Uiteindelijk maar voor de pasteltekening gekozen. Dit omdat ik daar nog steeds ruzie mee heb en ik er toch echt beter in wil worden.
Mijn laatste pasteltekening was deze Hondje van Roomz.
Daarna heb ik niet meer de moed gehad om de potloden weer uit de kast te halen

Maar nu dus bezig met het paard van Cobiie, haar foto stond een hele tijd terug eens in het aanvraagtopic. Vind het erg lastig om het dekkend te krijgen. Bij de neus zitten toch echt al aardig wat lagen op, maar je blijft witte puntjes zien. Ook de kleur vind ik ontzettend lastig om goed te krijgen.
Ik werk met pastelpotloden van Derwent op A3 formaat.
Alle tips zijn welkom, ik heb namelijk nog veel te leren

)
Vind vooral de tekening van dat oog echt schitteren. Maar het zelf doen is nog best lastig. Ben toch bang dat ik hem dan ga verprutsen, stom natuurlijk want als je niets probeerd dan ga je het ook nooit kunnen, maar het houdt me toch een beetje tegen. Ik heb al een mailtje gestuurd met de vraag of ik de voorbeeldfoto erbij mag zetten, dus nog even op antwoord wachten.
). Hihi ik heb ook nooit les gehad en ik doe met kleurpotlood hetzelfde qua opzet, niet per kleur maar per deel werken. Dat doe ik al 20 jaar en ik kan het nu denk ik ook niet anders meer.
Dan is lesgeven/trainen in koude natte buitenbakken en in de storm stontscheppen in verzopen paddocks regelmatig helemáááál geen idyllische pennymeisjesdroom