Na afgelopen jaar helaas helemaal niet zo fanatiek te zijn geweest op bokt, leek het me een goed voornemen voor dit jaar om maandelijks een overzichtje te plaatsen van wat ik allemaal uitgespookt heb
'Gewoon' om te delen, om iedereen mee te laten genieten, om misschien wel verder van te leren?? Het zijn niet allemaal platen die om het fototechnische gaan, sommige 'horen' er gewoon bij voor mijn gevoel, sommige wil ik delen om te laten zien dat bepaalde instellingen/situaties toch nog iets kunnen opleveren, etc. Ik hoor graag jullie meningen!
1. Een beetje valsspelen, maar dit eerste plaatje is eigenlijk van vorig jaar.
Nina stond met haar prachtige paard Cat al vaak op de foto in een 'wedstrijd'setting tijdens bijv. voltigewedstrijden, maar ze wilde heel graag eens iets compleet anders. Vol ideeën om verschillende foto's te nemen, 'anders dan normaal' tijdens een paardenshoot en met verschillende stijlen. Deze foto geeft alvast een overzicht weer van onze eerste shoot vorig jaar:

2. Tijdens onze tweede fotoshoot dit jaar met een wat 'stoerdere' outfit, een geheel ander thema dus (http://img24.imageshack.us/img24/6184/img8871q.jpg), werden we wat gestoord door vele gezellige wandelaars met hun honden. Erg leuk, alleen bleek niet ieder hondje even braaf te luisteren naar zijn baas, wat toch even voor spannende situaties zorgde. We hebben de shoot wat verplaatst en wat aangepast naar de omstandigheden daardoor. En ach, zulke gekke actiefoto's krijg je toch ook niet snel normaal gesproken

3. Later in de maand maakte ik gauw wat foto's van mijn prachtige leasemerrie Mahlika (die ik mag leasen van http://www.chessarabians.nl) met een zelfgemaakt halstertje/borsttuig om. Helaas schemerde het al, maar ondanks ISO 5000 kwam er toch weer iets uitrollen.

4. Halverwege januari fotografeerde ik ein-de-lijk Silke en haar knappe French Kiss voor het merk Barefoot. Deze shoot stond al veel langer geplanned, maar viel letterlijk in het water, tot meerdere keren aan toe. Deze keer hielden we het droog, en kregen zelfs een zonnetje op de koop toe!

5. Doel was om de Barefoot-producten in een dressuurmatige setting te fotograferen, waarbij 'plezier' en 'ontspanning' alsnog steekworden waren. En geef nou toe, wat is leuker dan een alternatieve dressuurtraining in de natuur?

6. Tijdens een fotoworkshop pakte ik zelf ook even de camera erbij en zette Luc van Suus op de foto. Luc mist één oog, maar dat maakt hem er absoluut niet minder knap op!

7. Aan het eind van die dag begon het onverwacht nog te sneeuwen ook

8. De sneeuw hield aan, dus tijd voor nog meer sneeuwshoots! Dit stond al zo lang op de planning, maar door de verdere drukte (werk/studie) kwam het er steeds niet van. Frederieke en Grease lieten zich van hun beste kant zien voor een sfeerplaatje:

9. Ook de Arabische Azhar van Francien liet zich mooi zien, en hij pastte prachtig bij de laatste herfstblaadjes die nog over waren.

10.
11. Op het land waar leasepaardje Mahlika staat, staat ook deze lieve Haflinger.

12. Niet alleen lief, af en toe ook stoer

13. Aan het eind van deze maand kocht ik eeeiiindelijk de 70-200 F2.8 van Canon zelf, en moest hem meteen even uittesten. Dat ging niet zo makkelijk, met gekneusde enkel over de heide hobbelen
, maar was de moeite waard. Wat een scherpte!! 
Nou, dat was het... natuurlijk lang niet de enige gemaakte foto's, haha, maar een leuk chronologisch overzicht