[DIGI] Voor het eerste een babykaartje gemaakt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

[DIGI] Voor het eerste een babykaartje gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:14

Ik wist niet waar ik het topic neer moest zetten of naam moest geven dus vandaar hier.

Zoals de titel al zegt heb ik voor het eerst een babykaartje incl baby foto's gemaakt :+

En toch vind ik hem wel geslaagd en wou jullie hem graag met jullie delen.
Het origineel is kwa tekst wel veel verandert maar de layout is nog het zelfde gebleven met de foto's..

Totaal inspiratieloos en een wit photoshop bestand ben ik maar begonnen met dit als resultaat
(hij is nu verkleind door mijn upload programma)

Afbeelding

Ik sta overal voor open, mijn oom is er in ieder geval onwijs blij mee *\o/*

manfredie

Re: [DIGI] Voor het eerste een babykaartje gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:16

ik vindt het enorm knap en netjes. ik doe het je niet na in elk geval.
(ben niet zo handig met de pc :D)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:17

Schattig, mooi gedaan +:)+ !!
En de text op het rompertje van de kleine man is natuurlijk ook erg toepasselijk :) .

Ik ben zelf niet van de spreuken, maar dat is natuurlijk een kwesti van smaak ;) .

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:20

Ik zou het blauw ietsjes minder fel maken. Voor de rest echt heel leuk, hele mooie foto's!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:21

Dank jullie wel :D

RusselNuwell schreef:
Ik zou het blauw ietsjes minder fel maken. Voor de rest echt heel leuk, hele mooie foto's!

Hier zat ik inderdaad ook nog over na aan het denken, maar hun vonden het mooi zo..

Sterre schreef:
Schattig, mooi gedaan +:)+ !!
En de text op het rompertje van de kleine man is natuurlijk ook erg toepasselijk :) .

Ik ben zelf niet van de spreuken, maar dat is natuurlijk een kwesti van smaak ;) .

Ja moest even leuke opvulling hebben om hem te laten zien als voorbeeld :)

manfredie schreef:
ik vindt het enorm knap en netjes. ik doe het je niet na in elk geval.
(ben niet zo handig met de pc :D)

Het heeft me wat tijd gekost maar daarna kan je het wel, je moet het kunnen, zo doe ik mijn profiel enzo ook :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:23

Ik vind hem heel mooi alleen de beige tekst in het blauw/groene vak slecht te lezen. Denkd at als je die tekst "vetgedrukt" doet het wel beter te lezen is.

Verder vind het er erg leuk uit zien!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:49

Heel mooi, knappe baby ook!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:52

Ik vind je kleuren en compositie mooi gekozen!
Het lettertype is wat moeilijk leesbaar.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:58

Ik vind die kleur juist geweldig, lekker krachtig en heb ook geen moeite met het lezen van de text :) .
Maar goed, dat "moeilijk kunnen lezen" kan natuurlijk ook komen omdat je het kaartje nu op de PC ziet en niet irl!
En omdat de foto's verder z/w (sepia) zijn, is het toch niet té druk.

Voor een meisje had ik dan knal pink genomen :+ .

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:48

hmmm nicole, bedankt :P
Nu weet ik al hoe het kaartje eruit ziet voor ik het ontvang haha.

Maaaaarrrrr.....
Ik vind hem prachtig..
Bij ons volgende kindje ben je dus ook slachtoffer haha.
Je moet binnenkort maar even een fotoshootje doen met damian :P

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:53

Ik stoor me aan het hoogteverschil van de kleine fototjes die zou ik gelijk houden.

Verder vind ik het een heel leuk ontwerp.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:57

Ik zou je drop shadow bij de naam iets dichter op de letters zetten.
En inderdaad dat de kleine foto'tjes niet even hoog zijn.

Leuk kaartje verder! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:49

Wauw, wat mooi!

Wat ik wel heb, is dat ik bij de twee onderste fotootjes, ik dacht dat het een foto was. Ze staan namelijk naast elkaar. :') Maar dat zal aan mij liggen. :j

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:30

Lief! <3

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:45

Ziet er leuk uit! Wel zou ik er een volgende keer voor zorgen dat de foto's onderaan bijvoorbeeld even groot waren geweest. Verder vind ik je lettertype keuze niet helemaal slim, gezien een een niet al te makkelijk leesbaar lettertype is. In het groot is het duidelijk, maar bij een kleiner formaat moet je goed kijken wil je het kunnen lezen.

