Ik had weer een leuke schoolopdracht gekregen die ik graag met jullie wil delen. Even ter info, ik zit op de Kunstacademie, Illustratie 3e jaar.
We moesten een cover ontwerpen voor je eigen boek als Illustrator. Dit boek is fictief, de inhoud hoefde je ook niet uit te werken, het ging erom dat de cover een representatief beeld gaf van jou als Illustrator en jouw werk.
Mijn werk kun je omschrijven als, sprookjesachtig, verhalend en sfeervol. Ik neig meer en meer naar de kinderboeken/prentenboeken kant. Hoewel ik volwassenenillustraties ook erg leuk vind om te doen.
Eerst het concept bedenken, daar was ik vrij snel uit, het moest iets sprookjesachtigs worden! Hieronder de drie kandidaten:

Ik besloot dat ik het onderste concept op dit moment het leukst vond en het meest geschikt als cover voor het boek dat ik in gedachten had.
Iets verder uitgewerkt:

En het eindresultaat:

En als 'echt' boek! ja hij is niet zo strak geprint
moet ik nog een keer overdoen voor in mn portfolio
Nog even voor de duidelijkheid, dit was een fictieve opdracht, al zou ik het best leuk vinden om zulke covers in het 'eggie' te maken straks

Ik heb al feedback op school gehad, maar ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, en wat jullie kritiek/verbeterpunten zouden zijn!