Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Leen_ schreef:Copyright staat er niet voor niets op, voor het verwijderen ervan kan jij ook nog eens in problemen komen (factuur krijgen, gerechtelijke stappen,...). Komt overeen met een poster stelen in de winkel, ook al staat jou beestje erop, mag gewoon niet.
Contacteer de fotograaf nog eens, leg uit waarom de foto's zoveel voor je betekenen,... Zeg dat je er ook gerust voor wil betalen ed.
Reageert de fotograaf gewoon niet, of wel maar gebeurt er niets?
Glitter_ schreef:Heb jij betaald voor de shoot?
Glitter_ schreef:Heb jij betaald voor de shoot?
.Leen_ schreef:Glitter_ schreef:Heb jij betaald voor de shoot?
Wil nog niets zeggen, dan moet er bij de voorwaarden vermeld zijn wat er precies gekregen wordt. Sommige shoots zijn krijg je alleen een klein formaat foto met copyright. Grote zijn dan meestal bij te bestellen.
Dus even kijken wat en precies gezegd geweest was, wat je zou verwachten van de shoot.
Jans schreef:Kan je hem niet middels een aangetekende brief een "herinnering" sturen en hem daarna in gebreke stellen? Hij komt immers zijn deel van de afspraak niet na.
Jans schreef:Oh internationaal.. dan wordt in gebreke stellen al een stuk lastiger; hoe is de wetgeving in het land waar deze persoon zit?
JolandaS schreef:Als je een foto wil laten afdrukken dan is het bestandje dat online staat hoogstwaarschijnlijk te klein daarvoor.
Geen fraaie manier van werken van deze fotograaf. Hebben jullie alle afspraken zwart-op-wit of is er van alles mondeling afgesproken?
JolandaS schreef:Heb je al gekeken of hij op Facebook zit en daar wel actief is? Zie je op zijn website iets van recente activiteit? Heb je een telefoonnummer?
nummer heb ik ook, er is vanmiddag een berichtje naar hem gestuurd door iemand die een hond op de foto heeft laten zetten, en door mij (ik had die dag alles geregeld dus voel me ook best l*llig naar de rest toe) puppy1128 schreef:Ikzelf zou de copyright liever op willen, maar als het BV in je kamer word opgehangen, waar (bijna) niemand naar kijkt, zou ik zelf niet erg vinden (daarom bij het tekenen, maak ik een versie met copyright en een versie zonder als ik voor mensen vrijwillig maak). Maar stel je zou het gebruiken voor een zak voer, geen betaling, geen copyright op staan, zou ik het wel weer een schande vinden.
Er zijn trouwens heeel wat mensen die heel knap kunnen bewerken, dan lijkt het net of het er nooit op heeft gestaan (vaak zijn ze ook super goed in manipuleren van foto's xD)