[TEK] [WIP] Hoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

[TEK] [WIP] Hoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 15:11

Ik heb altijd al getekend, maar ik pas echt begonnen met tekenen toen ik erachter kwam dat ik op die manier mijn heftige emoties kon laten afnemen.
Ik ben een heel emotioneel persoon en kan niet altijd even goed met hele heftige emoties omgaan.
Gelukkig kan ik het wel kwijt in mijn kunst, wat inhoud dat ik soms moét tekenen om te voorkomen dat ik een beetje doordraai.
(klinkt heel heftig, maar soms voelt het ook echt zo. Gelukkig komt het niet zo vaak meer voor)

Hier ben ik 2 uur geleden aan begonnen. De reden wil ik liever niet online zetten, maar de titel zegt denk ik wel genoeg.
Heel erg onzeker en bang is wat ik nu voel.
Ik wil dit werk graag met jullie delen. Ik ga niet voor perfectie, maar wil jullie zo laten zien dat kunst ook een helende werking kan hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is pastel op suede 30x40 cm.

Dit was trouwens mijn laatste emo-werk. Ik had net een miskraam gehad, de onmacht en het verdriet heb ik hier in gegooid.
http://4.bp.blogspot.com/-OG_fA2tuOqA/Tyu4teHtlhI/AAAAAAAABos/P5QSK1odR7w/s1600/IMG_8783kkl.jpg

De emoties hoeven van mij ook niet duidelijk te zijn in de tekening. Het gaat mij puur om de verwerking.
Ik vraag me trouwens ook af of er meer mensen zijn die dit hebben?

Malenka

Re: [TEK] [WIP] Hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:16

Prachtig!
Ik heb dat ook wel. Maar dan voornamelijk onbewust zolang ik bezig ben. Vaak zie ik het pas later. Maar je ziet eigenlijk altijd mijn gemoedstoestant van die periode terug in mijn schilderijen en tekeningen. Voor mij is het alleen zo dat als ik me echt heel slecht voel ik ook niet kan schilderen. Ik kan dan niet rustig zitten en erger me rot aan elk dingetje dat 'fout' gaat. Overigens heeft de muziek die ik tijdens het werken luister ook invloed op mijn werk. Ik heb daar wel eens heel bewust gebruik van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:16

Wat enorm mooi Desiree!

En veel sterkte met je angst en onzekerheid voor hoop verruilen. Er zit met dit beestje in elk geval kracht in :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:20

Dank jullie wel.
Malenka ik kwam er vaak ook pas later achter. Nu begin ik het te herkennen, vanmiddag wist ik ook even geen raad met mezelf en ben nu dus bewust begonnen.

Lente. Dank je, het zal vast wel lukken. We blijven positief, zo'n tekening help mij ook positief te blijven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:21

Ik vind hem prachtig! Vooral door het losse en het paars dat je erin verwerkt hebt :) ik vind de titel er overigens heel goed bij passen ook, hoe de panter zo omhoog kijkt. Dat kleine pantertje vind ik ook erg mooi. Zeker doorgaan met emo-tekeningen maken hoor! Voelt vaak ook goed voor jezelf.

Over je vraag, ik herken dit zeker. Eigenlijk precies zoals je het opschrijft. Ik heb zelfs het idee dat als ik iets maak uit emotie, het vaak ook een beter werk is :j Ik denk dat ik hier tussen mijn 12e-14e bewust achter ben gekomen en dus ook echt ervoor ga zitten om te tekenen als ik iets kwijt moet. :)

Mocht je er over willen praten maar niet openbaar, kun je altijd pb-en hoor! :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:34

Dank je Fiffill, mensen zeggen mij vaak ook dat die werken beter vinden.
Meestal geven ze aan dat ze die toch wel heel erg mooi vinden. Zij weten dan niet dat dit een werkje met een achtergrond is, maar ik wel.
Ik vind het wel leuk om te horen, dat meer mensen dit hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:56

Ja, ik denk dat het toch is omdat je er echt iets extra's in hebt gestopt als het ware. Ik heb tijden gehad dat het voor mij eigenlijk de enige echt fijne manier was om sommige dingen te uiten. :j

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:36

Hier nog eentje. Ik denk dat het ook een beetje hand in hand gaat, kunst en emotie, soms kun je beheersbaar "graven" naar iets wat een opdracht nodig heeft om iets uit te drukken, en soms is het andersom en is je werk juist een uitlaatklep voor iets dat je intens voelt. Mooi dat het jou ook helpt, beide werken vind ik uitstralen dat er veel emotie gelegd is.

Bij mij werkt het ook in tekst, gedichten, maar ik heb ook een behoorlijk stapeltje tekeningen die eruit komen als ik voorbij woorden zit om nog iets te kunnen benoemen :j

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:43

Wauw TS ik vind je werken prachtig! Ze zijn net even anders dan de andere werken hier, ze hebben ets mysterieus en persoonlijk en daar hou ik wel van.
Ik hoop dat je je ondertussen wat beter voelt :+:

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:54

Wow, prachtig! Ik was al ongeduldig aan het wachten wanneer je nu eindelijk weer eens iets zou plaatsen :+

Maar ik hoop dat je je snel wat beter voelt! :(:) , Your mornings will be brighter...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:57

Wauw echt prachtig ! +:)+
Bijzonder om te lezen dat er meer zijn die gaan tekenen wanneer ze in een emotionele stemming zijn, heb dit namelijk ook
en het tekenen helpt idd heel goed, net zoals schrijven. Je vergeet even alles wat je dwarszit :)

Hopelijk voel jij je nu ook wat beter, sterkte :(:)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:10

Dank je wel voor alle lieve reacties. :(:) Het is ook niet ernstig wat er aan de hand is, het is alleen eng.
Het gaat inderdaad al weer beter. Heb mijn zusje net lastig gevallen die in een soortgelijke situatie heeft gezeten. Zij heeft me schop onder mijn kont gegeven die ik nodig had. Goed een beetje hoop en kracht kan geen kwaad, dus ik ga rustig met deze verder.

