[TEK][WIP] Paardenhoofd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

[TEK][WIP] Paardenhoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:30

Naar aanleiding van dit topic: [UK] Tekenen wil gewoon niet lukken.
Heb ik veel tips gekregen en dé tip, de foto in zwart/wit (grijstinten) zetten. Zo ben ik gaan kijken wat nu echt donkerder of lichter is en moet zeggen, ik ben voor t eerst een beetje te vrede tot nu toe...
Maar goed, we zijn dan ook nog weinig ver.

Dit is mijn eerste tekening op tekenpapier (al wel eens ander teken papier geprobeerd, maar dat tekende verre van fijn) van Canson 120 grams papier met licht korrel. Werkelijk dit tekent 100keer fijner dan printer papier! :oo
Ook heb ik nieuwe potloden gekocht van Derwent (6B tot en met 4H), voorheen tekende ik met alleen een vulpotlood (schets ik nu nog wel mee) en heb nu dus nog de neiging om als ik donkerder wil harder te drukken. Dat moet ik nog even afleren.

Ik ben in ieder geval heel blij mee en ga nu hard aan het oefenen. Ook wil ik eens een tekening af maken ook al mislukt de tekening (meestal stop ik nadat ik een stukje in gekleurd heb, omdat t mislukt is :o ), daarom dat ik een WIP open en ik hoop op veel goede tips/commentaar!

Lief zijn hoeft écht niet, eerlijk zijn wel heel graag. :)

De schets:
Afbeelding
Sorry dat die gekanteld staat, krijg m niet gedraaid (als ik m opnieuw upload staat die weer zo).

Afbeelding
Eerste stukje manen (en zie je de schets recht op, haha)

Afbeelding
Stukje manen van dichtbij.

Afbeelding
Knotjes "af".

Afbeelding
Knotjes helemaal af (haartje die "pluizen" getekend, maar je ziet ze helaas niet op de foto) en stukje voorpluk achter de oren plus derde oor.

Ik heb de tekening nagetekend van een foto, maar ik weet niet of ik de foto mag plaatsen. Dus dat doe ik niet. :)
Op de foto had de pony een hoofdstel om, dus ik weet niet of de mond/kin zo precies klopt. :)

nenahdm

Re: [TEK][WIP] Paardenhoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:38

Ziet er goed uit! Ik moet ook eens papier hebben dat fijner tekent :P maar daar heb ik niet zoveel verstand van :D
Je schets vind ik wel 'direct', grove lijnen en zowat meer een inkleur tekening voor kinderen, vind ik dan best cool dat je dat dat gedetailleerd gaat maken :) Mooi! ben benieuwd.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:53

Veelbelovend begin al, ik ben benieuwd.
Ben een stille meelezer geweest van je vorige topic en het viel me op dat je erg veeleisend bent, dat is op zich natuurlijk heel erg goed, maar ik wil als tip meegeven -hoe moeilijk dat ook kan zijn- om niet teveel gefixeerd te zijn op het eindresultaat. Elke tekening is weer een stap in je proces en brengt je verder naar waar je uiteindelijk hoopt uit te komen. Probeer ook daar van te genieten, gewoon van het bezig zijn 'an sich.'
Volgens mij ben je al een eind op de goede weg :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:56

xTitanic:
Dankjewel! :)

De lijnen van de schets lijken wel donkerder dan ze in werkelijkheid op papier zijn. Ik gum wel eerst de lijnen uit voor ik daar ga "inkleuren", zodat je geen donkerdere lijn ziet die er niet horen. :)

Ik heb ook geen verstand van papier hoor, haha. Ik wilde graag Derwent potloden hebben, maar daar moest ik 500km voor rijden (tenminste wat ik op het internet kon vinden) en dat vond ik lichtelijk te ver. Toevallig kwam ik van de week in een winkel waar ze deze wel hebben en daar lag ook verschillend tekenpapier, ik vind grove korrel absoluut niet fijn (dat was wat ik had) en toen bleef deze over. Ben er tot nu toe erg te vrede over!

Fnanne:
Ook dankjewel!

Je hebt wel helemaal gelijk, ik wil te veel te goed hebben. Daarom ook dat ik deze (ook al mislukt het) toch af wil maken, er zijn vast punten waar ik wel weer op kan leren. Zo kan ik ook absoluut geen ogen tekenen, dus daar zie ik nog behoorlijk tegen op.

Ik vind het tekenen zelf wel heel erg leuk, zeker als het lukt! Zoals de manen vind ik nu een van de leukste dingen om te tekenen, terwijl ik dat de grootste ramp vond. Oefenen heeft hier wel geholpen, want ik ben het "truucje" gaan zien. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 14:52

De oortjes, ben er nog niet te vrede over, maar krijg ze niet beter.

