[ART] Dinosaurus project

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

[ART] Dinosaurus project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:13

Na aanleiding van het topic van Maaikietje [UK] Baby T-rex maken open ik dit topic. Haar topic en de filmpjes die er stonden hebben mij aan het denken gezet en ik ben hierdoor best enthousiast geworden :). Ik wil gaan proberen om ook een 'dinosaur costume' te maken. Dit wordt waarschijnlijk wel een maanden of zelfs jaren project.

Ik ben op het moment vooral heel erg bezig met ontwerpen te tekenen en aan het inventariseren wat voor materiaal ik nodig ben.

Het eerste filmpje wat ik heb gezien van een dergelijk kostuum is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=1TF1FJkA ... re=related
Dit is een kostuum van Walking With Dinosaurs, een jonge Tyranosaurus Rex.

Vanuit dat filmpje ben ik door gaan zoeken naar meerdere filmpjes, o.a.:
http://www.youtube.com/watch?v=rvHzTnfZ ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=C4cS-eEh ... re=related

En zo zijn er nog tientallen filmpjes, ook van 'niet-walking-with-dinosaurs' mensen. Dit heeft mij het idee gegeven dat het best mogelijk is om zoiets dergelijks te maken :).

http://www.youtube.com/watch?v=Ow8s6-3-oNU
Een 'home-made' dinosaurus.

Ik had nog een mooi filmpje, maar die ik kan ik zo snel niet weer vinden.

Model/soort
De 'soort' wat ik wil ga maken is gebaseerd op de Utahraptor. Dit is een groter lid van de Deinonychosauria famillie (Hoop dat ik dit goed zeg, want heb me er nog niet heel goed in verdiept) Er zijn nog nooit volledige skeletten gevonden van deze soort, maar men denkt/neemt aan dat dit een vrij groot roofdier was en misschien zelfs warmbloedig. Ik ga mijn model niet met veren maken, maar 'gewoon' met schubben als een reptiel. Omdat er geen volledige skeletten zijn gevonden van de Utahraptor is het ook moeilijk om precies te zeggen hoe groot het dier is geweest. Men gaat er vanuit dat de Utahraptor ongeveer 5 tot 6 meter lang was (van neus tot staartpunt) De 'schofthoogte' zou even hoog als een volwassen mens zijn geweest. Hieronder een plaatje ter vergelijking:
Afbeelding
De groene

Dit leek mij een ideale 'maat' om een realisch kostuum van te maken, omdat de rughoogte ongeveer even hoog als een volwassen mens is. Ik ben zelf 1.80, dus qua maat moet dat mooi uit komen!

In dit topic zal ik updates, tekeningen en dergelijke plaatsen. Misschien blijft het enkel bij tekeningen en komt het idee niet eens echt 'van de grond'. Mocht het toch gaan lukken en het is te doen en enigszins betaalbaar, maak ik ook nog eentje voor mijn zusje, die ook erg enthousiast is door de filmpjes!

Edit: Mensen die vragen etc. hebben, stel ze gewoon, dan zal ik proberen er een antwoord op te geven! :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:53

Ik blijf zeker volgen. Zoals in het andere topic vermeld spook ik met het idee om als levensgrote Centaur een keer naar de Elf Fantasy fair te gaan, alleen wil ik alles zo levensecht maken dat het bijna luguber word. En ik zit nog met een verenjurk waar ik al een jaar mee bezig ben en pijn in mijn vingers krijg als ik er naar kijk.

Ben heel benieuwd hoe je dit staalte kunst ga namaken. En misschien dat ik je nog handige tips mee kan geven (gezien ik zelf ook nogal creabea kan zijn).

P.S. dat derde filmpje is niet van Walking with Dinosaurs?

CoonArt

Re: [ART] Dinosaurus project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:28

Kijk, nou komen we echt in de buurt van mijn straatje :D (als je me een beetje kent). Wat je ook zou kunnen doen is navraag doen op DeviantArt of op FurAffinity voor wat opdrachten (dus iemand die het voor je maakt). Alleen hoe kom je zo gauw aan grote veren? btw: ik heb hier nog ergens een foto van iemand die ook als vogel is/was verkleed:

Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:10

Horseydude, het word een veren jurk van echte peacock veren ;) met de hand verwerkt op de jurk (naald en draad). Daarnaast is het mooi om het zelf te maken. Maar dit gaat niet over iets met veren maar over een Dinosaurus project ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:01

Ik wil het inderdaad 100% zelf maken, daar gaat het mij ook om :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 06:53

Ik zal vanmiddag even een paar ontwerptekeningen erop zetten :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:13

Bonjoy schreef:
Ik zal vanmiddag even een paar ontwerptekeningen erop zetten :)

Ah ok

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:54

wouuwww ik ga volgen.. echt heeel gaaf dat je zoiets bedenkt...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:05

Leuk! Ik heb het natuurlijk niet helemaal zelf bedacht ;) Door het topic van Maaikietje ben ik op internet informatie/filmpjes gaan zoeken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:27

Oeh.. ik ga dit volgen. Ben heel benieuwd!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:38

