Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
!

dat wilt zeggen dat ik een 50 a 55 euro vraag met al de kosten etc bij in hé. ze hebben op school altijd tegen ons gezegt dat we voor een trouwreportage ongeveer een 500 euro zouden moeten vragen, als student (wel alles inbegrepen). 
Aprella schreef:25 a 20 euro per uur is super goedkoop hédat wilt zeggen dat ik een 50 a 55 euro vraag met al de kosten etc bij in hé. ze hebben op school altijd tegen ons gezegt dat we voor een trouwreportage ongeveer een 500 euro zouden moeten vragen, als student (wel alles inbegrepen).
Ik vind niets vragen zoiezo stom, want dat vind ik persoonlijk niet professioneel over komen. Als ik dan foto's zie op sommige professionele websites (in de paarden) en ik bekijk sommige standfoto's, dan zie ik direct dat ik beter kan. Gewoon omdat de fotograaf zo'n domme dinge heeft gedaan dat heel de foto verpest.
Maar het moeilijke aan fotografie, en elke kunstvak, is dat het subjectief is. De ene kan mijn foto's mooi vinden, maar de andere niet.
(iemand met wel ervaring)Aprella schreef:25 a 20 euro per uur is super goedkoop hédat wilt zeggen dat ik een 50 a 55 euro vraag met al de kosten etc bij in hé. ze hebben op school altijd tegen ons gezegt dat we voor een trouwreportage ongeveer een 500 euro zouden moeten vragen, als student (wel alles inbegrepen).
Ik vind niets vragen zoiezo stom, want dat vind ik persoonlijk niet professioneel over komen. Als ik dan foto's zie op sommige professionele websites (in de paarden) en ik bekijk sommige standfoto's, dan zie ik direct dat ik beter kan. Gewoon omdat de fotograaf zo'n domme dinge heeft gedaan dat heel de foto verpest.
Maar het moeilijke aan fotografie, en elke kunstvak, is dat het subjectief is. De ene kan mijn foto's mooi vinden, maar de andere niet.
het begin is er zeker!