. De afgelopen maand kwam er werkelijk niks uit mijn vingers en de zin was ongeveer zo groot als een bacterie.Op een avondje naar huis fietsen vanuit werk, kwam ik op het idee het volgende schilderij te maken, de QR-Code Cow
. Het idee is een beetje gelijk aan de Streepjescode Zebra (zie onderschrift), een QR-Code abstract op de achtergrond, een kalf op de voorgrond. De stappen:
Eerste opzet, het eerste vierkant ook ingeschilderd.

Zoals het een warhoofd betaamt, schilder je pas de basislaag wit in nadat je de vierkanten zwart hebt ingeschilderd
.
Beginnen met het invullen van het kalf met een basislaag zwart/wit. De witte basislaag van de QR-Code was nog niet droog, dus dan maar gedetailleerd.

En waar ik nu ben
. Een deel van het hoofd volledig ingevuld en ook begonnen met een aantal eerste blokjes (deze moet ik nog bijwerken, doe ik pas wanneer de verf droog is). Ook heb ik nog een detailfoto van het hoofd waarin goed te zien is dat ik kleur gebruik:
Ik weet dat op de schets het voor ons linker oog een tikje te hoog staat. Dit heb ik inmiddels aangepast
. Het eerste beoogde idee was om ook in dit schilderij één opvallende kleur te kiezen en deze in de code te plaatsen (net als bij de Zebra), echter ben ik daar vanaf gestapt omdat de neus van het roze gaat worden en deze veel kleur gaat bevatten. Daarom heb ik besloten de QR-Code geheel zwart in te schilderen.Mochten jullie ideeën hebben voor wat dat betreft dan hoor ik het graag, een opvallende kleur (blauw of zo) zou wel mooi in de serie passen
. Komende week eerst eens genieten van mijn vakantie, aankomend weekend wil ik het schilderij weer verder oppakken.Technische details:
Olieverf op doek, 40 x 50 cm. Tot nu toe vijf uur werk.
.