[DIGI][WIP] (breyer) Harmonie in motion

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

[DIGI][WIP] (breyer) Harmonie in motion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 18:36

Reden waarom ik hem maak is een niet erg interessant verhaal, als je door wilt naar het plaatje zelf kan je door scrollen :D Reden A is omdat ik een nieuwe avatar wil, mijn huidige wordt vaak gekopieerd. Liever heb ik een wat meer persoonlijke avatar die ook aan mijzelf kan koppelen, en waar mensen mij ook aan kunnen herkennen. Voila :D Bijna vergeten, ik zou het ook geinig vinden om per gebeurtenis in een jaar of per seizoen mijn avatar minuscuul aan te passen, net als hét bokt paardje links bovenin beeld. In de zomer kan hij over gras draven, in de winter in de sneeuw, and so on. Misschien laat ik hem een arrenslee trekken in de winter, who knows. Moet kijken of ik er de tijd voor heb, maar het idee is er.

Reden 2, Breyer fans zullen hier een Breyer Harmonie in (gaan) herkennen, dit is een model paard dat ik al een tijd in huis heb staan, een tuigpaard. Ben dol op tuigpaarden :D en steeds als ik naar het model kijk stel ik me voor hoe die zou zijn als die echt rond kon lopen. Kinderachtig he?

Gelukkig is toveren écht mogelijk met photoshop en komt speelgoed hier tot leven;

Het originele model (foto eigendom van iddentifyyourbreyer.com):
http://www.identifyyourbreyer.com/images/01276.jpg

Mijn digitale versie ervan, deze ga ik gebruiken als basis/referentie om afstanden e.d. te bepalen zodat het model ook herkenbaar blijft.
Afbeelding

De draad versie, in motion!
Afbeelding
Momenteel is het een loop die uit 7 frames bestaat, dit worden er nog minimaal 2x zoveel omdat ik de volledige beweging wil animeren.

Als iemand tips of opmerkingen (is de beweging wel juist?! :') ) heeft dan hoor ik die graag :) tot die tijd ga ik lekker door met uitwerken. Het is de bedoeling dat hij net als mijn digitale versie hierboven, gewoon herkenbaar wordt als paardachtige, inkleuren zie ik tegen die tijd wel maar dat komt waarschijnlijk ook.

Miracle_

Re: [DIGI][WIP] (breyer) Harmonie in motion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:38

Wat een tof idee! Ik ga dit volgen :)
Tips heb ik niet echt voor je, ben niet zo'n kenner op dit gebied. :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:38

Wordt het niet een beetje zwaar als je alles wil gaan animeren? Gebruik je gewoon Photoshop om te animeren?
Wel leuk idee!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:47

Update, het lijnenwerk gaat eigenlijk sneller dan ik dacht, da's best een plus want dan ben ik er minder tijd aan kwijt.

Eerste 4 frames zijn er al, ik schat dat er nog een stuk of 10 zullen bij komen.
Afbeelding

Ik zie het meest op tegen het tekenen van de manen en staart... :o :+

Warbling: Jahoor, werkt prima in photoshop, heb al vaker kleine animaties ermee gemaakt. Deze is wat gewaagd omdat hij vrij groot is maar tot nu toe krijg ik nog geen protest meldingen van de pc :D

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:26

wow het word al erg mooi!! ik kan het niet!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:57

Wauw, wat gaaf!
Zover ik kan zien kloppen de bewegingen wel. :j

Ik ga het volgen!!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:01

Wat gaaf zeg! Ik volg zeker!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:14

Nee niet van de pc, maar meer omdat avatars vrij klein moeten zijn, en het met een vloeiende animatie (25 fps) toch lastig is het bestand klein te houden.
Denk dat het aantal frames in je OP wel oké zijn, opzich is een supervloeiende animatie op formaat avatar niet zo nodig, denk ik.
Photoshop is verder prima hoor om lichte animaties in te maken! veel beter dan Flash haha.

Verder vind ik het wel echt een heel gaaf idee!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 21:39

25 fps kan ik volgens mij ook niet halen in photoshop, weet ik eigenlijk niet eens zeker maar 'vroegah' toen ik dit deed (heb zoiets als dit ook eens voor een vak op school gedaan ooit, ik heb op dezelfde school gezeten als dat jij nu zit warbling) kreeg ik dat nooit voor elkaar, kreeg altijd het idee dat photoshop dit niet aan kon, hij is altijd langzamer. Maar ik werk nog met cs2 dus mijn knowhow over het programma loopt wel aardig achter.

