[DIGI][WIP] 2 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

[DIGI][WIP] 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 02:31

Hee!

Ben ik weer ;)
Deze keer ga ik een wat minder serieuze tekening maken, ik wil nu wat meer oefenen op kleurgebruik en schaduwen.
Ik doe dit met GIMP en een gewone PC muis :)

WIP 1 - De schets
Dit heb ik nu goed onder de knie vind ik :)
Afbeelding

WIP 2 - De basis schaduwen
Hier zit ik een beetje te prutten met hoe fel de highlights nou moeten.
Afbeelding

WIP 3 - Detail toevoegen
Ik heb nog steeds wat moeite om echt verschillende kleuren toe te voegen.
Afbeelding

Tips/kritiek zou ik graag willen! Ik word er alleen maar beter van :)

Koetjesreep

Re: [DIGI][WIP] 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 03:17

Vind ik al een heel mooi begin! Aangezien het achterste van paard 1 highlights bevat, lijkt het me meer als logisch als er een schaduw van paard 2 op paard 1 te zien is. Hoe je dat uitwerkt is helemaal naar keuze natuurlijk.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 07:14

TeckTonie schreef:
Vind ik al een heel mooi begin! Aangezien het achterste van paard 1 highlights bevat, lijkt het me meer als logisch als er een schaduw van paard 2 op paard 1 te zien is. Hoe je dat uitwerkt is helemaal naar keuze natuurlijk.

Bedankt voor het noemen, ik zou het vergeten te tekenen zijn dan :P
Zal er vanmiddag nog eens naar kijken :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:44

wauw! goede start! Het schilderachtige eraan vind ik heel erg mooi :) De opbouw van zo'n digi is sowieso altijd leuk om te zien.
Kan je de schets in het programma er nog doorheen zien?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:47

Leuk hoor, ik volg!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:36

lissisanne schreef:
wauw! goede start! Het schilderachtige eraan vind ik heel erg mooi :) De opbouw van zo'n digi is sowieso altijd leuk om te zien.
Kan je de schets in het programma er nog doorheen zien?

Dankje :)
De schets kan ik erdoorheen zien ja, maar die laag zet ik vaak op onzichtbaar als ik de WIPjes laat zien :P

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:06

Ik vind het er echt al heel goed uitzien, ik ben benieuwd! Het schilderachtige is inderdaad erg mooi, hopelijk kan je dat wat behouden :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 15:26

Nieuwe wip. Het linker paard is nu af. :) Ben niet tevreden over het hoofd + maantop, maar ben te lui om er nog eens naar te kijken.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:29

Wat mij opvalt aan het linker paard dat de neusbrug extreem breed en links gebogen lijkt door de grove opzet van de spier vanuit het neusgat.
Edit tevens lijkt de kol niet op de juiste plek te zitten als je vanuit de neus kijkt.

Verder vind ik hem mooi realistisch maar toch ergens cartoonesk

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:38

Mooi gedaan hoor! j Het begin is er in ieder geval!

Wat Seven zegt over de spier vanuit het neusgat klopt. Hij loopt iets te lang door.
Daarbij staat het oog (voor ons links) ook te ver naar links. Zo ook de kol. Dat hele gedeelte is wat te breed.

Ik ben benieuwd hoe je het andere paard gaat doen. :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:40

Ik heb het iets proberen aan te passen bij de neus, hopelijk ziet her er nu wat beter uit?

Ik had inderdaad ookal gezien dat het oog te ver naar links stond, maar dat ga ik niet veranderen want daar ben ik eigenlijk iets te lui voor :o
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 03:53

Nieuw wip
- Oog van de bruine wat gedetailleerder gemaakt & toch meer naar rechts verplaatst
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:31

Ik blijf maar stug wips plaatsen, ookal reageerd niemand. Het zal vast wel nuttig voor iemand zijn.

