[VER] Scars by a war

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

[VER] Scars by a war

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 22:29

Hallo lieve bokkers! Ik zie de laatste tijd zoveel verhalen op bokt (ik wist eerst niet eens dat je dat ook nog kon plaatsen op bokt _O- )
Sinds afgelopen zomervakantie ben ik bezig met een verhaal. Het verhaal heet "Scars by a war".

Hoofdstuk 1

Het was vroeg toen ik ontwaakte uit mijn slaap. Blijkbaar was ik wakker geworden door luide stemmen, beneden, in de woonkamer. Een zucht verliet mijn keel. Ik kon wel raden wat er aan de hand was. Mijn moeder was zichzelf weer gek aan het maken. Ze maakte zich al weken enorm druk. Over de oorlog tussen ons land en het buurland. Of naja, de toekomstige oorlog. De oorlog die verwacht werd. Maar of die echt kwam, wist ik niet. Ik zelf had helemaal niet het gevoel dat er oorlog zou ontstaan tussen Teniaza en Laikem. Of ik kon het gewoon niet beseffen. Waarschijnlijk wilde ik het gewoon niet geloven.
Langzaam hees ik mij overeind en sloeg de dekens van mij af. Het was hartje winter, dus die dekens waren wel nodig. Een zachte zucht verliet mijn keel toen ik opstond uit mijn bed en ik kreunde van de luiheid.

Eenmaal aangekleed en beneden gekomen groette ik mijn beide ouders kort. Mijn moeder, Sylvia, knikte kort en groette afwezig terug. Mijn vader, Christian, mompelde zacht: ''Goedemorgen, Stan,'' terwijl hij met zijn aandacht bij de krant voor zijn neus was. Stan was de afkorting van Stanley. Mijn naam dus.
Ik liep rustig naar de keuken en pakte een glas, dat ik vulde met water uit de kraan en in een keer achterover gooide. In de woonkamer hoorde ik weer gekibbel van mijn moeder over de oorlog. Mijn vader bromde maar wat en leek totaal geen zin in dit onderwerp te hebben.
Ik zette het lege glas weer op het aanrecht en draaide mij om. Ik wierp even een vluchtige blik naar buiten, via het keukenraam. Het sneeuwde nogsteeds flink hard en de bomen trokken schuin door de harde windstoten. Langzaam draaide ik mij weer half om en beende de woonkamer weer in.
''Volgens mij komt die oorlog geen eens,'' mompelde ik koppig. ''Laikem, pff, al die mensen daar zijn veel te laf voor oorlog. Die durven niks.'' Mijn moeder keek op, leek te willen antwoorden, maar schudde toen haar hoofd en bleef zwijgen. Ik liep door naar de gang en greep mijn winterjas van de kapstok. Ik trok het haastig aan en liep naar de voordeur.
''Ik ga naar Jonah!'' riep ik nog achterom, voor ik de deur uit stapte.

