[VER] Mijn zelfgeschreven verhaal: Pepper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shampyX9

[VER] Mijn zelfgeschreven verhaal: Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 15:58

Heeii bokkers! Dit is mijn zelfgeschreven verhaal! Het is nu nog maar deel 1, maar als jullie het leuk vinden schrijf ik verder!

Hallo, mijn naam is Scarlet, en ik ben een Fjord. Er is vorig jaar iets best wel ergs gebeurd! Ik vertel jullie mijn verhaal.

Deel 1: Drachtig.

Het was een koude winteravond, zo koud. Mijn hoeven waren bijna bevroren. Ik was al heel lang drachtig en mijn veulen kon ieder moment komen. Ieder moment...

Hap! Daar ging weer een plukje gras. Onder alle sneeuw kun je het gras bijna niet meer vinden, maar ik heb nog een plukje gevonden. Ik sta in een weide aan de rand van het bos met nog 14 andere paarden. Auw! Er schopt iets in mijn buik! Oja, ik krijg een veulen. Het is mijn allereerste veulen. Ik zie 2 mensen aan de overkant van het weiland. Ze lopen naar mij toe, denk ik. Ah, kijk, die ene man ken ik! Dat is de boer. Hij is hier zelden geweest, ook al staan hier zoveel paarden die van hem zijn. Hij verzorgt ons nooit. Maar nu is hij er. En wie is die andere man? Hij heeft een zadel en een hoofdstel in zijn handen, wat zou hij daarmee van plan zijn? Ik hoor ze praten. `Ja, dit is echt een prachtmerrie!` hoor ik de boer zeggen. Nouja, ik kauw wel weer verder op mijn plukje gras. Ondertussen zijn alle andere paarden ook nieuwsgierig geworden en ze kijken allemaal naar de boer en de andere man. Brrr, ik heb het nog steeds koud. `Ah, wat een mooie merrie.` hoor ik de man zeggen `Ik hoop dat ze ook goed is in springen!` `De beste!` Zegt de boer. `Wat de beste?` `Waar hebben ze het over?` `Weet de boer wel dat ik al heel lang drachtig ben?` `Auww!` Al weer voel ik iets in mijn buik. `Ja` zegt de boer `ik zie dat Scarlet wel heel erg dik is geworden.` Geef haar maar wat beweging Charles` `Charles?` `Dus die man heet Charles.` Opeens voel ik dat er iets zwaars op mijn rug wordt gelegd en er wordt een koud bit in mijn mond geduwd. `Auw!` `Auw!` `Het veulen, het komt er bijna aan!` Opeens zak ik bijna door mijn benen. Charles is op mijn rug gaan zitten, maar dat kan niet, want ik moet nu veulenen! Ik hinnik zo hard als ik kan en maai wild met mijn voorbenen. Ik bok wat ik maar kan en Charles valt van mijn rug af. Zo snel als ik kan ren ik het bos in. Na een kwartiertje stappen plof ik uitgeput neer in de sneeuw. Het veulen komt...

en? :):)

shampyX9

Re: Mijn zelfgeschreven verhaal: Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:00

De volgende delen worden langer hoor, tenminste.. als jullie het verhaal leuk vinden.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:01

Meer! :) maar hierna wel een alinea ;)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:01

Want als jullie het niet leuk vinden stop ik met verder schrijven.
Oja, tips zijn altijd welkom! :):)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:02

Oke, ik zal het in alinea`s doen.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:02

Bedankt voor de tip!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:02

erg leuk, lijkt alleen wel op mijn verhaal....maar wel leuk bedacht ;)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:06

I want more!! *\o/*

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:07

Vereentjex schreef:

Oh hij word heel anders hoor, ik heb hem al verder in mijn hoofd hoe hij gaat. Dus maak je maar geen zorgen dat ik je na aap.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:10

Leuk verhaal! Ik wil meer!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:12

shampyX9 schreef:
Vereentjex schreef:

Oh hij word heel anders hoor, ik heb hem al verder in mijn hoofd hoe hij gaat. Dus maak je maar geen zorgen dat ik je na aap.

geeft niks hoor ;) vind het leuk dat je mijn manier van schrijven leuk vind ben heel benieuwd :) meer meer!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:14

oke, dankje dat je het niet erg vindt, maar ik vind schrijven vanuit een paard echt leuk bedacht!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:18

shampyX9 schreef:
oke, dankje dat je het niet erg vindt, maar ik vind schrijven vanuit een paard echt leuk bedacht!

ik vind het een leuk verhaal en aangezien je dat 'gedachte' stukje ook leuk vind, kan geen kwaad toch? ja, vanuit het paard vind ik zelf ook veel leuker :)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:36

Hallo bokkers! Aangezien jullie het leuk vonden is hier deel 2!

