Gebouwen en tips gezocht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Gebouwen en tips gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 14:15

Mijn vriend wil zijn hobby wat verder uitdiepen en zoekt mooie oude, leegstaande gebouwen, met een aparte sfeer om HDR foto's te maken. Maar, waar vind je dergelijke gebouwen? Heeft iemand tips? We merken op fotofora dat mensen niet zo graag locaties delen, wat erg jammer is.

Tevens zouden we graag willen weten hoe je van je hobby je werk kunt maken, maw, hoe breng je je werk dusdanig onder de aandacht dat er misschien weleens een opdracht uit zou kunnen komen enz enz.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn, is dit de website: www.cawfotografie.blogspot.com
We hopen op tips en zijn erg benieuwd of zijn werk mooi genoeg is om mee verder te gaan?

mowgli7

Re: Gebouwen en tips gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:01

Ik volg je topic ook, ik ben ook op zoek naar plekken, voor al oude leeg staanden gebouwen/panden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:30

Urbex. Doe ik zelf ook. Ga je geen lokaties geven, het leukste is juist het vinden van de lokaties!
Kijk goed naar de foto's van urbex fotografen, er zit altijd een clue in de foto's.
En de beste tip is nog altijd google en google maps! Ga eens voor de gein in je woo plaats rondrijden op plaatsen waar je nooit komt en je komt veel tegen!
De mooiste lokaties zijn in belgie frankrijk en duitsland. Begin eens in Belgie. Daar heb ik inmiddels heel wat mooie lokaties gedaan die ook erg bekend zijn in de urbex wereld.
Geloof me, de lokaties zijn echt niet moeilijk te vinden. Met een beetje google werk en google maps, had ik binnen 10 minuten 3 bekende lokaties gevonden. Horrorlabs, ecvb (die is echt easy) en crypte l. Allen in belgie.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:20

Bedankt, ik was al op urbex sites aan het rondsnuffelen geweest, maar kom er niet meer verder..
We wonen wel in de grensstreek, en zitten vaak in de Ardennen, maar ik ben nog niet zo'n durfal dat ik zomaar ergens een spookhuis inga.

Heeft er nog iemand de betreffende site bekeken en wil zijn/haar mening delen?

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:38

zondag 22 januari 16:00 Expo opening André Joosse
Andre Joosse is een urban explorer in hart en nieren. Hij combineert zijn passie voor industriële architectuur en fotografie in de expositie ‘Vergeten Plaatsen’.
Op zijn website www.urbex.nl, vind je indrukwekkende foto’s terug van oude textielfabrieken,…

lees meer info op http://www.depiek.nl/wordpress/agenda/

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:00

provinciaal ziekenhuis santpoort

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:03

Groot Lankum in Franeker.
was een leegstaande psychiatrische instelling, maar willen ze appartementen van maken, ik weet niet of ze daar al mee bezig zijn.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:03

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:06

Provinciaal ziekenhuis (Noord-Holland)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:10

weeshuis as

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:11

Sanatorium HR

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:13

Psychiatrische afdeling FB

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:14

Villa Sonnehaert

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:16

Steenfabriek Heuff

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:17

Groenvoederdrogerij Flevoland

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:18

Al die plekken lijken mij ook wel wat, maar hoe weet je of je daar bij kan, of zijn die plekken denk je alleen te bereiken op een illegale manier (A)?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:21

Kan jij je berichten niet gewoon aanpassen tot 1 bericht?
Er zit namelijk rechtsonderin een mogelijkheid om je bericht aan te passen.(of wil je graag veel berichten hebben?)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:37

Wist niet dat het er zoveel zouden worden toen ik opzoek ging, maar ik zie het.. wist ik nog niet.
sorry!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:15

Een aantal van die locaties zijn al gesloten. (Aan het verbouwen of gesloopt.)

In bijna geen enkele locatie kom je legaal binnen. Tenzij je de eigenaren kent, dan kun je daarmee overleggen. Maar wij urbexers zoeken altijd een manier om binnen te komen zonder iets kapot te maken.
Is er echt geen mogelijkheid? Jammer dan, op naar de volgende locatie.
"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints."

