[DIG][WIP] 'la Maison des Chevaux'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SJDC

[DIG][WIP] 'la Maison des Chevaux'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:03

Afbeelding
Het huis van de paarden - Waar ik ook ben, als ik bij jou ben, ben ik thuis.

Dit is het logo van de kleine, luxe, professionele, privé- trainingsstal die ik probeer te verwezelijken, met het inmiddels bekende
programma 'Google Sketchup'. Gelukkig heb ik al een beetje ervaring en gaat het me goed af.

La Maison des Chevaux bied ±20 ruime stallen aan, voor eigenaars van paarden die zichzelf graag in luxe omgeven.
De stal is gebasseerd op dressuur en springgebied, wedstrijden worden hier niet gehouden. U kunt uw paard hier
optimaal trainen, zowel binnen als buiten.
Iedere eigenaar heeft zijn eigen ruimte met zadelkasten, kledingkast, douche en lounge.

Over de verdere uitwerking van de stal, omgeving enzovoorts, ben ik nog niet uit. Hier alvast een voorproefje!

1. Verschillende schetsjes voorwand stal.
Afbeelding

2. Uitwerking stallen, is nog de vraag of ik deze opstelling ga gebruiken of toch de voorwand verander.
Afbeelding

3. Met tralies.
Afbeelding

Ik ben een enorme perfectionist, ik houd ook bij hoe dik ik ieder lijntje maak enzovoorts.
De stallen krijgen nog andere kleuren, ik heb ze nu maar even kleur gegeven om jullie een idee te geven van wat ik vanplan ben.
Ook moeten de ramen nog in de stallen.
Of de stallen zo blijven weet ik nog niet, wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:05

Waarom de paarden zo van elkaar isoleren? Ze kunnen niet eens contact met elkaar maken. :oo

Cadaz

Re: [DIG][WIP] 'la Maison des Chevaux'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:08

Ik zie dat je 15 bent.
Dit is een plan wat je pas over een hele lange tijd wil verwezelijken neem ik aan?

Paarden kunnen zo idd weinig contact met elkaar leggen, ik zou de tussenwanden toch veranderen.
Gewoon tralies ertussen ofzo.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:16

Ik weet niet of de kleine lettertjes onder het logo een vertaling moeten zijn?
Want die klopt niet dan. Wat had er moeten staan?

Ik zou de paarden ook wat meer contact gunnen..

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:19

@ Wuis - Daar heb je gelijk in, ik wil het wel een chique uitstraling laten houden. Dus hier zoek ik nog een oplossing voor. Maar zal het zeker op mijn lijstje zetten.

@_Daniella - Ik ben al een tijdje 16 eigenlijk, maar dat zal wel een foutje zijn Ja dit is voor de toekomst. Ik wil graag architecte worden. Mocht ik ooit veel geld hebben, zou dit wel iets zijn wat ik graag zou willen doen. (of op kleinere schaal)

@Liesje89 - Het zou de franse vertaling van 'Home is where the heart is' moeten zijn. Om het naar het nederlands letterlijk te vertalen 'Thuis is waar het hart is' vond ik een beetje raar. Vandaar deze vertaling.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:01

Wow, cool!

Hpe maken jullie die spijlen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:07

Ziet er al leuk uit zeg!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:13

Als je in de voorkant een voerluik met voerbak maakt, kunnen de paarden gevoerd worden zonder de stallen te betreden. Je kan dan het voorste deel van de tussenwanden op deze hoogte laten om voernijd tegen te gaan. De tweede helft zou je halfhoog zonder tralies kunnen maken. Zo kunnen de paarden veel sociale contacten hebben en hebben ze toch de mogelijkheid om zich terug te trekken en rustig te eten.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:18

Update!

@ rex41 - Maak een cirkel, met je cirkel tool. Deze maak je even groot als je spijlen dik moeten zijn. Neem de duwen/trekken tool. Selecteer de cirkel en 'trek' de spijl omhoog. Succes!

Ik ben vanaf half 7 al bezig aan de stal te veranderen en het is de moeite waard!

1.
Afbeelding

2. zijaanzicht
Afbeelding

Ik denk er nog aan om een opening te maken in de achterwand, zodat de paarden ook naar buiten kunnen kijken.
Wat vinden jullie van m'n tussenwanden?