- Hoofd van de bruine toch veranderd bij de neus, vind het zelf zo beter staan + het hoofd van de Arabier af
Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:40

Ik vind het er al erg goed uitzien, het hoofd van de bruine heb je mooi verbeterd. De arabier wordt ook al mooi. :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:44

Mooi hoor! Wou dat ik het kon :D

Lekker zo doorgaan.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:50

ik ben een stille meelezer :')
Het hoofd van de bruine is al erg mooi, echter mis ik iets. als mijn vzpaard nu niet zo'n dikke beertjesvacht op zijn hoofd had, dan kon ik een foto trekken met jou lichtinval ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:48

Waaw, bij je volgende topic zou ik echt meer updates appreciëren :j Ik wil dit ook eens doen, lukt dit met photoshop CS3 denkje?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

xTitanic schreef:
Waaw, bij je volgende topic zou ik echt meer updates appreciëren :j Ik wil dit ook eens doen, lukt dit met photoshop CS3 denkje?

Tuurlijk (:
Dit lukt met elke PS CS ;)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:58

xTitanic schreef:

Meer updates plaatsen vind ik een beetje jammer van mijn tijd als er toch bijna niemand reageerd :+

Met Photoshop kan je zekerweten ook digitaal tekenen, het is zelfs een beter(maar ook wat ingewikkelder) programma dan Gimp :j

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

Amy8super schreef:
Meer updates plaatsen vind ik een beetje jammer van mijn tijd als er toch bijna niemand reageerd :+

Zou ook niet meer updates plaatsen, laat er maar wat tijd tussen. Voor je het weet steelt iemand je werk en zegt hij/zij alles te kunnen bewijzen want hij heeft de wips. Dat wil je echt niet meemaken..

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:08

TeckTonie schreef:
Amy8super schreef:

Zou ook niet meer updates plaatsen, laat er maar wat tijd tussen. Voor je het weet steelt iemand je werk en zegt hij/zij alles te kunnen bewijzen want hij heeft de wips. Dat wil je echt niet meemaken..

Dat kan ook nog ja, gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt. (niet dat ik weet in ieder geval)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:15

Amy8super schreef:
TeckTonie schreef:

Dat kan ook nog ja, gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt. (niet dat ik weet in ieder geval)

Gewoon zien dat je van elk werk de lagen apart nog hebt staan, en dus 1 docu hebt "naam"LAGEN.pdf en eentje "naam".pdf

Dan kunnen ze zeker niet stelen, alhoewel sommigen dat wel denken met wips, en als jij de lagen dan niet meer hebt, sta je nergens..

Nog een tipje, de schaduw van de hals van het bruine paard en die van de arabier op de bruine komen niet overeen. Je zou 2 verschillende lichtbronnen moeten hebben om de schaduws zo te krijgen.
Oftewel moet je de schaduw van het hoofd van de arab wegdoen (wat het meest realistische is) of de schaduw en de highlights op de achterhand van de bruine veranderen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:22

Nou oke, maar omdat ik er totaal geen verstand van heb (en nu voor het eerst bezig ben) zie ik wel graag meer stappen :+ Maar ik ben behoorlijk wel mijn plan aan het trekken hoor :j

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:32

xTitanic schreef:
Nou oke, maar omdat ik er totaal geen verstand van heb (en nu voor het eerst bezig ben) zie ik wel graag meer stappen :+ Maar ik ben behoorlijk wel mijn plan aan het trekken hoor :j

Kan je beter eens een tut opzoeken?

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:38

TeckTonie schreef:
Amy8super schreef:

Gewoon zien dat je van elk werk de lagen apart nog hebt staan, en dus 1 docu hebt "naam"LAGEN.pdf en eentje "naam".pdf

Dan kunnen ze zeker niet stelen, alhoewel sommigen dat wel denken met wips, en als jij de lagen dan niet meer hebt, sta je nergens..

Nog een tipje, de schaduw van de hals van het bruine paard en die van de arabier op de bruine komen niet overeen. Je zou 2 verschillende lichtbronnen moeten hebben om de schaduws zo te krijgen.
Oftewel moet je de schaduw van het hoofd van de arab wegdoen (wat het meest realistische is) of de schaduw en de highlights op de achterhand van de bruine veranderen.

Dat punt over die schaduw heb ik al meerdere mensen over gehoord, maar daar ga ik even niks aan doen tot ik de schaduwen van de Arabier af heb :)

En ja, ik sla altijd een bestand met alle lagen op. :)