[Digi][WIP] Nieuwe opdracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

[Digi][WIP] Nieuwe opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:16

Aangezien me vorrige opdrachtje klaar is, ben ik met een nieuwe begonnen. Dit keer voor gerlindie :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien de foto niet de aller beste kwaliteit is, probeer ik er toch wat van te maken. Foto's maken is niet voor iedereen zo gemakkelijk :)
http://i44.tinypic.com/ndk9c1.jpg

Hij is no lang niet af, moet nog heeel wat aan gedaan worden, de been en hoofd is ook niet af, en voor diegene die het zich afvragen wat dat donkere bobbel is bij de voorbeen, dat is een stukje rechterbeen van de pony. Zat bij de foto ook eerst te kijken van: uhhh... Ohh, zo :')

Alleen ben ik nu erg moe, slaap de hele vakantie niet echt als de beste, waarom weet ik niet, dus ik stop er nu effe mee, voor ik de hele tekening vernaggel. Ook maak ik later de rug en hals wat mooier, vind het nu een beetje gebobbel :') Maar voor ik het nog erger maak, stop ik er vandaag mee.

Ik zit nog wel te kijken of alles zo klopt bij het hoofd (oog en neus vooral) aangezien ik er niet helemaal bij ben met me duffe koppie. :P Zoiezo zie ik nu dat ie een chinees oog heeft (om effe zo te noemen) nu kijken of de neus klopt :')

Vorrige opdracht>
[UK] [DIGI][WIP] Paard tekenen opdracht

Ook een bestelling? Ga dan naar me site daar vind je de info enz., en dus niet hier vragen op het forum>
http://puppy1128art.weebly.com/

lucaa2

Re: [Digi][WIP] Nieuwe opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:58

Hij ziet er idd wel een beetje raar, bobbelig uit maar
de foto is dan ook redelijk onduidelijk.
Verder: leuk! Nieuwe opdracht. ;)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:45

ja sorry, met één arm foto's maken is nog niet zo'n succes _O-
maar ik vind dat je er al aardig wat van hebt weten te maken!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 14:31

Klopt de neus zo eigenlijk wel? Vind het een best vreemd gezicht, kan ook aan mij liggen (oog word al aangepast xD)

Afbeelding

@gerlindie
welke kleur is ie meer? Wit of grijs (of misschien zelfs bruin, dan bedoel ik dus wit met zwarte stippen zegmaar, of grijs met zwarte stippen, bruin met zwarte stippen xD) want dat kan ik niet heel erg goed zien, want bij mij lijkt het alle 3 de kleuren te hebben :')

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:47

Ik volg :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:19

volgens mij moet haar bovenlip iets kleiner.
Ze is inderdaad een rare pony met al die kleurtjes, maar op het moment is ze het meest wit met zwarte en donkergrijze stippel!
Vreemd beest!

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:49

Volg! Vond de vorige ook geweldig! Als ik ooit een gave foto van mijn paardje heb, mag je die zeker ook doen :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 10:52

Ben een beetje in een depri mode, me neefje van niet eens 3 maanden oud licht in het ziekenhuis, want hij krijst van de pijn (dus niet 'gewoon' een huilbaby, echt krijsen van de pijn) en slaapt MAX 1 uur per dag... En had iets met zijn navel door het vele huilen en krijsen, geen idee dus wanneer ik er mee verder ga, maar heb totaal geen motivatie als ik (half) depri ben... :\

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:44

puppy1128 schreef:
Ben een beetje in een depri mode, me neefje van niet eens 3 maanden oud licht in het ziekenhuis, want hij krijst van de pijn (dus niet 'gewoon' een huilbaby, echt krijsen van de pijn) en slaapt MAX 1 uur per dag... En had iets met zijn navel door het vele huilen en krijsen, geen idee dus wanneer ik er mee verder ga, maar heb totaal geen motivatie als ik (half) depri ben... :\

ach, die tekening wacht wel, sterkte met je neefje!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 12:45

Afbeelding

Stukkie verder, niet alle schaduw op de plekken die je ziet is gedaan >.< Is de mond zo beter? Vind het zelf wel beter uitzien dan eerst :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:17

ja, zo is hij beter! Als hij ingekleurd is komt het vast goed!
hoe is het met je neefje?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:23

huh ik word een beetje bang van die foto! wat heeft ie allemaal onder zn buik hangen? :')
Verder ben ik benieuwd naar de volgende stappen:)!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 13:42

@ger
dankje :p geen idee, hopelijk hoor ik vandaag wat er met hem precies aan de hand is. En of het goed komt etc.

