Maak al veel touwhalsters, neusbanden en dat soort dingen en ik was eens benieuwd of het ook mogelijk was een touwhoofdstel te maken. Nu bestaan er al de touwhoofdstellen die gevlochten worden, maar deze versie leek me het proberen waard.
Het is een 1e versie, er zijn een aantal dingen die ik graag al anders zie, dus ik ga er nog verder aan sleutelen

Ik heb een willekeurige kleur gekozen als basis [grijs] en de afwerking gedaan met turquoise & bruin omdat me dat wel een leuke combi leek.
De frontriem was een probeersel, een 'barok' tintje, wil de touwtjes misschien nog iets korter doen. Maar je kan het ook zien als een vliegenfrontriem, voor in de zomer. In ieder geval, daar lijkt het ook wel op
Heb al andere ideeën voor meer subtielere frontriemen, maar dat is voor een 2e poging!

Het hoofdstel is aan 2 kanten verstelbaar. De knoop wordt zo gelegd, dat hij nooit los kan schieten. Eenmaal op de juiste maat geknoopt, kan je hem iig voor hetzelfde paard gewoon zo laten en over de oren schuiven.
De frontriem kan omhoog of omlaag verschoven worden, zodat hij op de juiste hoogte zit.
De keelriem is ook verstelbaar, door middel van een ronde knoop die je ook weer kan verschuiven (net als bij de frontriem).

Close up

Tips, op & aanmerkingen zijn welkom.
Gebruikt:
-6 mm en 3 mm touw
-Speciaal leergaren
-Schaar & aansteker

Voor een volgende versie:
-Andere frontriem
-Clips aan de bakstukken voor makkelijker aan het bit te bevestigen
-Bitloze versie