De portretten worden allemaal geschilderd met olieverf op papier (A3 formaat). Ik gebruik vier kwasten (mini, klein, middel en groot) en enkel zwarte olieverf (lamp black) van Van Gogh. Ik ben met mezelf begonnen omdat ik van mijn zusjes nog geen goede foto heb ontvangen. De eerste stappen heb ik alvast vastgelegd om te laten zien:

Het prille beginnetje, mijn oog. En ja, het is heel erg vreemd om jezelf te schilderen
.
Verder uitgewerkt, de wimpers en wenkbrauw aangezet en tevens meer schaduw aangebracht.

Nog een stap verder, begonnen met mijn neus (ik zie nu dat de foto scheef is
) en wang.
En waar ik nu ben. Mijn halve gezicht staat er nu op. En ik kan je wel vertellen dat het heel vreemd is om te schilderen en opeens jezelf langzaam zien te verschijnen... Maar tot nu toe ben ik erg tevreden. En ja, de foto is overbelicht, kunstlicht whooptiedoo
.Er is uiteraard nog veel werk te verzetten, vooral het haar heb ik nu wat grof opgezet, dit behoeft nog details en in mijn gehele gezicht moet nog meer schaduw. En uiteraard mijn mond, kin, de rest, zeg maar. Tot nu toe zit er ongeveer 3 uur werk in, ik schilder direct op het papier en gebruik dus geen schets/line-art of raster.
Tips en commentaar zijn uiteraard van harte welkom, evenals vragen over de techniek die ik gebruik.
. Ik ben helaas nog niet veel verder, geen zin gehad, nog
. 
.

. Ook moet ik nog aan het voor ons linker oog werken, de iris mag nog wat donkerder en de wimperrand moet ik nog wat aanpassen.
)
had niet gelijk door dat jij t was,, maar echt WAUW

.