''Hoe is het tussen Quinn en jou?'' vroeg Jonah terwijl hij zijn peuk op de grond liet vallen. Uittrappen hoefde hij niet, door de sneeuw was het al meteen gedoofd. Ik glimlachte bij de gedachten aan Quinn.
''Tussen ons gaat het prima,'' knikte ik. We leunden beide tegen de koude muur aan van een huis waarvan wij de bewoners niet kenden. Witte wolkjes verlieten onze mond bij het ademen. Het was koud, voor mijn gevoel wel tien graden onder nul. Maar dat hield Jonah en mij niet tegen om nog buiten te gaan chillen.
Plotseling begon mijn mobiel in mijn broekzak te trillen. Twee keer, wat ik herkende als een berichtje. Ik reikte naar mijn mobiel, die ik uit mijn zak haalde. Ik ontgrendelde het mobieltje en keek op het display. Een berichtje van Quinn. Meteen vormde er een glimlach rond mijn lippen en ontstond er een glinstering in mijn felblauwe ogen. Een warm gevoel ging door mij heen, door mijn hele lichaam. Ja, ik was verliefd op Quinn. Smoorverliefd. Ze was gewoon perfect voor mij.
''Laat mij raden..'' begon Jonah, die mijn blik blijkbaar gezien had. ''Quinn?'' Ik keek grijnzend opzij. ''Jep,'' antwoordde ik kort.
Mijn blik gleed over de tekst van Quinn's berichtje. Ze vroeg wat ik aan het doen was en of ze langs kon komen. Zonder enige twijfeling drukte ik op 'beantwoord' en typte al 'ja', voor ik besefte dat ik dat ik natuurlijk samen met Jonah was. Langzaam keek ik omhoog en keek hem aan.
''Is het goed als Quinn ook komt?'' vroeg ik daarom maar meteen, recht op de man af. Jonah's gezicht betrok even kort, maar niet lang daarna mompelde hij toch gedempt ''Jahoor.'' Het klonk niet heel enthousiast, maar dat had ik ook niet verwacht. Het leek soms een beetje alsof hij jaloers werd als ik met Quinn was. Maar, hij zei dat hij het goed vond, daar ging het nu even om.
Ik keek nu weer naar mijn mobiel. Ik maakte het berichtje af, typte waar we waren, en verstuurde die toen. Daarna stopte ik mijn mobieltje weer weg, in mijn broekzak. Ik stapte iets achteruit waarbij de witte sneeuw kraakte onder mijn schoenzolen. Ik begon weer tegen het muurtje te leunen en staarde zwijgend voor mij uit.