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:33

mowgli7 schreef:
Psychiatrische afdeling FB

Daar zou ik dus nooit heen gaan.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:07

@babeth ; bedankt voor de info.
Bestaan er ook nog goede smoezen voor als er bewaking komt of politie?

@Courses; Slecht ervaring mee ?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:52

Gewoon de waarheid. :)
Ik ben 2x beveiliging tegen het lijf gelopen en je kunt het beste naar ze toe lopen als ze je gezien hebben.
Gewoon uitleggen wat je doet en laat ze in je spullen kijken. Zo zien ze dat je echt alleen voor de fotografie komt.
Ik ken nog geen enkele urbexer die ooit een boete heeft gehad of een nachtje staatshotel.
De beveiligers die ik tegen het lijf was gelopen, waren zelfs heel geinteresseerd en vroegen mij naar mijn website.
Je komt er eigenlijk altijd met een waarschuwing vanaf.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:10

Babeth schreef:
Gewoon de waarheid. :)
Ik ben 2x beveiliging tegen het lijf gelopen en je kunt het beste naar ze toe lopen als ze je gezien hebben.
Gewoon uitleggen wat je doet en laat ze in je spullen kijken. Zo zien ze dat je echt alleen voor de fotografie komt.
Ik ken nog geen enkele urbexer die ooit een boete heeft gehad of een nachtje staatshotel.
De beveiligers die ik tegen het lijf was gelopen, waren zelfs heel geinteresseerd en vroegen mij naar mijn website.
Je komt er eigenlijk altijd met een waarschuwing vanaf.

Haha super cool eigenlijk, bewakers worden straks nog potentiële klanten.
Ik heb wel een gebouw op het oog maar moet over een heeel hoog hek waar allemaal borden op hangen
met niet betreden van dit terrein onder de wet nog iets. Maar mocht je wel betrapt worden en ze halen er
politie bij, komt dat dan op een strafblad ofzo? :o ik heb geen idee, misschien domme vraag.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:19

Nee het zal niet snel op je strafblad komen te staan. Ze mogen je officieel wel een boete geven voor het betreden van verboden terrein. Dit zal echter niet snel gebeuren, of je moet iemand treffen die een slechte dag heeft.
Tuurlijk hangen er altijd risico's aan, als je een echt boze eigenaar hebt kun je verder van huis zijn. Soms zijn die zo gemeen dat ze de al aan het gebouw zijnde schade op jou gaan verhalen, omdat jij ingebroken hebt. Ookal heb je niks kapot gemaakt, zie het maar eens te bewijzen als je daar staat terwijl je daar helemaal niet mag zijn. :D
En als ze je te vaak betrappen kan er wel een nota gemaakt worden bij de politie. Maar dat zijn worst case scenario's. Dit heb ik nog nooit gehoord.
Het grootste risico dat je loopt is jezelf verwonden en door vloeren zakken.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:01

Babeth schreef:
Nee het zal niet snel op je strafblad komen te staan. Ze mogen je officieel wel een boete geven voor het betreden van verboden terrein. Dit zal echter niet snel gebeuren, of je moet iemand treffen die een slechte dag heeft.
Tuurlijk hangen er altijd risico's aan, als je een echt boze eigenaar hebt kun je verder van huis zijn. Soms zijn die zo gemeen dat ze de al aan het gebouw zijnde schade op jou gaan verhalen, omdat jij ingebroken hebt. Ookal heb je niks kapot gemaakt, zie het maar eens te bewijzen als je daar staat terwijl je daar helemaal niet mag zijn. :D
En als ze je te vaak betrappen kan er wel een nota gemaakt worden bij de politie. Maar dat zijn worst case scenario's. Dit heb ik nog nooit gehoord.
Het grootste risico dat je loopt is jezelf verwonden en door vloeren zakken.

Hmm, ik heb het idee dat er al camera's hangen waar je het terrein op moet.
dus als je het hek over klimt dat je dan al gefilmd wordt dus ik weet niet hoeveel foto's ik er aan over hou xd.

Ga jij altijd alleen of neem je iemand mee?

Nou als ik ergens gewond ben moet ik eerst proberen terug te komen voordat ik hulp inschakel.

ik krijg er gelijk al een kick gevoel bij :D