[TEK][WIP] Wylie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Odette_

[TEK][WIP] Wylie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 09:12

Sind een maandje of 2 heb ik de smaak van het tekenen te pakken.
Ik ben nog wel heel erg op zoek naar wat ik nou het fijnste en mooiste vind werken..
Dus ik dacht laat ik eens een topic openen, ben heel benieuwd wat anderen ervan vinden. :)

Ik wil graag heel realistisch tekenen, en echt het paard van het voorbeeld er in zien, bij deze tekening lukt dat me nog niet goed naar mijn gevoel, heb het idee dat het oog nog niet dezelfde uitdrukking heeft als het paard op de foto, maar ik zie zo ook niet wat ik daar nou moet voor veranderen.
Kortom, alle tips/feedback zijn welkom!

De schets:
Afbeelding

Oogje getekend
Afbeelding

Hier had ik net een stuk onder het oog weer uitgegumd omdat het absoluut niet klopte naar mijn idee, ik ben daar nu overnieuw mee bezig..
Afbeelding

En de voorbeeldfoto:
http://img80.imageshack.us/img80/6523/voorbeeldfoto.jpg

Ik heb tot nu toe getekend met een vulpotlood, HB en B potlood.
Het is op A4 formaat, heel stevig printer(?)papier.
Heeft iemand misschien tips van papier om goed met potlood op te tekenen? Het liefste niet te ruw, want het papier dat ik nu heb ik helemaal glad, maar ben ook benieuwd of jullie misschien tips hebben voor ander papier..? :o

Jojoju

Re: [TEK][WIP] Wylie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:17

Jeetje, advies kan ik je niet geven want zoveel verstand heb ik er niet van, maar wat wordt je tekening mooi!!

Wat wel altijd erg mooi is, is met pastelpotloden op velours tekenen.. krijgt het een hele zachte uitstraling van..

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 09:29

Dankjewel.. :o
Ik wil inderdaad heel graag met pastel eens gaan tekenen, maar ik heb het nog niet, ook nog nooit mee gewerkt..
Maar vanmiddag ga ik waarschijnlijk naar de winkel en pastelpotloden/krijt kopen als ik eruit kom, krijg waarschijnlijk wel een dilemma welke kleuren ik wil en nodig heb voor paarden / andere dieren, maar denk dat ze me daar ook wel kunnen helpen daarmee! :)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:18

Hmm, volgensmij is de uitdrukking anders omdat je het oog op de tekening een stuk lichter hebt gemaakt dan op de vb foto. Ik denk dat als je er nog iets meer contrast in de schaduwen verwerkt binnen het oog, het al een stuk meer lijkt. :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:26

Daar zit wel wat in ja Dieke, heb al ietsjes veranderd, maar weet niet of het verschil te zien is..
Hierbij dus een nieuwe update :)

Afbeelding

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:46

Wauw, nooit geweten dat jij (zo goed) kon tekenen! Prachtig, ben benieuwd hoe het verder wordt. :D

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:17

Wow, twee maanden pas? Onvoorstelbaar hoe jij op zo'n korte tijd zo mooi kan tekenen!
Wat het oog betreft is het verschil erg klein maar ik snap wat je bedoeld. Hij ziet er op de foto erg opgewekt en alert uit, en op je tekening is het oog meer rustig en ontspannen. hetgeen ik ook opmerk is dat de lichtinval op het oog anders is dan op de foto. Ik denk dat je iets meer zwart moet maken en iets minder van de reflectie van het licht (weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Ook het stukje naar de linkerkant van het oog toe klopt niet. De lichte streep naast de oogbol zou eigenlijk ook bij de oogbol zelf moeten horen. Ik denk dat als je dat aanpast het er al heel anders gaat uitzien.
Maar echt chapeau voor je knappe tekening al!!!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:22

heel mooi. ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
ik volg even:)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 16:37

Dit is mijn 3de echte serieuze tekening waar ik echt op schaduwen, haarrichtingen etc let.
Steffi_H, dat is het ja, op de tekening kijkt het paard veel rustiger, terwijl hij op de foto meer alert kijkt (hij zag mijn reflectiescherm :P ) Dat witte randje links van het oog, zal ik ook nog eens naar kijken ja, wie weet maakt dat meer verschil als ik dat nog kan aanpassen (zo priegelig op A4 formaat).

