Ik was in de action, en zag toen dat een schildersdoek toch best wel goedkoop is eigenlijk, dus ik een doek meenemen van 60X80 op de fiets terwijl het waait... niet echt handig, ik zit nu dus ook en gaatje in de doek, maar dat heb ik dichtgetaped en gewoon overheen geschilderd.
Ik had nog een oude foto van mijn paard in de zomer die ik wel op doek wilde zetten. Hij hoefde niet echt te lijken, ik wilde gewoon wat uitproberen met verf.
Dus op doek 60X80 met acryl verf. Dit is de 2e keer dat ik op een doek verf, werk eigenlijk toch wel lekker.

Schets (recht zie je het gaatje)

Grofweg de achtergrond er een beetje op gezet.

En dan gaan kijken hoe je het paard wilt gaan doen..

Iets nieuw uitgeprobeerd, ik vond het toch wat te rommelig, dus heb het een beetje uitgeveegd.

Zo ver ben ik nu, omdat het doek nog niet helemaal droog is vertekenen de kleuren een beetje, in het echt is er meer licht/donker contrast.
Ik wil in het gezicht van het paard nog wat meer vlakken verwerken, ik vind het nu nog een beetje te ruw. En in de manen moet ook nog meer detail en schaduw komen. Ik ben nog lang niet klaar dus.

Als jullie nog tips of ideeën hebben hoor ik het graag. Vooral over de achtergrond, ik ga daar denk ik nog wat meer rood in verwerken?
Bedankt voor het bezoeken van dit topic!