Verder ziet er super leuk uit! Mooie kleur heb je gebruikt icm de achtergrond. En ook slim van de schaduwen, zo krijg je een wat speelser geheel!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 14:48

lisette_D schreef:
Ziet er leuk uit! Wel zou ik er een volgende keer voor zorgen dat de foto's onderaan bijvoorbeeld even groot waren geweest. Verder vind ik je lettertype keuze niet helemaal slim, gezien een een niet al te makkelijk leesbaar lettertype is. In het groot is het duidelijk, maar bij een kleiner formaat moet je goed kijken wil je het kunnen lezen.

Verder ziet er super leuk uit! Mooie kleur heb je gebruikt icm de achtergrond. En ook slim van de schaduwen, zo krijg je een wat speelser geheel!

Foto's zijn op origineel wel precieze grote :) maar helaas kies de klant welke lettertype ze willen, deze is nog rustig vergeleken kaartje dat ze hebben, maar hun wens dus helaas.. Had zelf ook iets anders uitgekozen.. Misschien binnen kort weer een opdrachtje *\o/*

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:52

Ahh oke! Leek hier net iets anders. Wat ik zelf altijd doe wanneer een klant heel erg vast houdt aan "iets" is gewoon een tweede opzet maken welke dan naar mijn idee beter zou zijn.
9 van de 10 keer kiezen ze altijd "mijn" idee, want dat vinden ze dan bij nader inzien toch mooier.

Maar nogmaals ik vindt hem er goed uit zien!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:59

Heel netjes. Alleen als ik het mag zeggen, de twee kleine fotootjes onderaan... als je daar snel naar kijkt dan lijkt het wel een heel raar wezentje, die arm over het hoofd en dan ineen een naar verhouding enorme voet...

De compositie klopt niet helemaal met elkaar. Misschien de twee omdraaien of ander fotootje nemen of alleen het voetje doen en hoofdje weg. Nou ja, ben benieuwd hoe het eruit zou zien als je daar iets in verandert. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:04

Heb je het in Photoshop gemaakt? Ik maak dat soort dingen altijd in InDesign, dan kan je makkelijker en preciezer werken vind ik. Dan kan je bijvoorbeeld voordefoto's een zo'n afbeeldingsvierkantje slepen (jemig ik ben de naam kwijt) die kopiëren en dan heb je altijd 2 even grote afbeeldingen :) ik had denkik de foto's ook andersom gedaan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:07

lisette_D schreef:

Idd foto's even groot maken, verder echt mooi :+:
Ik wil ook zo'n kaartje voor als onze beeb komt :j

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:14

Dat heet het rechthoek kader!
Maar in photoshop kun je ook gewoon met een paar hulplijnen evengrote ruimtes bepalen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 15:14

Warbling schreef:
Heb je het in Photoshop gemaakt? Ik maak dat soort dingen altijd in InDesign, dan kan je makkelijker en preciezer werken vind ik. Dan kan je bijvoorbeeld voordefoto's een zo'n afbeeldingsvierkantje slepen (jemig ik ben de naam kwijt) die kopiëren en dan heb je altijd 2 even grote afbeeldingen :) ik had denkik de foto's ook andersom gedaan.

Idd gewoon met Photoshop, dat is een programma wat ik heel goed ken.. Het is nog niet perfect, maar voor de eerste keer ben ik er wel trots op :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:35

Nicole schreef:
lisette_D schreef:

Foto's zijn op origineel wel precieze grote :) maar helaas kies de klant welke lettertype ze willen, deze is nog rustig vergeleken kaartje dat ze hebben, maar hun wens dus helaas.. Had zelf ook iets anders uitgekozen.. Misschien binnen kort weer een opdrachtje *\o/*

Dat vond ik dus ook, ik vind het kaartje hier in het topic mooier (doordat het rustiger is dan het origineel) Er staat een hele lange tekst op..

(en nicole ik heb wel een heeeeeeel klein foutje gevonden op je originele kaartje :o )

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:02

Ziet er mooi uit :j
Alleen vind ik het hoofdje van de baby, gevolgd door de voetjes niet helemaal staan. Maar dat is mijn mening :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:25

Leuk kaartje :) vind alleen de witte tekst onduidelijk in het blauwe vak. Zou zelf de eerste zin smaller maken. Vind die persoonlijk te breed. En de foto dat hij met z'n armpje over z'n hoofd ligt is schattig!