@selly
this een ongeborstelde pluizebol >.< Borstelen en fotograveren met 1 hand is niet altijd makkelijk, al helemaal niet met dieren (mensne willen nog wel stilzitten, maar dieren soms niet xD)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:00

Sellyxx schreef:
huh ik word een beetje bang van die foto! wat heeft ie allemaal onder zn buik hangen? :')
Verder ben ik benieuwd naar de volgende stappen:)!

ik had mijn arm gebroken, en mevrouw is nogal chagrijnig, dus alleen ik mag aan haar buik zitten, en met één arm poetsen lukt niet bij haar.
dat is dus een lap haar. Haar 5 centimeter dikke wintervacht wil niet goed los komen onderaan, maar in tegenstelling tot de andere pony's schuurt Jacinta haar buik niet.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:09

Ben ondertussen wat aan het uitproberen >.<

Word een tinker eenhoorn, ik probeer een creatie te maken zonder smudge tool, en kijken hoe dat word, maar komt er zo'n stom probleem dat de hoofd en kont andere kleuren krijgt kwa licht (hoofd is lichtblauwig bij licht, en kont zowat wit, alleen hier heb ik paar tinten grijs met blauw toegevoegd... xD) Want misschien word deze techniek beter dan met smudge (ga ik wss opnieuw met de shet als het mooier/beter is>.<)
Afbeelding

Dit is trouwens cartoon stijl, geen foto gebruikt ofzo :p Niet belichte plekken lijken misschien erg donker, maar komt omdat er 2 lagen zijn, en de grijs (greyscale) maakt het zo donker xD

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:26

heeft hij niet een erg groot hoofd zo?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 20:08

@ger
cartoon hea? :p

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:26

oké, maar ik vind het bij zijn wangen nog steeds breed.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:55

Okeee, na een hele poos is me tinker af (?) xD

eerste tekening zonder smudge... Welke techniek vinden jullie beter? Met of zonder smudge? :P

Afbeelding

Want dan kan ik verder gaan met de opdracht :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:02

Erg mooi! Al had ik - ondanks het feit dat het meer cartoon is - toch voor wat meer een realistischer hoofd gekozen. Maar, dat kan puur mijn smaak zijn! :D
Ik ben overigens nog altijd erg blij met mijn DA, staat mooi te pronken op mijn profiel :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 19:07

Hoofden zijn ook niet mijn sterkste kant (uhh, wacht, wat eigenlijk wel? xD) ook heb ik heeel wat andere dingen dan normaal van cartoon (meer schaduw en licht in de manen bijvoorbeeld), en ook dat ik niet heb gesmudged (bepaalde methode van tekenen, wat vaak tekeningen wazig maakt), en ik vraag me daarom dus ook af, wat mooier is, deze techniek, geen smudge, of wel smudge (alle opdrachten die ik tot nu toe heb gemaakt is met smudge).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:09

Ik zou eens wat meer met vachttextuur proberen werken, je Digi's zijn tot nu toe echt smooth en lijken geairbrusht (wat overigens wel een héél gaaf effect geeft!) Voor meer realisme zou ik dat toch eens proberen. Hier een vb'tje, die ik onlangs gemaakt heb http://img267.imageshack.us/img267/637/digitinkyaf.jpg

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 19:11

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:12

Bijvoorbeeld ja :j Haha, herkenbaar _O- Uiteindelijk ben ik ook een dikke 7uur bezig geweest.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 19:14

haha ik had een fout gemaakt, waardoor ik toen al die haar opnieuw kon maken, was de verkeerde richting :')