Interesse in koffiemokken met paarden/dierentekeningen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Interesse in koffiemokken met paarden/dierentekeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:57

Hallo allemaal :)

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van pasteltekeningen.. en ben ik met het idee aan het spelen om dit te gaan doorvoeren op mokken..
Maar de apparatuur hiervoor is niet goedkoop, dus ik probeer er eerst via bokt achter te komen of hier interesse in is :)

Ik wil een aantal standaard mokken maken, met bijvoorbeeld een aantal verschillende paardenrassen..
En daarnaast kunnen mensen dan een portret van hun eigen paard op een of meerdere mokken laten zetten.

Dit is het idee:
Afbeelding Afbeelding

En met een van mijn eigen portretten op een mok gefotoshopt:
Afbeelding

Dit wordt met professionele apparatuur gemaakt, en de kwaliteit zal dan ook erg goed zijn.

Wie vind dit een leuk idee, en zou hier interesse in hebben, voor eigen gebruik of als kado?
En wat zou je willen betalen voor een mok (voorbedrukt, dus niet van je eigen huisdier.. of met tekening van je eigen foto)?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:31

Als eerste vind ik het echt geweldig!
Een mok die een standaard afbeelding heeft zijn er al zoveel en die zijn dan rond de 5 tot 10 euro denk ik ongeveer?
Maar een mok met een eigen foto zou ik echt fantastisch vinden en daar zou ik wel 15 tot 20 euro voor over hebben en dan zeker wel tegen de 20 aan. Dan moet de kwaliteit wel goed zijn maar zoals je al aangeeft in je OP is het goede kwaliteit.

8nnemiek

Re: Interesse in koffiemokken met paarden/dierentekeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 10:04

Bedankt voor je reactie, lauraax!

Voordeel aan de techniek is ook dat, wanneer ik eenmaal een tekening van een dier heb gemaakt, ik zo veel kopieën kan maken als ik wil, dus de prijs van de eerste mok zal dan hoger liggen, maar de volgende mokken met die zelfde tekening kunnen voor een veel lagere prijs worden verkocht :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:06

Heel leuk idee, maar je schrijft dat je wil gaan investeren in apparatuur hiervoor? Ik weet niet hoe duur dat is, maar hoe lang duurt het voor je die investering eruit hebt? Je wil dus ook nog de tekening ervoor gaan maken (wat al kosten en tijd oplevert) en dan nog gaan bedrukken op mokken. Terwijl er genoeg aanbieders zijn op internet (zoals Hema, Webprint, etc.) waar je ook een mok kan laten bedrukken met je eigen afbeelding. Kan mij niet voorstellen dat je kunt concurreren met die prijzen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:11

Ik vind het een leuk idee. Wellicht ook interessant voor stamboeken, die ook daadwerkelijk grotere aantallen af zouden kunnen nemen (als particulier denk ik dat de meesten 1 tot max 4 mokken afnemen). Hoewel dan de prijs zeker wel weer omlaag zou moeten.
Voor een particulier denk ik dat een kwaliteitsmok met pastel in opdracht wel de al genoemde 15 euro mag kosten.
Maar: je moet wél concurreren met de normale bedrukkingen op internet, en dat zal best lastig worden denk ik.

Edit: zie dat Duke hetzelfde zegt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:27

Zelf laat ik mokken met mijn tekeningen/schilderijen gewoon drukken bij de Vistaprint of de Hema, of zo :). Dus ik vraag me af of je het rendabel kan maken als je zelf de apparatuur gaat aanschaffen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 13:50

Het zou ongeveer een jaar duren voordat ik de apparatuur eruit heb, als ik zo'n 2 mokken per week zou kunnen verkopen. Dat is dan wel zonder uurloon erbij geteld.

Natuurlijk kun je ook een mok met foto bestellen voor 10 euro.. Je kan ook een foto op canvas bestellen, en toch krijg ik nog steeds opdrachten voor schilderijen binnen :) Persoonlijk zou ik een fotomok niet kopen.. maar een mok met tekening, zoals die van animal prints hierboven, daar heb ik er 4 van thuis staan, en ik zou zo nog een set kopen als ik er plek voor had. Ik vind dat prachtig, zo'n tekening..
En je hebt gewoon iets unieks, als je een tekening van je eigen huisdier op een mok laat zetten. Ik vind daar toch altijd veel meer waarde aan zitten dan een foto.
Verder ga ik zo nu en dan met mijn tekeningen en schilderijen naar markten, en daar is mijn kraampje toch altijd net wat te leeg.. zo'n mokken zou een mooie aanvulling zijn!
Maar ik wil dus wel aan die 2 mokken per week komen, anders loont het zich niet echt.
En verder is het natuurlijk gewoon hobby. Gewoon een beetje bijverdienen hier en daar.. Ik hoef er niet rijk van te worden, en dus is concurrentie geen groot probleem (voor zover er concurrentie is, wb getekende afbeeldingen op mokken).. Als ik zie dat de Hema maar liefst 10 euro vraagt voor een simpele mok met foto.. :wow:

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:05

Ja, dat begrijp ik, maar ik wil ook wat merchandise laten maken, maar dan laat ik zo'n mok laten bedrukken bij Hema of Vistaprint oid met een goede foto van het betreffende schilderij of tekening. Dan is dat net zo uniek en ik heb de risico's niet van de investering van zo'n apparaat. Dus jij hebt de kosten er met 100 mokken eruit? En dan ook incl. de tekening ervoor maken? Klinkt als een goedkoop apparaat of is te rooskleurig ingeschat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:16

Een tweedehands apparaat ;)
Maar dat is inderdaad nog zonder tekening. Maar goed, ik vind tekenen leuk, en ik hoef er niet van rond te komen, het is echt hobby :) Alle beetjes die ik ermee verdien zijn mooi meegenomen.
Het zijn A5 of A6 tekeningen, dus die zijn snel gemaakt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:14

Ooooh, tweedehands! Dat scheelt al wel ja. ;)
Vooralsnog, zeker omdat je het als hobby wilt blijven doen, zou ik het niet doen. Ik zou eerst een paar laten drukken via de bekende wegen en kijken of het inderdaad leuk wil verkopen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:06

O dat lijkt me echt heel gaaf! Is het mogelijk om op de hoogte te worden gehouden van de vorderingen?
ik ga even je site bekijken!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:13

Ik zou dan eigenlijk wel interesse hebben in een servies,is dat ook mogelijk?