Ongeveer een kwartier later arriveerde Quinn. Haar huis was ongeveer vijf minuten lopen vanaf hier, maar waarschijnlijk had ze nog even wat moeten doen, waarom het langer had geduurd.
Ze liep op redelijk hoge hakken. Ze zag er werkelijk prachtig uit en leek helemaal te stralen. Haar make-up was perfect afgewerkt en liet haar lichtgrijze ogen er werkelijk uit springen. Haar lichtblonde haren waren met een zwart elastiek samengebonden tot een nette, maar speelse knot. In haar oren had ze kleine knopjes oorbellen waarin neppe
diamanten zaten.
Ik duwde mij van de muur af en sloeg mijn armen om haar slanke heupen heen, om zacht en teder een kusje op haar vuurrode met lippenstift bewerkte lippen te drukken.
''Loopt dat wel lekker?'' mompelde Jonah afkeurend, doelend op de hoge hakken van Quinn en het lopen ermee door de sneeuw. Quinn keek even op naar Jonah en trok haar wenkbrauwen op. Mijn hart begon in mijn keel te kloppen, ik had totaal geen zin in een ruzie tussen mijn vriendin en mijn beste vriend. Gelukkig zei Quinn alleen kort ''jahoor,'' om vervolgens wijzelijk haar mond te houden en te zwijgen tegen Jonah. Jonah staarde doelloos voor zich uit en zweeg nu ook weer.
''Ik heb wat voor je,'' zei Quinn nu tegen mij. Ze glimlachte breed en keek recht in mijn blauwe ogen. Uit het beige tasje dat ze bij haar droeg haalde ze een wit, klein doosje. Dat overhandigde ze aan mij, terwijl haar ogen twinkeldem. Jonah keek nu ook weer nieuwsgierig op. Ik pakte het doosje aan en klapte die voorzichtig open. Op de zachte bekleding van het doosje lag een prachtige ring. Een zilvere ring, met een goude rand. Ik pakte de ring op en zag dat Quinn's naam erin gegrafeerd stond aan de binnenkant.
Langzaam schoof ik de ring om mijn ringvinger van mijn rechterhand en bekeek hoe het stond: prachtig.
''Het is echt een prachtige ring, lieverd,'' zei ik, nogsteeds kijkend naar de ring om mijn vinger. Quinn kwam nu weer dicht naast mij staan en legde haar arm om mij heen. Ze hief haar hand nu op en hield die voor mijn gezicht. Het duurde even voor ik wist waarom ze dat deed: zij had precies dezelfde ring om haar vinger. Alleen zat er bij haar nog één diamant in het midden, wat de ring wat vrouwelijker maakte.
''In mijn ring staat jouw naan gegrafeerd,'' vertelde Quinn nu met een stralende blik. Ik glimlachte en draaide mijn hoofd om een kusje op haar voorhoofd te drukken.
''Ze zijn echt prachtig,'' zei ik, en dat meende ik. Ik vond de ringen echt onwijs gaaf.
''Nu zijn wij voor altijd aan elkaar verbonden. Niemand kan ons meer scheiden,'' sprak Quinn nu met twinkelende ogen. Ik bleef glimlachen en knikte. Daarna bewogen we elkaars hoofden weer naar elkaar toe en begonnen we intens te zoenen. Pas toen Jonah plotseling zei dat ik moest kijken en hij mijn bovenarm gespannen vastgreep, braken we de zoen af. Quinn keek eerst wat geïrriteerd naar Jonah, maar daarna leek haar blik te bevriezen en bleef haar blik hangen op één punt. Benieuwd naar wat ze zag, keek ik ook op. Een grote jeep reed door de straten van Teniaza. Mannen met enorme geweren zaten in de jeep. Achter deze jeep volgden er meer. Op de voorste jeep was de vlag van Laikem vastgemaakt op de motorkap.
Ik verstijfde nu ook. Was dit een bezetting? Hoe kon dat nou zo gemakkelijk gaan? Waar was ons leger? Waar was het leger van Teniaza? Waarom vocht ons land niet terug? Ietwat onzeker keek ik naar het gezicht van Jonah. Mijn armen hield ik stevig om Quinn heen, alsof ik bang was haar kwijt te raken, wat misschien ook wel terecht was.
''Is het oorlog?'' vroeg ik, vol verbazing. Jonah keek mij nu aan en leek even na te denken. ''Ik denk dat Teniaza bezet is..'' sprak hij. In zijn stem klonk een woedende ondertoon.
''Maar..'' begon Quinn nu gedempt, op een fluistertoon, alsof ze bang was gehoord te worden door iemand. ''We hebben niet gevochten. Niemand heeft voor Teniaza gevochten. Waar is ons leger? Ik heb helemaal niemand gezien..'' Ik voelde dat Quinn's spieren gespannen stonden. Ze was bang. Zachtjes kneep ik in haar hand.
''De koningin heeft ons land gewoon in de steek gelaten.. Ze heeft zich verdomme over gegeven, dat moet wel, anders kon het niet zo snel gaan,'' mompelde Jonah woest. Ik zweeg en volgde de jeeps met mijn blik. Wat waren ze toch van plan?
Opeens klonk er een luide knal, die echode door de stad. Het kon niet anders zijn dan een geweerschot. Quinn kromp in elkaar van angst. Jonah en ik keken op. ''Laten we gaan kijken,'' zei Jonah. Hij was altijd heel nieuwsgierig. Voor ik er ook maar iets tegenin kon brengen, liep hij al weg. Ik pakte Quinn's hand steviger vast en begon Jonah te volgen.

Een paar minuten later kwamen we aan bij het huis waar het schot afgelost was. Meerdere mensen stonden op een afstandje toe te kijken, waardoor we duidelijk wisten in welk huis het gebeurd was.
Tot onze schrik was het niet zomaar een huis. Het was het huis van Quinn. Voor het huis stond een grote jeep. Er zaten al wat mensen in de jeep, vooral tieners. Een aantal daarvan kende ik uit de buurt. Wat waren ze van plan met ons?
''Pap!'' gilde Quinn plotseling hard, haar stem vol paniek. Ik keek gespannen op en zag een soldaat van Laikem Quinn's huis uit lopen, achteruit. Hij sleepte een hevig bloedend lichaam naar buiten, dat al lang levenloos was, dat was duidelijk. Het was het lichaam van Quinn's vader. Ik zag van een afstandje dat de ogen van haar vader wijd open gesperd waren. Hij leek te staren in het niets, wat er ongelofelijk beangstigend uit zag. Rillingen trokken over mijn lichaam. Het was werkelijk een vreselijk beeld. Even leek ik dan ook van de wereld te zijn. Ik dacht niet meer helder na. Verstijfd staarde ik naar het huis van Quinn waar nu de moeder van Quinn geboeid naar buiten geduwd werd. Ze werd hardhandig in de jeep geduwd. Ik zag haar lichaam schokken van het huilen. Haar wangen zagen vuurrood. De jeep begon te rijden, naar het volgende huis. Ik leek pas weer bij positieven te komen toen Quinn mijn hand losliet en schreeuwend naar voren sprong en naar de soldaten begon te rennen. Ik twijfelde geen moment en rende achter haar aan.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 01-06-13 09:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [VERHAAL] -> [VER]