Vanmiddag ook naar de winkel geweest in de hoop pastelpotloden te kopen, maar ze waren juist aan het overstappen naar derwent, maar ze hadden geen kleurstalen waardoor de juiste kleuren bestellen ook niet goed mogelijk is, ik heb dan nummers nodig van die kleuren.. Dus als iemand tips heeft waar ze in omgeving Amersfoort Derwent pastel potloden verkopen, of waar ze op internet te bestellen zijn dat je de kleuren ook allemaal kunt zien.. Dan hoor ik het graag!

Ik ga nu weer verder tekenen, zullen nog wel een aantal updates komen vanavond denk ik! :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:26

De linkerkant van het gezicht waar ik nu mee bezig ben (vanaf hier gezien) vind ik er lastig, en ook echt de 'voorkant' zeg maar, om die bolling er in te krijgen..
Het oog is nog meer dunnetjes, dit moet nog donkerder worden :)
Afbeelding

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:39

wat knap voor nog zo kort zeg! wauw! de ogen spreken echt al boekdelen en je maakt het echt al realistisch,
naar mijn idee is het oog ook ietsjes te klein, dit is maar een fractie van milimeters denk ik hoor, en ik zou het idd ook iets donkerder maken, en het linker lijntje ook weglaten.

ik ga je even volgen :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:40

Je 3de tekening zeg je? :wow:
Lekker bezig hoor, ziet er al heel aaibaar uit!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:28

Wat een mooie zachte plaat gaat dit worden zeg !!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:01

Heel erg gaaf en sprekend.

Oogje is ook erg mooi, hij heeft nu al echt een uitstraling

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:09

Wat geweldig getekend !! jaloers !! alleen zie ik nog niet echt gelijkenis met de foto maar goed je bent nog niet klaar dusmoet eigenlijk mijn mond houden ;-)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:35

Wauw echt prachtig Odette!! Supergaaf! Oog heb je heel sprekend neergezet.
Enig dingetje wat ik wil meegeven is dat je moet oppassen dat het niet 'te vlak' wordt in de zin dat alles een beetje in midden grijs wordt uitgewerkt. Want in stap 3 (van je OP) ziet het er toppie uit, maar naarmate je meer vacht neerzet zou er wat meer contrast in mogen als je begrijpt wat ik bedoel. Maar wellicht geeft de foto een beetje een vertekend beeld.

Maargoed, verder echt ONWIJS knap!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:40

WYLIE <3
Ga je die zelf houden als die af is O:)
Hihi :P

Hij word echt mooi! Kan er niets op aanmerken, heb totaal geen verstand van tekenen _O-

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 17:03

Bedankt allemaal.. :o
Ben er nu weer mee bezig, vooral met meer contrast er in gooien, zoals je al zei Esmee, naarmate er meer vacht komt werd het steeds vlakker, dus ben nu een beetje aan het spelen met contrasten.. Vind ik wel heel lastig!
En ik had de voorpluk, maar die heb ik weer uitgegumd, het zag er veeels te plat, alsof het spaghettislierten waren die op het hoofd waren geplakt.. Dus alle tips over manen tekenen zijn ook welkom! :=
Zal denk ik in een halfuurtje eventjes een foto ervan maken en hier plaatsen!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:05

Denk dat het eenvoudig 'op te lossen' is door o.a. het halster, de binnenkant van het oor en de kleine schaduwen van het halster (en dadelijk de voorpluk en manen) iets donkerder aan te zetten. Hoeft ook niet overdreven maar net even ietsjes donkerder, want het moet natuurlijk ook geen gek contrast worden dat het niet meer bij elkaar past. :P

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:48

Pff ruzie met alles in de tekening, ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.. Linkerdeel van het gezicht (vanaf hier) en oortje moeten nog verder worden gedaan..
En de voorpluk is maar heel lichtjes dat ik een idee heb waar die zit.. :=
Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:49

Wauw Odette, wat doe je dat prachtig!

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:56

O my god, ik ben echt jaloers op jou :oo
Wat mooi!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 22:27

Ben nog niet heel veel verder.. maar toch om even een indruk te geven van waar ik ben..
Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:41

Wauw Odet ik wist niet dat jij zo mooi kon tekenen! :oo
Vind 'm erg mooi worden. Misschien mogen de (vacht)haren naar mijn idee nog iets korter, maar voor de rest, petje af!
Als je een keer tijd/zin over hebt om Loki te tekenen... :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:45

Hij kijkt naar mijn idee wel net iets te rustig uit zijn ogen, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Maar verder, wauw! Echt supermooi!