Jaja, na al die topics waarin prachtige stallen staan met Sketch Up, heb ook ik me er maar eens aan gewaagd. Heb nog maar 2 daagjes geoefend dus ben er nog niet zo goed in, maar ala. Hier alvast de eerste resultaten; De basislijnen en kleuren van de stallen! En dan dus puur de stal en het gangpadje, nog niks geen buitenmuren
De stal moet vooral paardvriendelijk zijn en een beetje natural-gericht. Daarom dus loopstallen, 6 paarden per stal! De totale grootte bedraagt 18x5,50 mtr per stal. Het geheel

Het eet gedeelte. Er zit ook een 'voerbak' voor van 20x10 cm, zodat ze ook brokken etc. kunnen krijgen. Ze kunnen door 12 stukken hun hoofd steken, dus ieder paard kan ergens eten. Er zit bij die stukken 35 cm tussen.

De afvoer, 10x60 cm en een rand met houtsnippers er rond van 2cm.

En de deur, is 1.35 mtr breed.

Graag vooral commentaar op het gebied van paardenwelzijn, geen luxe problemen

De achterwand is 3 meter hoog, de voorwand die aan het gangpad ligt is 1.55. De tussenboog is op het hoogste punt 2.30.
Tips, kritiek, opmerkingen? Er komt nog een deur aan de achterkant, die toegang geeft tot een ruime paddock. Tegenover de stallen zadelkamer, poetsplaatsen, wasplaatsen. Ook komen er nog drinkbakken in de stallen; Zou ik dan beter bakken kunnen zetten, of elektrische? En hoeveel dan, er vanuitgaande 6 paard per stal.
Enjoy
? 
! 
Hier bij de pony's worden er inderdaad ook altijd 2 weggejaagd, dus het idee was om in de paddock ook nog een soort slow-feeder met hooi te zetten. Ze krijgen 24/7 toegang tot die paddock. Ze zijn trouwens met z'n 6-en in 1 stalen er zijn 12 plekken om door te eten, dus in principe zijn er altijd 6 plekken vrij. Mocht er een paard weggejaagd worden, kan die gewoon naar een andere plaats.