Celine_Famke

Re: [VERHAAL] Scars by a war

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:00

Niemand? :')
Oké, ik ben vast te ongeduldig .. :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:00

Vervolg!!!! Hahahah

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:10

kiki1976 schreef:
Vervolg!!!! Hahahah

Haha, als ik meer reacties krijg zal ik zeker het vervolg erop plaatsen. Dat kom dan morgen denk ik!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 06:23

Leuk verhaal! Lekker spannend haha
ik volg zeker!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 08:39

Leuk! Ik zal er vandaag wel weer een nieuw stukje bij zetten!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:49

Meer, meer _O_
Ontzettend mooi geschreven en heel spannend, echt geweldig. Het is jammer dat door alle verhalen van jonge Bokkers deze serieuze, goede verhalen bijna niet meer opgemerkt worden.. :n

Celine_Famke

Re: [VER] Scars by a war

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 09:28

Bedankt voor je reactie! ^^

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:38

ShadyCeline schreef:
kiki1976 schreef:
Vervolg!!!! Hahahah

Haha, als ik meer reacties krijg zal ik zeker het vervolg erop plaatsen. Dat kom dan morgen denk ik!

Nu toch wel genoeg reactie's :D
Dis tijd voor hoofdstuk 2 zou ik zeggen _/-\o_

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 12:30

Ik zal een nieuw stuk er straks op zetten! Bedankt voor jullie positieve reacties :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:44

meeeeeer :)) :))
Eindelijk een verhaal die goed in elkaar zit qwa Grammatica en spelling.
En waar normale woorden en komma`s en punten goed staan _/-\o_
Doorr

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 12:49

Hahah nou er zullen vast wel wat foutjes in zitten! :P Als jullie een foutje zien, graag melden, dan wijzig ik het :)

Ik ga er nu een nieuw stuk bij zetten!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:13

Summerfly schreef:
Meer, meer _O_
Ontzettend mooi geschreven en heel spannend, echt geweldig. Het is jammer dat door alle verhalen van jonge Bokkers deze serieuze, goede verhalen bijna niet meer opgemerkt worden.. :n

Dat vind ik eerlijk gezegt niet zo'n aardige opmerking...Je zegt nu dat de verhalen van jonge bokkers niet serieus en goed zijn.

Leuk verhaal! Ik wacht geduldig op het vervolg *\o/* :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:16

