[FOTO] "Lassie" | Woordgrapje by Kyno Focus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] "Lassie" | Woordgrapje by Kyno Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:40

Het is weer zover!
Ik heb een nieuw woordgrapje met hondenrassen/namen uitgevoerd.

Eerder heb ik al de "Bearded Collie", de "Shampoodle", de "Bloedhond", "Sint" Bernard, "Het vlinderhondje", "Het Kooikertje", de "Dashond", "Het Vuilnisbakkie" en de "Teacup Chihuahua", "de Watchdog" etc. gemaakt.

Zie bijv. deze topics:
[FK] [FOTO] Nieuwe woordgrapjes !!! | by Kyno Focus
[FK] [FOTO] "De Bloedhond" | Woordgrapje by Kyno Focus
[FK] [FOTO] "Het Vlinderhondje" | Woordgrapje by Kyno Focus
[FK] [FOTO] "Vuilnisbakkie" remake | Woordgrapje by Kyno Focus
[FK] [FOTO] "The watchdog" | by Kyno Focus
[FK] [FOTO] "Sint" Bernard | Woordgrapje by Kyno Focus
[FK] [FOTO] De "Dashond"
[FK] [FOTO] Blinde geleidehond

Hierbij presenteer ik:

"Lassie"
Afbeelding

Foto: © 2013 Kyno Focus Hondenfotografie
Alle rechten voorbehouden.

Op de hoogte blijven?
Kijk eens op m'n facebook pagina: https://www.facebook.com/Kynofocus

Sani

Re: [FOTO] "Lassie" | Woordgrapje by Kyno Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:41

Ik had hem al gespot op facebook. Erg leuk!
Ik mis het lasapparaat.. :Y)

Vind de foto zelf schitterend. :)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:42

Haha, leuke foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:49

Ik heb inderdaad even gekeken of ik aan een las apparaat kon komen, maar dat viel niet binnen budget...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:50

Leuke foto. Ik vind het alleen jammer dat je de ogen van de hond niet heel goed kan zien, maar dat zal wel komen omdat de kap niet anders blijft zitten.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:53

Ik had hem ook al op fb voorbij zien komen. Erg leuk gedaan :j

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:59

Vind het juist leuk dat hij net met 1 oog eronder vandaan kijkt! Erg leuk weer Femke!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:14

Alleen is het zo donker bij het oog dat ik die haast niet zie.

Vind de foto zelf niet bijzonder maar het idee er achter vind ik geniaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:28

Op een goed gekalibreerde monitor is het oog prima zichtbaar.
Dus op een afdruk strakjes ook :)

De hele serie is heel "eenvoudig" van opzet. Altijd 1 hond op een witte achtergrond, die het woordgrapje laat zien.
Juist om het woordgrapje er zo duidelijk mogelijk, zonder afleidingen, op uit te beelden.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:44

Ik heb een i Mac met gekalibreerd scherm. Helemaal ingezoomd zie ik het oog wel, maar het blijft donker hoor. ;)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:04

Erg origineel! :D
Ik mis wel echt de uitdrukking van de hond, je ziet wel een gedeelte van het oog, maar het had van mij nog wel wat duidelijker gemogen (bijv. de beschermingskap naast de hond oid?).

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:38

Over het algemeen vind ik je woordgrapjes-serie erg geniaal en creatief. Laat zien dat er ook méér mee te doen is dan alleen een hond (zoals hij is) op de kiek te zetten in een studio wat je hier op bokt toch voor 99% tegenkomt. Maar. Als ik het concept vergelijk met de uitwerkingen, vind het het geheel eigenlijk best wel... saai (worden).

Als ik de beschrijving lees en dan het resultaat zie, komt er bij mij een teleurstellend gevoel binnen. Het kan natuurlijk met opzet zijn dat de foto's deze sfeer uitademen (statig portret met een voorzichtige belichting), alleen de hond als onderwerp met de 'grap' is natuurlijk prima gekozen, maar het geheel oogt naar mijn idee wat plat en mis toch wat sfeer. Misschien kan meer omgeving of andere belichting ruis veroorzaken, maar een weg geflitste witte achtergrond vind ik niet passen bij het beroep 'lasser': een zwarte achtergrond, belichting meer low-key (licht komt vaak van het lassen zelf, dus 1 lichtbron en beetje invullicht van de andere kant) en een vieze ondergrond.

Zo ook hier bij deze foto. Naast dat hij op zichzelf best een leuke foto is, verliest elke 'grap' en daarbij de foto die hierna komt zijn kracht omdat ze nu voorspelbaar wordt. Dat vind ik jammer!

