Verhaal schrijven. Goed onderwerp?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Welk verhaal?

Poll eindigt op

Verhaal 1
4 (11%)
Verhaal 2
25 (71%)
Verhaal 3
6 (17%)

Totaal aantal stemmen: 35

Linndatbenik

Verhaal schrijven. Goed onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 21:33

Ik hou echt super veel van het schrijven van verhalen. Ik schrijf meestal eerst kleine stukjes van maximaal 20 bladzijden. Dat doe ik met een paar verhalen, ik zit namelijk bomvol inspiratie en ben snel afgeleid van mijn verhaal. Als ik met 1 verhaal bezig ben, zit ik met mijn hoofd alweer bij een verhaal wat nóg beter is! Uiteindelijk kies ik met welk verhaal ik verder ga. Ik zal even wat vertellen over de verhalen waar ik nu mee bezig ben. Dit zal zegmaar op de achterkant komen te staan als ik echt schrijfster zou zijn en het boek zou uitgeven:

1. Het is winter en bijna kerst. Het 15-jarige meisje Senna gaat met haar moeder naar de kelder om wat dozen met kerstversiering te pakken. Dan ziet ze een afdruk op de grond. Toen haar moeder nog klein was had ze daar een koekjesmachine staan. Ze gaat naar haar opa, daar zou de machine moeten staan. Onderweg komt ze een goede vriend, Andreas tegen. Samen fietsen ze door de kou naar haar opa. Maar die heeft de machine verkocht aan mensen in Londen.. Engeland ligt ver uit de richting, maar niets weerhoudt ze ervan op pad te gaan om de koekjesmachine terug te halen. Ze gaan naar Engeland en reizen van hier naar daar, ze slapen in hotels en zijn lang weg. Door de strenge vorst en veel sneeuw zijn de vliegtuiglijnen gesloten en kunnen ze niet terug naar huis, kerst thuis halen ze niet meer. Maar de zoektocht gaat verder. De zoektocht verloopt niet vlekkeloos. Ondertussen bloeid er tussen de twee meer dan alleen vriendschap op.
Het is een avontuurlijk en tegelijk erg romantisch verhaal.

2. Jade heeft het niet makkelijk thuis. Haar ouders hebben constant ruzie en ze reageren het af op Jade. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is voor haar, gaat het ook niet goed op school. Ze is 12 jaar, zit in groep 8 van basisschool Boekenburg en heeft veel moeite met leren. Haar ouders gaan niet mee naar schoolbesprekingen en weten daarom ook niet dat Jade erg gepest word. Jade ziet het leven niet meer zitten en probeert zelfmoord te plegen. Dit mislukt, waardoor ze nog depressiever word, haar ouders maken meer en meer ruzie en Jade zit er tussenin.
Dit is een, naar mijn mening, heftig verhaal.

3. Lily Bartho is een internationaal supermodel. Ze heeft een druk leven en een geheime relatie met Jason, hij heeft een hekel aan de pers en wil dus ook uit het nieuws blijven. Ze ziet haar beste vrienden weer na een hele lange tijd en alles in haar leven lijkt goed te gaan, op een paar ups en downs met haar manager die ze beschouwd als vader en af en toe wat ruzie met Jason. Een groepje jongens heeft zich in de tussentijd opgesteld om Lily aan te vallen. Alleen wanneer kunnen ze dit doen? Lily is altijd wel bij iemand, ze is altijd op modeshows, in de studio of thuis waar ook bijna altijd iemand aanwezig is. Maar dan hebben ze een plan..
Meidenboek over het leven van een supermodel, romantiek en een vleugje actie.

Verhaal 1 vind ik zelf een beetje normaal. Verhaal 2 vind ik wel leuk om te schrijven, maar ik heb er echt de goede, droevige inspiratie voor nodig. Verhaal 3 schrijf ik met plezier, maar is wel pittig om te maken.

Welk verhaal vinden jullie dat ik verder moet schrijven? HET VERHAAL DAT JULLIE HET MEEST HEBBEN GEKOZEN GA IK, ALS HET KLAAR IS, OP BOKT ZETTEN!!!
Alvast bedankt :D
Greetz Linn. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Linndatbenik op 21-01-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Linndatbenik

Re: Verhaal schrijven. Goed onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 21:40

Ik wil heel graag reacties zodat ik zo snel mogenlijk bezig kan met het schrijven! :D

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:42

ik vind verhaal 2 wel interessant. Je ziet dat in onze maatschappij nog veel gepest wordt en dat er nog steeds te weinig wordt ingegrepen omdat meeste mensen niet beseffen wat de gevolgen zijn.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:13

Allemaal! WEL STEMMEN HÈ? Ik ga even kijken of ik een poll kan toevoegen.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:15

Toegevoegd! :D

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:19

stipje.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:23

Tot nu toe 2 stemmen voor verhaal 2. Oké. Ga verder bokkers, jullie zijn de doorslaggevende stemmers. Haha. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:24

Verhaal 2.