Hoofdstuk 2

Voordat Quinn in het zicht van de soldaten kwam, greep ik haar arm vast en trok ik haar razendsnel een steegje in, voordat we gezien werden. Bijna ging ze onderuit op de gladde ondergrond, maar ze wist zich overeind te houden.
''Wat doe je?'' vroeg ik, lichtelijk fluisterend en met een overslaande stem. ''Straks zien ze je!''
Quinn staarde mij met betraande ogen aan. Haar blik was gebroken. We waren doodstil. Geen seconden daarna viel ze luid snikkend in mijn armen. Zo had ik haar nog nooit gezien. Zo overstuurd, zo gebroken. Gewoon kapot.
''Ze nemen iedereen mee naar Laikem, geloof ik,'' mengde Jonah zich er nu ook weer bij, terwijl hij ook het steegje in kwam. Ik dacht na. Quinn's vader had zich vast verzet tegen de soldaten en was daarom doodgeschoten. Waarom hadden ze anders op hem geschoten? Dit leek mij het meest voor de hand liggende.
Ik slikte moeizaam en zag het beeld van haar vader opnieuw voor mij. Vreselijk. Ik had er geen woorden voor. Quinn leek de beelden ook opnieuw te zien, want ze begon opnieuw luid te snikken, zo hard dat ik bang was dat de soldaten haar zouden horen. Ik legde mijn hand op haar mond en wreef met mijn andere hand troostend over haar trillende rug. Tranen liepen over haar wangen en gleden verder over mijn hand. Zwarte strepen mascara en eyeliner besmeurde haar gezicht. In mijn ogen ontstonden nu ook tranen. Ik vond het ongelooflijk moeilijk Quinn zo gebroken en verdrietig te zien. Ik wilde dat ik iets voor haar kon doen, maar dat kon ik niet. Haar vader was dood, haar moeder ontvoerd. Daar kon ik geen verandering meer in brengen. Helaas.
Hoewel de tranen in mijn ogen branden, weigerde ik die over mijn wangen te laten lopen. Ik hield het zo goed mogelijk in en veegde de tranen met een snelle handbeweging weg.
''We moeten weg,'' zei ik nu zacht. ''We moeten weg hier.'' Ik slikte even. Een brok zat in mijn keel. '' Als ze iedereen meenemen... Zijn wij hier ook niet meer lang veilig..''
Jonah staarde mij aan. Hij leek diep na te denken. Denkrimpels vormde op zijn voorhoofd. Op een gegeven moment keek hij om het hoekje van de steeg. Hij staarde naar de soldaten, en keek toen weer terug.
''Ze nemen niet iedereen mee... Dat kan nooit,'' peinsde hij, terwijl hij even naar mij keek, maar toen doelloos voor zich uit staarde. ''Ze kunnen niet alle mensen verplaatsen. Hoe veel mannen hebben ze daar wel niet voor nodig? Hoeveel tijd kost dat wel niet? Nee, het ligt anders.. Er klopt iets niet..'' Hij zuchtte even en keek weer om de hoek, naar de vele jeeps die rondreden en bij sommige huizen stopten. Bij anderen huizen reden ze gewoon door. Ineens leek hij te weten wat er gebeurde. Hij leek een ingeving te krijgen. Ik zag het aan de blik in zijn ogen.
''Ze nemen niet iedereen mee..'' herhaalde Jonah hees. Ik keek hem aan, afwachtend. Mijn armen om Quinn heen klemmend. Ze snikte nogsteeds, maar gelukkig zachter dan zojuist.
''Wie nemen ze dan mee? Willekeurige mensen? Sterke mensen? Mensen met een bepaald diploma of werk? Of alleen mannen? Maar waarom namen ze Quinn's moeder dan mee.. En waarom schoten ze dan..'' Mijn zin stierf af, ik kon de zin niet afmaken. Het was veel te pijnlijk, helemaal nu Quinn naast mij zat.
''Ze nemen alleen kinderen mee. Tieners... Kijk maar, er worden allemaal tieners in die jeeps geduwd. Er blijven heel veel ouders achter. Misschien hebben de soldaten aan Quinn's ouders gevraagd of ze kinderen hadden, en hadden zij nee gezegd. Waarschijnlijk weten ze precies welke gezinnen kinderen hebben en welke gezinnen niet.. Quinn's ouders werkten niet mee, dus executeren ze die, om indruk te maken op de rest van de bevolking. Om te laten zien waar ze tot in staat zijn..'' vertelde Jonah gedempt. Quinn keek langzaam op. ''Dus.. Mijn vader is dood omdat...'' ze slikte, ik zag dat ze moeite moest doen haar tranen in te houden. ''Omdat hij mij beschermde?'' Ik slikte nu ook. Liegen had nu geen zin. Ik moest eerlijk zijn. ''Dat denk ik wel, ja.. Het spijt mij zo voor je..'' zei ik zacht. Mijn stem trilde van emotie. Dit was vreselijk. ''En mijn moeder dan? Ze namen haar mee.. Wordt zij ook geëxecuteerd? Gaat zij ook dood?'' vroeg Quinn nu met een haperende stem. Ze keek mij aan met een angstige en vooral gebroken blik. Van het enthousiaste, vrolijke meisje was niets meer te zien.
Ik kon niet antwoorden op haar vraag. Ik kon het gewoon niet. Gelukkig nam Jonah het voor mij over, al was het niet echt positief.
''Ik ben bang van wel ja, Quinn,'' sprak hij. Ik wendde mijn blik af en deed een poging de brok in mijn keel weg te krijgen door te slikken. Quinn begon opnieuw hevig te snikken. Ze drukte haar gezicht tegen mijn borst aan. Mijn shirt werd nat van haar tranen. Ik legde mijn hand op haar hoofd en streelde haar zachtjes. Ik had het enorm met haar te doen.
''Als ze tieners meenemen..'' begon ik nu zacht, ''moeten wij dan niet snel weg hier?'' Ik keek opzij en zag aan Jonah's gezichtsuitdrukking dat hij wist dat ik gelijk had. Een zucht verliet mijn keel en ik liet Quinn langzaam los, om daarna haar hand vast te pakken en er zachtjes in te knijpen.
''Kom op, we gaan..’’