Ik bedoel dit natuurlijk als opbouwende kritiek :)

[EDIT] Ik vind je watermerk, copyright, merknaam, logo, of hoe je het wilt noemen haha in je foto ontzettend storen en niet nodig dat hij zo groot is, maar daar zullen we waarschijnlijk van mening verschillen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:55

@Lipydo:
Ik ben het zoverre met je eens, dat een foto als losse foto inderdaad erg eenvoudig is.

Maar als je de hele serie bekijkt, vind ik dat er op één of andere manier een overeenkomst en samenhang tussen de foto's moet zijn.
Het is straks ook de bedoeling om de foto's als serie te presenteren in bijvoorbeeld een expositie of foto kalender.

Als alle foto's dan een compleet andere belichten en/of achtergrond hebben, omdat dat misschien bij de individuele foto past, mis je het samenhangende element in de serie.

@Muurp:
Ik heb ook een foto van de kap naast de hond.
Maar ik mis dan een beetje het idee dat de hond zelf de lasser is. Want 't is eenvoudiger om dan gewoon een willekeurige foto van "een" collie te pakken en een stockfoto van "een laskap en lasapparaat" en die in de foto samen te voegen.
De uitdaging (voor mij) is juist om de hond zelf echt te integreren met 't onderwerp. En in uitvoering is dat niet altijd gemakkelijk (op vrijwel alle foto's hangt hij met z'n hoofd omlaag, omdat zo'n laskap natuurlijk niet erg leuk is om op te hebben).
Een hond is natuurlijk ook geen mens, die je kunt vragen om het hoofd iets opzij te houden of juist wat hoger. Je kunt alleen fotograferen wat de hond (en 't baasje) je daadwerkelijk laat zien.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:39

Femke schreef:
@Lipydo:
Ik ben het zoverre met je eens, dat een foto als losse foto inderdaad erg eenvoudig is.

Maar als je de hele serie bekijkt, vind ik dat er op één of andere manier een overeenkomst en samenhang tussen de foto's moet zijn.
Het is straks ook de bedoeling om de foto's als serie te presenteren in bijvoorbeeld een expositie of foto kalender.

Als alle foto's dan een compleet andere belichten en/of achtergrond hebben, omdat dat misschien bij de individuele foto past, mis je het samenhangende element in de serie.

Ik ben het ook zeker eens dat er een samenhang, rode lijn, tussen de foto's moet zijn als het om een serie gaat. Echter ligt de uitwerking er zó dik bovenop (alle foto's qua direct beeld er 'hetzelfde' uitzien), dat ik het minder krachtig vind júist als serie-zijnde voor een expositie. Mijn verwachtingspatroon wordt niet geprikkeld. Ik kan al invullen bij een volgende woordgrap hoe je de foto gaat uitwerken (en de hond zal neerzetten). Ben het daarom weer niet met je eens over het laatste: de kijker is niet dom. Je concept is overduidelijk als wat en echt heel geniaal, juist de verschillende sferen had in mijn ogen de serie meer diepgang/inhoud gegeven en krachtiger overgekomen.

Sorry als ik misschien een beetje te kritisch overkom, maar bedoel het echt op een geïnteresseerde manier :j Vind het boeiend hoe verschillende mensen (fotografen in dit geval) naar foto's kijken en probeer mijn andere blik in de vorm van kritiek te geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:41

Vind het idee top, maar vind de foto erg donker en door die kap kan je weinig expressie van de hond zelf zien.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:09

Ben het zeker eens met lipydo.
Goed onderbouwt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:39

Zo verschillen onze meningen in ieder geval ;-)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:51

Oke. :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:19

Ik vind hem erg leuk! Weer een erg leuk idee, deze woordgrap! Ik heb er stiekem wel om moeten lachen! :D
Hij is inderdaad wat donker, maar ik vind het persoonlijk niet storend. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:39

Femke schreef:
@Lipydo:

Het woordgrapje is toch al een gigantische overeenkomst?

Je kan geweldig fotograferen, daar zullen weinig mensen aan twijfelen, maar iets wat me bij jouw foto's vaak op valt is dat je op safe speelt. Iets wat niet per se slecht is, maar in mijn beleving is het dan wel algauw saai.

Om het op deze serie toe te spitsen: allerlei settings en soorten belichting hadden er na mijn idee totaal geen afbreuk aan gedaan. Deze hond zie ik zo in een werkplaats zitten met die kap op, dán zou ik hem echt gaaf vinden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:45

Zoals ik eerder al schreef; iedereen z'n mening...