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
De voorpluk en oortjes een klein beetje veranderd.
Afbeelding

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:53

ben zeer benieuwd naar het resultaat :D

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:58

ik heb je vorige topic ook gelezen en vind dat je heel goed kan tekenen.
nu na alle tips volg ik je tekening. wel leuk om te zien hoe dat dan nu gaat;)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:00

Nou ik ga dat vorige topic is doorlezen, vind het al erg mooi! :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:02

ziet er netjes uit hoor!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:02

Ik ga deze even volgen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 17:46

Wat leuk allemaal! :)
Motiveert wel.

Ik heb weer een update, niet zo groot, maar voor mij erg lastig geweest en veel moeite gekost.
De manen kam is aangepast, meisje waar de pony van is wees mij er op en t was me nog niet eerder opgevallen. Er zat een "deuk" in, ik heb nu de "bult" achter de oren lager gemaakt en de "deuk" hoger. De hals is dus wat ronder/vloeiender geworden. Verder heb ik met 4H de haar richting getekend in een stuk van de hals. Nu moet ik op andere foto's gaan kijken hoe het precies loopt achter oren, ook met schaduwen en zo. Op de foto zit daar namelijk het hoofdstel.

Ik zou t leuk vinden dat als je nog iets ziet wat niet klopt dit meld. :D
Vind het moeilijk om aan te passen, maar ik leer er wel van en uiteindelijk viel het mij nog mee! :)

Sorry trouwens voor de donkere foto's. Ik heb hier helaas weinig daglicht (om half3 schemert het al en om 3 uur is de zon alweer onder, al schijnt die al dagen niet meer... ;) ).
Al klopt het beeld wel aardig op de foto's, alleen is de tekening iets of wat minder donker en de tekening is "scherper".

Afbeelding

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:52

Ik vind je oren er al heel goed uitzien. Heb je misschien de originele foto?
Ik weet niet of je dat al doet, maar misschien kun je experimenteren met verschillende hardheden van potloden. Ik teken zelf vaak met een 2B potlood als ik schaduwen wil maken. Het enige 'nadeel' hiervan is dat het er soms korrelig uit kan zien (kan ook van het papier zijn). Ook teken ik altijd van links naar rechts, zodat ik de tekening niet met mijn hand kan uitvegen. Heel veel succes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 17:58

Ik heb wel de originele foto, maar ik weet niet of ik m mag plaatsen dus dat doe ik ook niet. :)

Teken inderdaad met verschillende hardheden (van 6B tot en met 4H) en tot nu bijna allemaal gebruikt. Moet alleen nog afleren met 1 potlood te blijven tekenen en harder/zachter te tekenen, dat is af en toe wel lastig al gaat t langzaam aan beter. :)

Bedankt voor je berichtje!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:00

Okee snap ik!
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als je klaar bent

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:03

Heel mooi! Alleen ik zou de mond iets ronder naar beneden doen. Nu staat hij een beetje naar boven gebogen. En dan bedoel ik echt het lippenlijntje.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 18:53

Ik zie inderdaad wat je bedoeld Liekec, ga ik even aanpassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:27

Netjes, mooie strakke vormen zitten er al in. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 14:14

Dankjewel Femke! Ik ben ook benieuwd naar het eind resultaat, hihi. Was op zich vrij te vrede, maar nu met de hals... Ik baal een beetje er van. :oo

Afbeelding

De hals en ik kom even niet meer verder, de donkere stukken lijken op de foto wel nog meer er uit te springen dan daadwerkelijk. Alleen moet ik de donkere stukken iets lichter maken of alles iets donkerder? Ook het licht (weet even niet hoe anders te verwoorden) achter de oren stoort mij iets, kan alleen nog niet vinden wat. Help?!

Ook de mond heb ik aangepast, is dat beter zo? :)

Leg m nu maar weer voor even aan de kant, dat werkt wel heb ik gemerkt. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 17:42

Ik had geen updates meer geplaatst, omdat ik niet veel reacties meer kreeg. Maar dacht dat het wel leuk was om te laten zien wat het geworden is.

Tips, commentaar en verbeter punten zijn welkom.

Afbeelding

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:50

Ik vind hem erg gaaf geworden!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:52

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:38

Wauw!! mooi hoor! :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:45

Erg gaaf!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:36

Mooi hoor!
En de mond is ook veel beter zo!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:20

Misschien kan je nog meer spelen met de schaduw zodat alles er net iets meer uitspringt en het dus nog meer gaat spreken ( en dus iets minder flets ). Hij is wel erg mooi geworden!