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:21

Leuke stallen!
Je tussenwanden zijn al wel een verbetering maar nu zou ik zeggen dat ze te laag zijn.
Paarden kunnen zo elkaar deken kapot bijten.
Persoonlijk zou ik ook niet voor een kiezelvloer kiezen
Veder wel erg leuk!!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:22

Ik vind de tussenwanden zo een stuk beter.. Weet niet hoe hoog het precies gaat worden?! Zo kan je namelijk geen hengst naast een merrie zetten.. Dan springt hij er zo overheen.. :P

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:31

@loisbr96 - het is bedoeld als gewoon bestraatte vloer, zit te twijfelen of ik beton zou leggen.
Over die dekens heb je wel gelijk, maar zo vaak heb ik paarden nog niet binnen met dekens aan zien staan?
@ ShanieBef - De tussenwanden zijn 155 cm hoog als je de spijlen meerekent. Lijkt mij hoog genoeg?
De merries en de hengsten staan gescheiden. Dus dat hoeft iniedergeval geen probleem te zijn.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:32

TS, hier staan de paarden gewoon met deken op hoor :) . Ga maar eens een kijkje nemen op een pensionstal, 75% van de paarden hebben in de winter een deken op.
1.55 lijkt mij niet hoog genoeg. Vooral niet als ze ruzie gaan maken.. :)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:35

Ziet er erg leuk uit!
Idd de tussenwanden zijn te laag, kun je daar geen hoog tralies tussen doen, dat ze wel kunnen neuzen maar niet bijten of iets kapot maken.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:41

@ Shaunibef - Dekens in de winter
Naar mijn mening is een deken op stal overbodig.

Maar over de tussenwanden hebben jullie wel gelijk, ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Hoe hoog denken jullie dat ie moet zijn? Ik wil namelijk dit wel zo houden

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:51

Ja dekenloos, als je een pluisteddybeer wil die zichzelf doodzweet na een half uurtje werk en dus met een zware longontsteking op stal staat na twee week. :Y)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:52

TS, dus jij wil een stal hebben voor alleen de ''naturals'' ?!

Dan krijg je de stallen dus niet vol. Hallo, als ik op een pensionstal kom, en ze hebben commentaar op mijn deken, of ik ben dan niet welkom.. Prima :evaw: dan heb je maar geen inkomsten.... :)

Jouw mening is niet de mening van de rest van Nederland... Iedereen mag toch echt zelf weten hoe die zijn of haar paard behandeld :) ?!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:54

Dit is inderdaad een stuk beter, maar ik zou toch een stuk van de wand wel zo hoog maken, dat de paarden ergens in hun stal kunnen staan waar ze niet gestoord kunnen worden door de andere paarden. Dus misschien dat je het juist hoog op laat lopen naar de achterkant ipv de voorkant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:54

Ik vind de tussenwanden juist ideaal, kunnen ze lekker met elkaar in contact komen. Bij mij op stal waren er helemaal geen bovengedeeltes (tralies), ideaal!

Maar voor chique de friemel sportstallen wordt dat vast niet geapprecieerd...

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:01

@ upendo - de stal waar ik rijd hebben ze in de winter misschien wel een vachtje, maar longontsteking heeft er nog nooit een gehad. Op wei dragen ze wel een deken.

@ShauniBef - Nee hoor die richting wil ik helemaal niet uit. Je hoeft ook niet dezelfde mening als mij te hebben.

@ xJitske - Dan krijg je voernijd, maar misschien kan ik er wel een soort golf van maken. Hoog - Laag - Hoog.

@Wuis - Hier ben ik het mee eens. Dat is bij mij op stal ook zo. Ik ben van mening als iemand zijn paard op deze stal wilt plaatsen hij/zij dit vantevoren zelf bedenkt.

Nog een update van de stallen. Beter zo?

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:37

Ik volg dit en vind dat je best leuke ideeën hebt, maar een deken op stal is toch echt een must voor de pensionklanten die jij wil gaan aantrekken. Paarden die hoog in training staan zijn vrijwel allemaal geschoren in de winter en staan dus onder dekens. Ik ken geen enkele sportstal waar de paarden naakt staan, aangezien dat echt een hel is als je 6 trainingen per week hebt en telkens uren onder het solarium moet staan om ze droog te krijgen en niet kan trainen zoals jij wil omdat je paard het benauwd krijgt.
Ik zou er toch nog even over nadenken, mocht je ooit later het idee echt willen verwezenlijken :j .

Verder heel erg knap hoor, hoe je dat doet met Sketch Up!
Edit: ik vind die nieuwe golf ook beter :)
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 08-03-12 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:39

Ik volg ook, wat leuk al die projecten ineens, veel Bokkers zijn er mee bezig! Zo'n golf hoog-laag-hoog is beter denk ik!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:48

Ik volg ook, leuk hoor dit!
Vind zelf alleen je onderste voorkant het mooist..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:08

Dit vind ik mooi TS :j ! Een boog in het midden, hij is zo te zien niet te laag en te hoog :)

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 17:23

Bedankt allemaal!
Ik vind het zelf nog ook een stuk mooier, en stiekem ook chiquer staan.
Nu kunnen ze ook minder makkelijk dekens kapot bijten.

Ik ben eindelijk thuis van m'n stage dus ik kan weer even verder.