[WIP][DIGI] eerste digi, herdershond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

[WIP][DIGI] eerste digi, herdershond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:13

Van deze foto via google

Afbeelding
De schets
Afbeelding
Neusje
Afbeelding

Beeetje basis kleur en de lippen
Afbeelding

Ik ga vanavond of morgen we verder

LibertyHorse

Re: [WIP][DIGI] eerste digi, herdershond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:18

Je éérste digi??!!! WOW! Prachtig, ga zo door!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:06

Kopieer je niet gewoon de stukjes? :o lijkt net zo.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:14

Haha nee titanic :p dat zou wel erg makkelijk zijn xD

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:15

ben benieuwd naar resultaat :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:36

Oh oke, misshcien s het omdat het wat pixelig is/lijkt :P

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:49

Ja klopt. Komt omdat de brush waarmee ik het doe is een pixelachtige brush. Ik dacht als ik dat doe lijkt het mischien realisther xD maar dat werk dus ?

update
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Team_Sublime op 15-12-12 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:51

Waaauw! Mooi hoor! :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:54

Jammer dat je overtrekt en colourpickt. Zou graag meer van je eigen hand willen zien. Durf de foto los te laten! Gebruik hem als referentiemateriaal, en niet als voorbeeld om tot in het detail over te nemen. Ik weet dat het er verleidelijk uitziet, en velen beginnen inderdaad met het volledig namaken van een foto zodra ze starten met digitaal tekenen. Dit is digitaal ook makkelijker te doen dan op papier, maar ik vind de echtheid van het werk wegvallen op die manier. Want eerlijk is eerlijk, het begint op fotobewerking te lijken.

Mijn grote tip is dan ook om zelf te beginnen met een schets. En dan bedoel ik ook echt schetsen, uit eigen hand dus. Maak er desnoods meerdere, immers start je op papier ook zo. Het zit hem in de techniek van het tekenen, en in dat opzicht verschilt digitaal werken helemaal niet zoveel van traditioneel. Het kost veel en veel meer tijd, maar dan kun je ook daadwerkelijk zeggen dat het jouw werk is. En geloof me, uiteindelijk ga je, als je eenmaal tevreden bent met je werk, veel trotser op het resultaat zijn. :)
Ook colourpicken, oftewel het 'pikken' van kleuren van de originele foto is een makkelijke uitweg voor het inkleuren van je tekening. Maar het haalt zoveel van 'jou' uit je werk. Dat is zonde! Je kunt je tekening veel meer leven en eigen inbreng geven door zelf je kleuren te mengen. Wees hier dan ook niet terughoudend mee. Het is immers zo makkelijk om digitaal je kleuren steeds aan te kunnen passen. Niet tevreden: Laag weg/kleurbalans aanpassen/laag eroverheen. Gebruik die voordelen t.o.v. traditioneel tekenen/schilderen en dan zul je zien dat het een werk naar jouw hand gaat maken. In jouw stijl.
Veel succes!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:00

@denise..

de foto is niet overgetrokken? kan dat uberhaupt via computer?

colour pikken doe ik maar eenklein beetje maar ook dat zelfs nauwlijks.
ik wil wel inderdaad wat minder van de foto doen maar wil eerst goed oefenen door de foto precies na te maken . om te kijken of ik het uberhaupt kan of ik beter maar weer potlood en papier kan pakken haha .

ook zou ik geeneens weten hoe dat met lagen werkt :') ik doe het volgends mij op een en de zelfde laag ? dus als je uit kan leggen hoe dat moet en waarom je meerdere lagenmoet hebbe dan graag !

voor de volgende digi;s zal ik de tips mee nemen hoor :P maar is vooral oefenen en danmak ik fotos tot in detail na om even de technieken door te hebben :3