Twee uur later liepen we in de bossen. Ik bleef Quinn stevig vasthouden, ik hield zielsveel van haar en was doodsbang haar te verliezen. De torenhoge hakken van Quinn werkten niet echt mee, helemaal op de besneeuwde bosgrond niet. Ze gleed steeds bijna uit en wankelde over oneven ondergrond. Takjes kraakten onder onze voeten, hoewel de takjes verscholen waren onder een laagje sneeuw.
“Ik kan niet meer…” hijgde Quinn zachtjes. Ik kneep zachtjes in haar hand en liep door, achter Jonah aan, die ook al erg hijgde. Moest hij maar niet zo veel roken, eigen schuld. Ik moest toegeven dat ik het er ook zwaar mee had. We liepen op een hoog tempo en we waren al dik twee uur bezig. Ik hield van sporten, maar dit was anders.
“Ik kan echt niet meer, Stan, echt niet..” herhaalde Quinn wanhopig. Ik stopte nu langzaam met lopen en draaide mij naar haar toe. “Sorry,” mompelde ze nu schor en hijgend. Ik schudde mijn hoofd en zei zacht dat het niet erg was, het maakte niet uit.
Jonah hoorde waarschijnlijk dat we gestopt waren met lopen doordat er geen gekraak meer achter zich klonk, want ook hij stopte met lopen en draaide zich om. Ik stapte zuchtend naar achteren en begon met mijn rug tegen een ijskoude boom te leunen. Quinn kwam dicht naast mij staan. Ze staarde doelloos voor zich uit en leek diep in gedachten. Ik keek naar haar gezicht. Het deed mij zo ongelooflijk veel pijn haar zo droevig te zien.
“We moeten opschieten, als we niet snel een plaats vinden waar we kunnen rusten, vriezen we nog dood,” zei Jonah, die nu bij Quinn en mij kwam staan. Ik wist dat hij gelijk had. Het was echt ongelooflijk koud en zonder enig voedsel of water zouden we het niet lang meer volhouden.
“Waar wil je heen?” vroeg ik nu aan Jonah. “We zijn midden in het bos.. Denk je dat hier iemand zou wonen?” Ik keek Jonah afwachtend aan, terwijl ik mij wegduwde van de boom waar ik tegenaan geleund stond. Ik kreeg het er namelijk koud van.
“Ik weet wel wat ik doe, Stanley,” sprak Jonah nu fel. “Dacht je dat ik jullie het bos in zou leiden als ik niet zeker wist of er wel een schuilplaats was? Verdwalen in een bevroren bos zonder voedsel en water is hetzelfde als zelfmoord!”
“Waar wil je dan heen?” vroeg Quinn. Ze klonk erg kwetsbaar, heel anders dan normaal.
“Naar het oude huis van de boswachter. Die staat al jaren leeg. We zullen er geen stroom hebben, geen verwarming, maar we zitten er in ieder geval uit de wind en misschien zijn er ook wat dekens te vinden daar.”
“Hoelang moeten we daar verblijven?” vroeg ik nu. Ik zag het niet echt zitten om lang te blijven in een vervallen huisje van de boswachter.
“Zo lang als het nodig is,” antwoordde Jonah onduidelijk en kortaf. “Kom op, we gaan verder. Van lopen krijg je het warm. Stilstaan brengt ons nergens.” Ik knikte kort. Hij had gelijk. Ik begon het namelijk nu al koud te krijgen.
“Kom op, schat,” fluisterde ik zachtjes naar Quinn. Ik zag haar trillen van de kou. Of het was van verdriet, dat kon ook nog. Ik sta mijn hand naar haar uit en wachtte tot zij die vastpakte. We vertrokken weer. Jonah voorop, daarachter Quinn en dan ik. Zo kon ik haar een beetje in de gaten houden. De ijzige wind sneed langs mijn roodgekleurde wangen. Scherpe takken maakte ondiepe sneetjes in mijn handen als ik ze aan de kant duwde. Hoelang moesten we nog?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:16