Deel 2: Meer dan één.

Ik zie 2 hoefjes, maar mijn oogleden vallen dicht... Ik ben te uitgeput. Ik.. kan.. niet... meer...
Ik zie wel honderden veulentjes... Duizenden.. Miljoenen...

`Auw!` Ik zie 2 voorbenen, dan een hoofdje. Opeens ben ik weer helemaal wakker. Daar is het veulen! Voorzichtig sta ik op en lik ik het veulen. `Zo klein ventje, hoe zullen we jou eens noemen? ` `Hmm, wat dacht je van Pepper?` `Ja, dat is een mooie naam! Ik noem jou Pe.....`` AUWW!` Met een harde klap val ik weer op de grond. `Help, wat gebeurt er met me?` Opeens zie ik nog 2 voorbeentjes, en nog een hoofdje. `Oh nee, ik lig verkeerd!` `Ik lig in een diepe laag sneeuw, het veulen valt in de sneeuw!` Het veulentje ligt onder de sneeuw. Ze is spierwit, dus ze valt niet op in de sneeuw. `Ik noem je Wonder.` `SCARLET, DAAR BEN JE!` de boer komt aangelopen. `Oh, je was drachtig!` `Nu snap ik waarom je wegliep!` `Kom, we nemen jou en je veulen mee naar mijn boerderij.` De boer pakte het hoofdstel en trok mij en mijn veulen mee naar de boerderij. Ik hinnikte hard, want mijn andere veulen lag nog onder de sneeuw! `Wonder` riep ik. `Mama, help me dan toch mama!` hinnikte Wonder terug. Ik probeerde los te komen, maar de boer hield me stevig vast. `Wonder, zorg goed voor jezelf, mama komt je straks halen!` `Wat is er mama?` hinnikte Pepper. `Waarom mag Wonder niet mee?` Ik wist niet wat ik daarop moest antwoorden, dus ik bleef maar stil. Uiteindelijk kwamen we bij het weiland aan. Ik was helemaal misselijk, bij de gedachte dat mijn Wondertje daar alleen en machteloos lag. Opeens begon het te sneeuwen. `Oh nee, ik moet terug!` Nadat de boer ons in het weiland had gezet en naar de boerderij was gelopen, duwde ik Pepper voorzichtig in het kleine stalletje, en gaf hem een likje. `Pepper, jij blijft hier, en ik ga je zusje zoeken.` `Oke mama.` zei Pepper. `Maar mama? Moet je niet eerst even wat eten?` `Nee, eerst wil ik Wonder vinden.` en ik sprong over het hek heen. `Wonder?` Ik kwam aan op de plek waar ik was bevallen. `Wonder, mama is hier!` Ik poetste de sneeuw weg met mijn hoeven maar nergens was er een spoor van mijn veulen. Ik was zwak, moe en uitgehongerd. Ik stond helemaal alleen in de kou, en het begon nog harder te sneeuwen. Uitgeput liet ik mezelf vallen in de sneeuw. Ik was machteloos. Waar kon mijn veulen toch zijn? Verdrietig liep ik weer terug naar het weiland, naar Pepper... Ik liep de stal in en zei nog snel iets tegen Pepper, maar ik kon niet eens verstaan wat ik zelf zei. Mijn oogleden werden zwaar... ik viel in slaap met Pepper naast mij. Zo verdrietig was ik nog nooit geweest...

en? :):)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:38

mooi

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:39

Moet er een deel 3 komen?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:40

ja graag

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:42

Oke, ik ga al beginnen :)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:59

Deel 3 is bijna af!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:01

Wat schrijf je leuk!

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:05

Leuk !

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 17:07

thnxx

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 17:08

Ik heb alle inspiratie gekregen bij het verhaal van Vereentjex, die moet je echt lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:21

Let wel op je aanhalingstekens, die je nu gebruikt zijn niet goed. Je moet deze " gebruiken.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:36

Heel leuk geschreven. Ik lees mee :)