Jeetje, wát een taak! Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit aan gaat pakken, ik volg! :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:47

Superleuk idee! Ik volg :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:48

Wat leuk, al die enthousiaste reacties :D

Ik ben zelf niet zo'n tekenwonder, dus ik kijk vooral veel naar plaatjes en foto's van skeletten, schedels etc. Ik baseer een aantal dingen van 'mijn' Raptor op de 'Velociraptors' van Jurassic Park. Dit zijn officeel geen Velociraptors, maar ik vind ze wel erg mooi om als voorbeeld te gebruiken. Velociraptors in Jurassic park zijn vrij groot, terwijl dit maar een hele kleine dinosaurus was (ongeveer tot je knie)
Afbeelding

Mijn niet zo boeiende schets:

Afbeelding

En een kleine greep uit het bronmateriaal wat ik gebruik:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:51

Ik ga dit zeker volgen, lijkt me enorm gaaf om zo'n pak te hebben en dat alles ook echt werkt. Ik wens je veel succes, dit gaat een moeilijke klus worden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:53

Het gaat zeker moeilijk worden, maar het lijkt me zo gaaf om het te realiseren! :D Gelukkig heb ik een handige vriend die mij ook met kleine dingetjes kan helpen waar ik niet uit kom (Vooral het technische/elektrische verhaal, hij is elektromonteur! :) )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:56

oeh bofkont!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:53

Oh, dat komt zeker van pas! Als ie af is wil ik er ook graag in hahaha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:19

Gaaf zeg, ik wil zo'n handige vriend, en zo'n pak...

Waar ik rekening mee zou houden zijn de juiste afmetingen, als je echt op schaal na wilt maken. Wat ik merk aan je schets, is dat er geen kaak op te zien is, die zit er wel maar op de voorbeeld foto's zit hij een stuk hoger. Bij je schets zit hij verwoven (is dat een woord?) in de keel waardoor hij heel dik lijkt, terwijl de keel bij een raptor juist heel dun is.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:28

Heel gaaf die pakken, ben benieuwd naar je vorderingen.
In het andere topic las ik over purschuim (weet niet of jij dit wil gebruiken), dit zou ik zelf niet adviseren. Volgens mij kan je beter werken met piepschuim, dat kan je makkelijk modelleren. Purschuim niet, is echt bocht om te verwerken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:33

Nog beter: upholstery foam (dus wat ze in kussens doen en zo). Beste materiaal wat er is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:35

Wat ik me nog bedacht, wat gaaf zou zijn, al je een soort van speaker in de bek kan maken waar 'realistisch' dinosaurus gebrul uit kan komen, zoiets als in jurassic park!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:41

ook ik hou je even in de gaten B-) ik denk wel dat het nog een stuk ingewikkelder is als dat je denkt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:42

oeh.. of een complete radio, zodat je de tune van Jaws oid erbij af kan spelen, kan je leuk onschuldige nietsvermoedende toeschouwers mee pesten! Bonjoy ik vind je project echt zo gaaf <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 00:08

Leuk dat jullie zo meedenken! Purschuim heb ik over nagedacht, maar als dat spul niet prettig te bewerken is, houd het op :) Mijn vriend had het nog over een soort tempex. Dat gebruikt een vriend/kennis van hem voor modelvliegtuigen. Het is stevig, goed te bewerken en heel licht qua gewicht. Hij gaat nog navragen wat voor spul het precies is :)

Geluid heb ik ook al over nagedacht, en met vriendlief overlegd. Ik wil dan twee kleine speakers in de keelholte/bek plaatsen, wat dan is verbonden met een MP3 speler of iets dergelijks. Hier wil ik dan verschillende geluiden op opnemen van films/documentaires etc., zodat het ook verschillende brullen/grommen kan voortbrengen :j. Stel dat dit gaat lukken en het is betaalbaar en leuk om te doen, wil ik misschien ook een voor mijn zusje gaan maken. Gaan we samen fantasy fairs onveilig maken :Y) Dan kunnen we elkaar ook 'roepen'.

Nog een lijstje met dingen:
- De kop moet omhoog en omlaag kunnen bewegen, maar ook zijwaarts.
- Er moet een verbinding met de neusgaten komen waar ik doorheen kan blazen. Maakt het realistisch als je iemand 'besnuffeld' (:+)
- Oogleden knipperen. Geen idee hoe, maar volgens mijn vriend is het mogelijk.
- Realistische, scherpe tanden van een roofdier. De tanden van echte raptors/roofdino's waren volgens mij ook gekarteld aan de achterkant, zodat ze als het ware vasthaakten in de prooi. Dit ga ik uiteraard nog eventjes uitzoeken.

@girlyggirl: Ik heb wel degelijk in de gaten hoe ingewikkeld en moeilijk het gaat worden. Maar ik vind het zo gaaf dat ik het toch ga proberen! :D

@Horseydude: Ik ga upholstery foam even googlen, bedankt!!

@Telpeva: Mijn schets is een beetje krom en lomp inderdaad. Ik ben meer van het 3D werken en vormgeven. Op papier lukt het me wat minder goed O:)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:16

whahahaha elkaar roepen. Geweldig!!!