Ik heb mijn mening hierboven al toegelicht.
Ik heb een bewuste keuze gemaakt om de hele serie op deze manier te doen. Dat kan en ga ik ook niet meer aanpassen in de foto's die hierna nog komen in de serie. :)

Het heeft dus geen zin om nog over het type uitvoering door te blijven discussiëren...
Ze blijven er op deze manier op staan en ook de volgende foto's komen op precies dezelfde manier in een bokt topic terecht. ;)

Een serie uitvoeren op locatie is op zich best een leuk idee inderdaad.
Daar had ik zelf ook over na zitten denken. Maar als ik álle foto's op locatie zou moeten maken, dan zou de serie nooit kunnen bestaan omdat te simpelweg veel te duur wordt. Op de meeste locaties kun je niet gratis of voor weinig terecht. En er is geen budget van honderden of duizenden euro's om dat wel af te huren. Dus die optie is er gewoon niet.
Daarnaast ben ik ook "studio fotograaf" voor hondenfotografie. Om de serie in een setting buiten de studio om te doen zou helemaal niet passen bij de rest van mijn werk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:50

Femke schreef:
Zoals ik eerder al schreef; iedereen z'n mening...

Ik heb mijn mening hierboven al toegelicht.
Ik heb een bewuste keuze gemaakt om de hele serie op deze manier te doen. Dat kan en ga ik ook niet meer aanpassen in de foto's die hierna nog komen in de serie. :)

Het heeft dus geen zin om nog over het type uitvoering door te blijven discussiëren...
Ze blijven er op deze manier op staan en ook de volgende foto's komen op precies dezelfde manier in een bokt topic terecht. ;)

Je plaatst ze hier om ze te laten zien en om tips en/ of commentaar te ontvangen.
Dan moet je die ook wel KUNNEN ontvangen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:55

Nee, 't is niet m'n bedoeling om feedback te ontvangen over de opzet van de uitvoering van de serie. ;)
Ik laat ze zien "as is".

Het is geen "work in progress" maar een finished product.

Dan kunnen mensen het natuurlijk alsnog "saai" vinden. Prima.
Maar daar kan ik achteraf natuurlijk niets aan veranderen als ik de serie al begonnen ben.
Bovendien kún je het ook onmogelijk voor íedereen "fantastisch" maken, want er zijn zoveel meningen als dat er mensen zijn. :j

Ik heb een duidelijke keuze gemaakt vóór de start van het project (ja, tóen was er nog mogelijkheid om er over te discussiëren en die discussie is er toen ook geweest, alleen niet op bokt), en daarbij heel veel argumenten afgewogen...

Eventuele feedback kan (en zal) ik meenemen naar toekomstige ándere projecten. Maar dit project blijft in uitvoering zoals ik het begonnen ben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:57

Iedereen die hier iets plaatst, plaatst over het algemeen een finished product en neemt dan eventuele tips mee voor een volgend product, dat lijkt me logisch.
En inderdaad, het kan niet voor iedereen fanatstisch zijn, dat is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat, als je hier een foto plaatst, je wel commentaar moet kunnen ontvangen en ermee om moet kunnen gaan. Ik, en enkel anderen, vinden dit net een mindere foto van je. Neem dat dan ook gewoon aan ipv met een weerwoord te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:35

Ik neem dat ook aan. Ik zeg niet dat je geen mening mag hebben.
Maar er worden vooral visies gegeven waar ik op dit punt halverwege de serie absoluut niets meer aan kan veranderen.
En daar heb ik t over... Dat heeft geen nut als discussiepunt.

De serie is wit.
Als iemand dan aandraagt dat t geen mooie foto is omdat t wit is, dan valt er weinig over te zeggen of accepteren natuurlijk.
Beetje t zelfde als over een blackfoto zeggen dat het een slechte foto is omdat de achtergrond zwart is.... Levert een diacussie op die nergens toe leidt.

En ik vind het jammer dat je mijn uitleg en beargumentatie als weerwoord ziet. Dat is t namelijk absoluut niet. Het is verheldering om mensen te laten zien waarom ik voor een bepaalde optie gekozen heb.

Los daarvan, nogmaals... Het staat mensen vrij om te vinden wat ze willen.
En het staat mij net zo goed vrij om het daar dan weer wel of niet mee eens te zien. Zeker zo lang ik keurige argumenten en uitleg geef.