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:07

Ik kan aan de manier van je opzet zien dat hij niet uit eigen hand is. :D Er zit namelijk geen gedachte achter de plaatsing van de lijnen. Hoe vaker je dat soort werken ziet, hoe meer je ze gaat herkennen. Leg de lijnen maar eens over de foto, en dan kloppen ze precies aan elkaar. Geen enkele tekenaar kan dat uit de hand op de cm precies krijgen.
Dat verder gelaten, met lagen werken, afhankelijk van je programma trouwens, kan je heel erg helpen in het digitaal tekenen. Mocht je niet zeker zijn of je volgende stap een waarde gaat aanbrengen aan je vorige, kun je deze op een nieuwe laag zetten. Mocht je niet tevreden zijn, dan kun je enkel in die laag het e.e.a. aanpassen, zodat het werk eronder niet verloren gaat. Ook betekent dit dat je je onderwerp kunt scheiden van de achtergrond, en dus later een achtergrond kunt toevoegen zonder dat je over of om je voorgrond heen moet gaan. Werken met lagen vergt wat handigheid en het enige wat helpt is oefenen. Ik gebruik zelf i.t.t. tot veel andere digitale tekenaars zeer weinig lagen, omdat ik gewend ben dit ook niet op papier te doen. Maar zeker w.b. de achtergrond en aanpassingen is het zeker waard om te proberen. Werk programma gebruik je?

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:13

_Denise_ schreef:
Ik kan aan de manier van je opzet zien dat hij niet uit eigen hand is. :D Er zit namelijk geen gedachte achter de plaatsing van de lijnen. Hoe vaker je dat soort werken ziet, hoe meer je ze gaat herkennen. Leg de lijnen maar eens over de foto, en dan kloppen ze precies aan elkaar. Geen enkele tekenaar kan dat uit de hand op de cm precies krijgen.

Het kán gebeuren dat je zo goed schetst, dat het lijkt alsof het overgetrokken is. Ik heb ooit een schets gemaakt, NIET overgetrokken en toen ik hem later over de foto heen legde waren bijna alle lijnen gelijk. alleen de benen stonden dan wat schuiner van het paard. Het kan dus wel dat het overgetrokken lijkt maar het niet is, maar zoiets kan een beginnende digi-tekenares niet lijkt mij :P

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:18

ik zweer echt met mijnhand op mijn hart dat deze niet is overgetrokken. ik ben er niet voor niets heeeel lang mee bezig geweest met de schets :( alle lijnen gingen scheef . ook raster geprobeerd. maar dat werkte al helemaal niet . daarbij dit is de eerste digi tekening op computer . tevens heb ik deze foto al vaker op papier geschets mischien dat het daarom zo lijkt ? en de schets is trouwens gemaakt met een tablet en niet met mijn muis. want daarmee lukte het al helemaal niet haha !

maar ik heb hem echt niet overgetrokken en vind het jammer dat mensen dit denken :(

@ denise..ik zal is proberen met de lagen kijken of dat werkt :)

ik gebruik trouwens photoshop elements

edit: update.

de oogjes :)Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 08:16

probeer wat meer in grote lagen te werken.

toen ik nog digitaal tekende zette ik eerst de onderkleur op..zoals jij ook hebt gedaan in de eerste stap
daarna de lichtere en donkere plaatsen ober het hele portret aanbrengen dus niet stukje voor stukje zoals je nu doet.
en dam steeds fijner gaan werken laag voor laag...
lastig uit te leggen maar volgens mij zijn er nog wel wips van mij te vinden...

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:10

Ik vind hem al aardig netjes worden.
Maar probeer met wat meer lagen te gaan werken.

Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:17

Vet! Deze ga ik ff volgen

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:21

Eerste digi?! :wow:

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:56

Afbeelding update

ik probeer nu met lagen maar dat vind i echt heel lastig haha ! ff onder de knie krijgen

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:25

Haha nou ik geloof je niet hoor! Als dat je eerste didi isÖ
Zo mooi;D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:28

Ik wil het ook altijd nog opstarten, maar snap het niet!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:22

Afbeelding update

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:30

Je eerste Digi? Wauw, erg knap gedaan hoor! :D

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 21:02

Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:03

Jij werkt snel ;) ik ken mensen die dit vaker hebben gedaan en die doen hier dagen over...

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 21:09

Ik heb geen geduld :') ik teken ook altijd heel snel. Ik kan er gewoon niet lang over doen xD