Ik werd er niet direct door aangetrokken, speelde er ook niet veel aan sinds twee jaartjes geleden.
Ik merkte dat ik de piano écht een leuk instrument vond (;
Ik heb nooit notenleer gedaan, of iets van muziek, ik wist misschien alleen de noten staan
op de piano (nu nog altijd maar weet ik al iets meer van akkoorden ;p).
Dus het waren zowat van die gewone liedjes die ik zelfs nooit helemaal leerde spelen.
Tot ik fan werd van Titanic, (zo ongeveer een 2 jaar geleden) Ik 'moest' het gewoon kunnen.
Ik heb tutorials opgezocht op youtube en achter een jaar kon ik het spelen.
Nu mijn droom was altijd van toen ik 9 of 8 was 'Primavera' te kunnen van Ludovico Einaudi.
(na titanic kon ik nog wel een paar liedjes)
Maar dus ik ben daar aan begonnen en tot mijn grote verbazing kon ik heel het liedje op de piano
op één dag!
Ik heb het eens gefilmd en nu is dus mijn vraag wat jullie daar van vinden
Ik ben een amateur en heb op mezelf leren piano spelen he :p
(het geluid is wel een beetje voor of achter xd) : (
Ben ook erg fan van Ludovico Einaudi, heb het boek Le Onde in de kast staan, en lichtelijk grijs gespeeld
)
Probeer een constanter ritme aan te houden. Het klinkt erg onrustig hierdoor. Daarnaast mag je er echt flink wat meer gevoel in leggen, pianospelen is zoveel meer dan enkel de toetsen indrukken! Daarnaast druk je ook regematig het pedaal veel te lang in waardoor het gaat 'nagalmen' en je allemaal verschillende akkoorden door elkaar gaat horen.
Je kunt pas echt goed leren improviseren als je een basis en een techniek hebt aangeleerd waar je op terug kunt vallen. Andersom is echt onzin.
Dat speelde ik al op mijn tiende. Niet teveel uit de hoogte gaan doen aub, daar houd ik niet zo van, en al helemaal niet op muzikaal gebied. Ik geef je enkel tips!