Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Babeth schreef:Gewoon de waarheid.
Ik ben 2x beveiliging tegen het lijf gelopen en je kunt het beste naar ze toe lopen als ze je gezien hebben.
Gewoon uitleggen wat je doet en laat ze in je spullen kijken. Zo zien ze dat je echt alleen voor de fotografie komt.
Ik ken nog geen enkele urbexer die ooit een boete heeft gehad of een nachtje staatshotel.
De beveiligers die ik tegen het lijf was gelopen, waren zelfs heel geinteresseerd en vroegen mij naar mijn website.
Je komt er eigenlijk altijd met een waarschuwing vanaf.
ik heb geen idee, misschien domme vraag. 
Babeth schreef:Nee het zal niet snel op je strafblad komen te staan. Ze mogen je officieel wel een boete geven voor het betreden van verboden terrein. Dit zal echter niet snel gebeuren, of je moet iemand treffen die een slechte dag heeft.
Tuurlijk hangen er altijd risico's aan, als je een echt boze eigenaar hebt kun je verder van huis zijn. Soms zijn die zo gemeen dat ze de al aan het gebouw zijnde schade op jou gaan verhalen, omdat jij ingebroken hebt. Ookal heb je niks kapot gemaakt, zie het maar eens te bewijzen als je daar staat terwijl je daar helemaal niet mag zijn.
En als ze je te vaak betrappen kan er wel een nota gemaakt worden bij de politie. Maar dat zijn worst case scenario's. Dit heb ik nog nooit gehoord.
Het grootste risico dat je loopt is jezelf verwonden en door vloeren zakken.