Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

kani_ejj schreef:

je kan ook kijken bij webhostings.. daar kom je er heel snel achter of de naam al bestaat.. 
marlijntjeh schreef:okee! Super, bedankt voor jullie antwoorden! Nog even doortwijfelen over de naam.. En of het wordt:
photo, foto, fotografie etc.. Ik wil iets originelers, iets gezelligers.. ah wat moeilijk!
.
, dat werkt heel fijn. Schrijf gewoon kreten op en ga googlen naar logo's en bekijk wat je mooi vind. Ga vanuit daar lekker schetsen. Daarna kan je of zelf gaan proberen te knutselen in programma's of je kan naar een designer gaan die het voor je uitwerkt.
.
. GIMP of Photofiltre zijn overig ook fijne fotobewerkingsprogramma's 
. Dat onthouden mensen het makkelijkst. Tevens moet het een vector bestand zijn zodat je het heel groot kan maken of heel klein zonder dat je kwaliteit verliest. Ook is het fijn dat je logo blijft werken als het in z/w wordt gedrukt voor eventueel promotiemateriaal op kleding of iets dergelijks
Een naam is erg belangrijk dus ik zou er goed over nadenken, je wilt tenslotte dat hij nog lang gebruikt wordt
Dat hij mensen aanspreekt, logisch is, goed te onthouden, en niet makkelijk te verwarren met andere fotografen

Denk goed na over wat je vind passen bij jouw fotografie (wat fotografeer je, wat wil je uitstralen) en hoe je dat wilt laten terugkomen in je logo. Maar ook hoe je je logo gaat gebruiken. In mijn foto's zet ik bijv. alleen een kleine 'Handtekening' en niet het hele logo, omdat dat het beeld zo breekt...
Maar je moet je afvragen of je die wel allemaal wilt leveren. Zelf heb ik er voor gekozen dat niet te doen: ik maak een hele strenge selectie van de 20-25 mooiste foto's die voor de eigenaar mooi zijn en vooral belangrijk: een afwisselende selectie met verschillende soorten foto's, allen zeer goed van kwaliteit en die duidelijk binnen mijn stijl vallen.