iertje93, er zit ook gewoon een verschil tussen dit verhaal en de duizend-en-1 pennyverhalen die nu de kop opsteken. Qua kwaliteit, qua schrijfstijl, maar ook qua onderwerp.

Persoonlijk vind ik dit soort verhalen vele malen leuker, dan pennyverhalen. Pennyverhalen lezen is leuk, maar dit is echt wat lezen. Vergelijking is een beetje zoals een verhaaltje inde Penny (of een strip), of een echt boek.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:20

Dat kan zo zijn, maar ik vind dat iedereen mag schrijven wat hij wil, moet je maar goed zoek naar de leuke verhalen :+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:22

Haha, ieder heeft z'n eigen smaak ^^
De een vind pennyverhalen leuk, de ander vind fantasy verhalen leuk, de ander reality..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:26

iertje93 schreef:
Dat kan zo zijn, maar ik vind dat iedereen mag schrijven wat hij wil, moet je maar goed zoek naar de leuke verhalen :+

Sorry? Natuurlijk mag iedereen schrijven wat-ie wil. Maar (overdreven), als er 100 slechte verhalen zijn, vol met spellingsfouten en typfouten, slechte interpunctie en verhaallijn, dan houden veel mensen überhaupt op met lezen. En dan gaat dat ene geweldig mooie verhaal helaas ten onder in de enorme massa van verhalen.

Natuurlijk heb je dit risico altijd, en je kan mensen niet verbieden met schrijven.

Maar ik reageerde vooral op het feit dat jij je blijkbaar beledigd voelt, omdat de verhalen van jongere bokkers nu eenmaal minder goed zijn. En dat is logisch, want die moeten nog meer leren.

Maar ik ben het eens met Summerfly. Ik volg op UK nu al een tijdje verhalen, meestal komt er ééntje per 3/4 dagen, nu ineens elke dag 2 of 3 of 4. Kan je niet stoppen natuurlijk. Ik bekijk ze ook allemaal, maar ik merk wel dat ik nu telkens minder zin heb om ze allemaal te lezen, op zoek naar die ene goede.

Denk dat ik toch maar weer aan de boeken ga :D

al blijf ik dit verhaal wel volgen, TS!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:28

Ik wil je niet beledigen hoor dat je: Sorry? Zegt. Maar ik mag toch mijn eigen mening hebben?
anyway.
Ik ga weer ontopic en houd hiermee op. Ik houd niet van ruzie.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:35

LoveBodin schreef:
...........
al blijf ik dit verhaal wel volgen, TS!

Leuk!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:00

Super! Ben altijd al fan geweest van jou schrijfstijl, en (zoals je al weet :Y) ) jou trouwe fan :P Snel verder schrijven!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 15:43

jesss_amigo schreef:
Super! Ben altijd al fan geweest van jou schrijfstijl, en (zoals je al weet :Y) ) jou trouwe fan :P Snel verder schrijven!

:o
Ik schrijf snel verder haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:57

Super weer!
Leest erg lekker weg.
Ik zeg "tijd voor hoofdstuk 3" :D

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:10

Leuk verhaal.
Leest ook fijn.

Succes met de rest :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:34

Bedankt voor jullie reacties, word ik blij van! Ik ga snel door schrijven!