Hier weer een kleine update. Met lekker met kleurtjes aan het stoeien :j

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:11

echt heel mooi! Je hebt echt een prachtige zachte stijl :j
Wat voor potloden en papier gebruik je als ik vragen mag :o ?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:18

Ik teken op suedeboard. Dat is eigenlijk passepartout karton. Ik zag een Amerikaanse kunstenares daarop werken en heb toen ook eens een poging gewaagd. Ik heb geluk dat ik het redelijk voordelig bij mijn lijstenmaakster kan krijgen, want het is redelijk prijzig.
Ik werk hierop voornamelijk met krijt. Ik gebruik alleen een wit en een zwart pastelpotlood van Derwent. Dit om de haartjes wat meer details te geven.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:20

Wow, dat laatste werk van je in die link.... echt waanzinnig mooi! Krijg er bijna kippenvel van.
Zo levensecht, maar tegelijkertijd zo artistiek met de lossere streken eromheen en dat speelse gras icm dat indringende oog. Echt fantastisch!

Dit ziet er ook weer top uit! Mooi om te zien hoe het steeds meer tot leven komt! Ik volg.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:05

Mag ik vragen of je het van een foto natekent of gewoon uit je hoofd?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 19:43

Nee ik gebruik wel een foto. Ik zou zo uit mijn hoofd niet weten waar al die stipjes staan. NU staan ze ook niet precies gelijk als op de foto, maar een beetje houvast is wel fijn.
Ik heb geprobeerd om dingen uit mijn hoofd te tekenen, maar dat brengt meer frustratie dan een resultaat. Daar ben ik dus mee opgehouden. Soms gebruik ik wel meerdere foto's om er 1 van te maken of ik verzin er dingen bij, maar daar houd het wel op.

Smeetjoew, dank je. Die laatste is een van mijn favorieten op dit moment. Ze ligt nu bij de lijstenmaker waar ik een schitterende lijst heb gevonden. Daarna gaat hij naar een expositie in Engeland, ik heb het hele sterke vermoeden dat ik haar daarna niet weer zie. (oftewel dat de tekening verkocht word)

Nu ben ik uitgeput. Ik kijk zo nog de laatste aflevering van de Vampire Diaries, neem een warm bad en ga naar bed. Zie morgen wel verder.
Iedereen bedankt voor de mooie, lieve en leuke reacties!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:46

Hoop dat je gister nog een fijne avond hebt gehad :(:) en dat het weer wat beter gaat.
Maar teken je dan nooit iets uit je hoofd?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 15:26

Dank je Fiffill, ben lekker op tijd naar bed gegaan.
Ik teken alleen paarden en katten uit mijn hoofd. En dan die kleine katten, niet de grote.
Maar dan ook alleen nog schetsmatig. Achtergronden (landschappen) doe ik wel volledig uit mijn hoofd. Voor de rest gebruik ik inderdaad foto's. Ik vind het heel moeilijk om alle details goed vanuit mijn hoofd op papier te krijgen. Het lukt me steeds een beetje beter met het schetsen, dus wie weet komt de dag nog eens dat ik volledig uit mijn hoofd kan gaan tekenen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:28

Ik herken me er ook in hoor!

Ik heb alleen dan vaak dat ik dan echt heel graag wil tekenen, dan ga ik zoeken naar een plaatje van iets dat ik in m'n hoofd heb. Maar dan kan ik het niet vinden, en raak ik alleen maar gefrustreerd en lukt het uiteindelijk helemaal niet meer!

Wel een prachtige tekening zeg! Die in die link! Niet normaal! Onwijs mooi!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:27

Kan me voorstellen dat je je ei erin kwijt kan. Heel fijn voor je, denk ik. Je laatste emowerk is echt SUPER!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:05

Fijn dat je je emoties kwijt kunt in je werken ! Hoop dat je je al wat beter voelt.
Het levert iig wel prachtige resultaten op :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:53

Wauw, wat kan jij werkelijk prachtig tekenen!! Heel veel sterkte toegewenst, wat zou het moeilijk zijn deze periode.. :(:)

Blijf vooral doorgaan met tekenen, en laat vooral je emoties erop los!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:51

Heel, heel erg mooi!
Je tekeningen spreken echt ontzettend aan. :j

Is het toevallig dat je 2x hetzelfde dier hebt gebruikt, of is dit voor jou ook een dier wat past bij die emoties? :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:05

Ik vind je link persoonlijk erg gaaf! Kan mij goed voorstellen dat die straks verkocht is :j

Ben benieuwd hoe deze wordt als ie af is :j