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:40

Erg leuk idee, vooral dan met de mogelijkheid om je eigen huisdier/paard op een mok te laten zetten!
Ook erg leuk om eens cadeau te doen, orgineel, en ik vind een tekening van het dier op een mok wat unieker dan een foto van het dier op een mok! :)

En zoals hierboven wordt gezegd, een servies dus bijvoorbeeld op een bord zou ook nog erg leuk zijn!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 20:44

Bedankt voor de reacties allemaal :D
roxxiejjj, ik ben bang dat ik het ga vergeten om iedereen persoonlijk op de hoogte te houden, maar ik zal het zeker in dit topic en op mijn site vermelden als ze te koop zijn :j
timokyana, een compleet servies, dat lijkt mij ook ontzettend gaaf. Maar de borden-machine is nog een stuk duurder, dus voorlopig kan ik die nog niet aanschaffen.. maar wie weet, als het over een tijdje goed loopt en ik een machine tweedehands op de kop kan tikken.. :Y)
Duke, dat zou op zich een goed idee zijn.. maar ik sta binnenkort op een markt waar ik de mokken ook mee naartoe zou willen nemen.. en als ik ze mee neem, dan ook meteen een stuk of 20. Maar voor de prijs die ik daar aan kwijt ben bij de Hema bijv heb ik de mokkenmachine mét een hoop mokken en printpapier al bij elkaar := Het duurste in aanschaf is de printer, je hebt er een speciale printer voor nodig namelijk.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:48

Eerst dacht ik, mwah, vind het opzich wel een leuk idee, zeker als je het ook als "reclame-materiaal" zou doen, voor grotere bedrijven om een x-aantal eigen mokken te hebben.

Maar ik denk dat het op markten e.d. zeker kan verkopen!
Het lijkt me een vrij uniek product, en er zijn altijd wel mensen op zoek naar een bepaald ras/diersoort.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:32

Het idee lijkt me erg leuk. Wel een vraag hierover; hoe gaat het wanneer iemand een tekening op beker door jou laat maken van een huisdier/paard. Ga je die tekening ook gebruiken voor gewoon verkoop via website/markt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 10:36

Idd siskeh, mijn schilderijen neem ik vooral mee als promotie, die worden niet snel gekocht op een markt vanwege het formaat.. en naambordjes kun je op een markt ook niet verkopen vanwege de naam die er nog op moet.. maar bekers zijn daar wel ideaal voor! Niet te duur, en iedereen kan het wel gebruiken, en het zijn gewoon leuke dingen om kado te doen.
Carola, nee, elke tekening die ik in opdracht maakt die is alleen voor de opdrachtgever. Wat wel natuurlijk mogelijk is, is dat ik gewoon toestemming vraag om de tekening te gebruiken als deze echt mooi is, bijvoorbeeld in ruil voor een gratis tweede mok :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:31

Waar sta je meestal op de markt? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 12:30

Vorig jaar heb ik op een paardenmarkt gestaan. Over een maandje sta ik op de paasveemarkt (grote braderie met trekpaard-demonstraties en een ezeltjestocht :) Dus eigenlijk vooral markten waar iets met dieren te doen is :j

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:36

Ik wil er 1 denk dat ik wel rond de 20 euro betaal als mn eigen foto erop staat
Een voor bedrukte rond de 7,50 ofzo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 14:20

Bedankt voor je reactie :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:59

Heb je er al aan gedacht om misschien klein te beginnen met het verkopen van mokken die al in productie zijn? die van animal prints bijvoorbeeld? als dat lekker loopt, en klanten aangeven dat ze een persoonlijke mok ook leuke zouden vinden en het geld ervoor over zouden hebben, dan kan je altijd nog zelf produceren :) Dan loop je financieel misschien wat minder risico?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:06

Oh, wauw! Jazeker!
Het is een ontzettend leuk idee, zeker ook om cadeau te doen.
Hoeveel zou het dan ongeveer per mok kosten? :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:24

@Telpeva:
Ik denk het persoonlijk niet, eerlijk gezegd "ken" ik de meeste dierenmokken al, juist als er iets nieuws komt zullen mensen geïnteresseerd zijn.
Juist unieke mokken geef ik een kans.

(wij hebben thuis altijd koeien gehad, dus als er "unieke" koeiendingen te vinden zijn gaan die gauw mee, maar die 13 in een dozijn-dingen blijven gewoon staan )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:13

Telpeva, het verkopen van mokken vind ik niet zo interessant.. maar het verkopen van mijn eigen tekeningen, op een originele manier, daar gaat het me vooral om :j En inderdaad, siskeh, ik denk ook dat mensen liever iets nieuws zien, dan die zelfde mokken die ze bij de tuincentra's en dierenwinkels ook al zijn tegengekomen.

Mitchall, over de prijs ben ik nog niet helemaal uit, maar het staat wel vast dat ze gewoon betaalbaar moeten blijven.