Je kan verhaal 2&3 ook combineren met een beetje inspiratie :+

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:19

ik heb voor verhaal 2 gestemd.

verhaal 1 vind ik erg ver gezocht en daarbij denk ik dat ze een beetje jong is om a: zo ver te reizen alleen en b: zo'n intense relatie te ontwikkelen.

verhaal 2 lijkt me erg realistisch (gaat een beetje richting carry slee) en heeft daarom mijn voorkeur :D

verhaal 3: verhaal over model zijn + relatie lijkt me interessant maar dat 'aanvallen' niet

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 10:34

Oké. Ik heb 9 stemmen voor verhaal 2, en op het moment 3 voor verhaal 3.
Blijven stemmen, het ziet er nu naar uit dat het verhaal 2 gaat worden. Maar daarin kan nog alles veranderen! Volgens mij is nummer 1 niet zo geliefd (wat ik 100% snap)...

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 10:57

Weer 1 stem erbij voor verhaal 2. Reacties zijn ook 100% welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:30

de koekjesmachine *\o/*

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:55

11 stemmen voor verhaal 2. 4 stemmen voor verhaal 3.
Welke vinden jullie dat het moet worden! Laat je stem horen!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:04

Nog een stem voor verhaal 2. BLIJF STEMMEN! Nu ben ik bezig met verhaal 2, omdat mijn voorspelling is dat dat hem gaat worden. T is een leuk verhaal om te schrijven, wel zielig en lastig, ik schrijf het vanuit de ik-perspectief, dan voelt het een beetje alsof jij de hoofdpersoon bent, dat vind ik altijd leuker. LAAT JE MENING HOREN!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:20

Jongens! 1 stem voor verhaal 1! Concurrentie! LAAT JE STEM HOREN!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:51

De koekjesmachine natuurlijk.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:25

Pfoe, meisje, doe eens rustig op de vroege zondag... Mensen klimmen net hun bed pas uit en jij blijft als een bokswedstrijdcommentator roepen en schreeuwen wat er allemaal gebeurd.
Relax.. :O

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:26

Daarnaast: kies wat jij op dit moment het leukste vindt. Jíj moet het schrijven. Kies iets waar je 100% achter staat, waarvan je wéét dat je het ook uit kunt schrijven. Zorg voor structuur en goede personages.
Ben je aan het schrijven en krijg je veel inspiratie voor andere verhalen? Opschrijven, dan kun je daar later mee verder. Schrijven is méér dan 'simpel iets op papier tikken'. Voor een groot deel is het... discipline!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:36

Joyce_ schreef:
Pfoe, meisje, doe eens rustig op de vroege zondag... Mensen klimmen net hun bed pas uit en jij blijft als een bokswedstrijdcommentator roepen en schreeuwen wat er allemaal gebeurd.

_O-

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:37

Joyce_ schreef:

_/-\o_

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:30

LZP -> UK

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:11

Wth? Ik probeer gewoon jullie mening te krijgen. Als je nix van dit onderwerp wil weten, of vind je het druk? Klik dan ook niet. :p

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:18

Ik heb op 2 gestemd :) .
Spreekt me wat weer aan, vind het onderwerp wat realistischer omdat je in je leven toch ermee geconfronteerd word ;) .

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:19

Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met joyce :=
Mensen gaan echt niet eerder stemmen doordat je iedere keer blijft zeggen dat ze moeten stemmen!

Ik heb geen stem uitgebracht omdat ik vind dat je er zelf achter moet staan en niet iets moet schrijven omdat andere mensen dat leuk vinden.
Ik ben zelf ook bezig met een verhaal en heb het hier op de gok op bokt geplaatst om te kijken hoe het valt. Nu krijg ik veel leuke en positieve reacties en dat helpt zeker wel maar als iemand iets zou posten wat hij of zij super leuk lijkt om in het verhaal te verwerken terwijl ik daar niet achter sta verwerk ik het ook niet.
Het gaat erom dat jij JOUW verhaal schrijft, en niet dat van anderen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:21

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je mensen echt totaal niet motiveert om je te helpen, door zo schreeuwerig te doen. :) Dat valt te zien aan het feit dat 11 van de 22 berichten in dit topic van jezelf zijn. Rustig afwachten is voor iedereen een stuk fijner, smeken om reacties binnen 10 minuten na je startpost heeft gewoonweg geen zin. Daarnaast kan je je bericht vaak nog wijzigen, als je nog aanvullingen hebt. Dan hoef je geen 3 berichten achter elkaar te plaatsen.
Puur opbouwende kritiek hoor, het is immers zondag en dat is mijn lievelingsdag. Ik ben in een goede bui!