Het tekenen/schetsen van de paarden (wat ik nu nog eigenlijk teken haha) lukt altijd erg goed! Wel alleen nog na tekenen, zo uit het hoofd lukt nog niet bepaald haha. Alleen ik kom gewoon niet verder met het "inkleuren" van de paarden.
Heb al honderd youtube filmpjes zitten kijken hoe mensen het nu doen, mijn ergste en grootste ramp heb ik wel overwonnen (manen tekenen) dat lukt nu "redelijk". Nog niet zoals ik wil, maar t begin is er. De vacht wil alleen gewoon echt niet lukken, zeker het contrast er in krijgen en toch vloeiende overgangen.
Dit zijn wat schetsen:

Schets met manen:

(Edit: hier een beetje meer manen http://img823.imageshack.us/img823/5416 ... rmanen.jpg )
Met deze ben ik nu bezig:
Schets

Oor:

Zoals je ziet, lukt het echt echt niet. Wie kan mij tips geven?
Goed filmpje waar je het duidelijk ziet of een tutorial?

En misschien eens proberen niet al een hele line art uit te werken maar direct te gaan kijken hoe de verhoudingen e.d. in totaal in elkaar zitten. Probeer als oefening bijv. eens om je tekening vanaf het begin in vlakken op te zetten ipv lijnen. Leer je ook heel veel van als je beter wilt worden in het 'inkleuren'
Op school deden we het met portretten van mensen, maar met een paard kan het ook