(ik hoop dat hij hier goed staat en de tag goed is?)
Dit is niet alleen mijn eerste WIP, maar ook nog eens mijn eerste keer sinds jaaaren dat ik daadwerkelijk een 2D iets probeer te maken, normaal werk ik met 3D modellen, of digitaal. Om de ramp compleet te maken, ik heb nog nooit serieus een poging gedaan om iets in 2D te airbrushen, en alle commentaar, elke tip en elk puntje is zeer welkom
Kijk vooral even naar hoe SCHOON de tafelezel nu nog is, daaraan kan je zien hoe vaak ik er mee werk
)Komtie hoor, naar een prachtige zwart wit foto van Bokker xNadine,
Paard en Poes!
Stap 1
Primer op het canvas, ik heb 2 kleuren primer en had zoiets van... mwah, fun, ik gebruik ze gewoon allebei. De witte vlek is de plek waar het paard komt, het paard wordt ook wit dus ik dacht ik doe daar die witte primer. De felle zwarte vlekken zijn stukken verf die nog niet droog zijn, ik was ongeduldig met foto's maken.

Stap 2
Netjes natekenen bleek lastiger dan ik dacht dus ik heb markeringen aangebracht om de verhoudingen wat beter in de gaten te kunnen houden. (als je denkbeeldige horizontale en verticale lijnen trekt van en naar elke markering, krijg je een denkbeeldig raster)

Stap 3
Eindelijk kon ik dan beginnen met tekenen en inkleuren, jippie! altijd fun om te doen, en volgens mij vallen de verhoudingen ook wel mee. De grote witte vlek wordt een paard, de kleine witte vlek wordt de poes

Materiaal lijstje:
- Canvas van 24x28 cm
- Acryl (Aero Color, FW, auto air)
- Airbrush (Taurus 301)
- En waarschijnlijk wel meer dingen waar ik nu even niet op kan komen.
Zo, nu ga ik weer verder met schilderen
.
.
toch is het erg leuk om te doen!