Om de uiteindelijke bestandsgrootte als avatar maak ik me niet zo'n zorgen, dat zie ik tegen die tijd wel. Anders kan hij altijd nog als decoratie dienen op mijn website, no problemo

Tot die tijd heb ik er vooral lol mee :D

Edit:
Huidige staat even getest, hij is in de huidige staat 6,6 kb. Best weinig maar er komen nog 7 frames bij (totaal 14, hieronder zijn al 7 frames) en kleuren. Ik denk dat met name de kleuren kb's op gaan eten :D nomnom
Afbeelding

Edit2:
De animatie hierboven is een testje, mag beoordeeld worden maar wat ik al aan het veranderen ben is het ja knikkende hoofd en de stil staande buik :) als iemand toevallig iets anders opvalt dat stoort, laat me ajb weten!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:19

Gaaf gedaan hoor! je blijft er naar kijken! :P

het is wel een apart loopje.. maar weet niet echt waar het aan ligt, voor mijn gevoel lijkt het dat hij draaft, maar het filmpje gaat in stap tempo.

edit: net wat tuiger filmpjes bekeken en je komt wel goed in de buurt haha *\o/*
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 17-02-13 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:26

Leuk idee zeg! Het is nu een beetje een Tennessee Walking Horse achtig loopje :D

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:41

Gaaf! Ben benieuwd hoe het wordt! ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:47

ontzettend gaaf! Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:49

Mooi, ik ben het animeren totaal verleerd. Ik volg :'D

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:52

Ligt het aan mij, of gaat alleen het linkerachterbeen naar voren in draf? In ieder geval heb ik niet het gevoel dat beide achterbenen om beurten naar voren gaan...

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:03

Marja schreef:
Ligt het aan mij, of gaat alleen het linkerachterbeen naar voren in draf? In ieder geval heb ik niet het gevoel dat beide achterbenen om beurten naar voren gaan...

haha dat heb ik ook!
maar bij mij lijkt het ook net alsof het rechtervoorbeen heel lang naar achter blijft staan...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:29

Wauw leuk hoor!

@marja, ik denk dat het de bedoeling is dat dit 1 drafpas is maar met verschillende momentopnames (afzet, iets verder vooruit, nog een keer, en zweefmoment). Pas daarna komt het volgende been :)

Edit: Ik zie de tester. Nee dan klopt het indd niet. Ik dacht dat het 1 drafpas was in slowmotion, dan zou hij kloppen. Nu loopt hij met slechts 2 benen.

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:59

echt heel gaaf !! :):)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:03

Wat gaaf! En wat knap! Ik krijg altijd al hoofdpijn als iemand mij wil uitleggen hoe zo'n programma werkt :')
Ben benieuwd naar t resultaat.

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:06

Wauw! Wat gaaf!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:09

Enorm gaaf zeg!
Er is idd iets aan de loop dat me niet aanstaat.. Geen idee wat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:50

Wow veel reacties ineens, had ik niet verwacht!

De pas is inderdaad nog niet af, ik ben pas op de helft :) de pas is nog maar voor de helft af, ben vanochtend wel iets verder gekomen maar nog niet echt update waardig :D De buik is gaat nu beter mee in de beweging.

De afzet duurt inderdaad ook vrij lang, ook loopt hij vrij traag, hieraan irriteer ik me ook en ik ga kijken of ik daar iets aan kan veranderen. Thanks voor die tip!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 19:19

Update, zit nog een beetje te rommelen ermee maar de animatie van de benen is nu wel redelijk compleet :)

Even een testje om te kijken hoe de animatie is als hij online is :o op mijn pc is hij een stuk sneller, misschien ligt het eraan dat het nu een .gif is, vind ik best jammer maar ik kijk nog even verder of ik daar wat over kan vinden.
Tot die tijd, zoek de verschillen :)) :+ het zijn er 3 :+
AfbeeldingAfbeelding

Ik ga waarschijnlijk verder met de versie van test 3. En ik heb besloten dat hij knotjes in de manen gaat krijgen + dunne staart, en vooral GEEN weelderige wapperende manen en staart :') anders heb ik de komende tijd geen tijd meer voor een sociaal leven :D

Edit:
Jammer, online lijkt hij nog steeds in slow motion te bewegen, in mijn programma loopt hij vloeiend in een vlotte draf -O-

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:08

echt heel leuk :) Kan echt geen verschillen ontdekken, hoe langer ik kijk hoe harder ze gaan lopen :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:13

Wauw wat mooi! Ik volg even