[SCH][WIP]Unicorn meets Butterfly

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[SCH][WIP]Unicorn meets Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:59

In de categorie "When was the last time you did something for the first time?" ben ik 2012 maar 'ns ingegaan met een flink stuk doek en een paar tubes acrylverf.
Ik ken dat spul echt TOTAAL niet, ik ben m'n leven lang al van de potloden, dus ik heb wel een beeld in m'n hoofd (niet origineel maar so what) maar mezelf geen eisen aan het resultaat gesteld. Gewoon lekker kliederen op kleuterniveau om te zien hoe het werkt en dan zien we wel wat er van komt, en de ontdekte do's en don'ts neem ik vrolijk mee naar de volgende doeken :D Tot nu toe vind ik het leeeeeeuk om te doen!

Tips zijn erg welkom, en hoe krijg je in godsnaam je schets weggewerkt? Dat rotspul dekt helemaal niet en gummen bleek op dit doek geen optie, dus de lijnen komen er doorheen. Domweg net zolang overheen gaan tot 't niet meer zichtbaar is? Maar transparant vind ik ook wel mooi! Gewoon helemaal geen schets maken? Help :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TessaVB

Re: [SCH][WIP]Unicorn meets Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:07

Wauw ik vind hem gaaf hoor! Ik kan absoluut niet met verf omgaan, dus ik kan je verder niet helpen, maar vind je stijl zo echt super vet. Ik zou d'r meer mee gaan doen. En liefde voor de eenhoorn natuurlijk.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:43

De schetslijnen kan je wegkrijgen, dmv zeer goede kwaliteit acryl verf ;-) wel een waarschuwing, zodra je daaraan begint, wil je niks anders meer..
Ik vind het paard zeer sterk overkomen.
Tip voor de achtergrond, zet gewoon eerst de hele achtergrond los op, zodat je niet het effect krijgt dat er rondom het onderwerp geschilderd is.
Dat zou ik bijvoorbeeld nu doen met de vlinder, pak een grote kwast (plak desnoods de eenhoorn af met schilderstape) en zet de achtergrond nog een keer op, schilder ook over de plek van de vlinder heen en zet de vlinder, met verf opnieuw los op en werk later fijner/kleiner uit

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:11

Dankje Sal +:)+ ! Ik denk dat ik dat met de vlinder ga doen, es kijken of dat lukt, maar dat ik het paard toch maar even bij "eromheenverfeffect" ga laten en het op het volgende doek dan meteen anders doe met de achtergrond zoals jij schrijft!

Tsja, ik heb nu nog vrij goedkoop spul van de Hornbach, anders zit ik ermee als blijkt dat ik er geen barst aan vind, maar ik ken het van de potloden, eenmaal echt goede kwaliteit dan werkt dat 'n stuk beter! Maar nu moet ik 't dus hier nog even mee doen, en dan ga ik wel investeren als ik wat handiger ben :P

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:54

"Gewoon" durven en doen! Ben je niet tevreden dan ga je er gewoon (met goede verf :D ) overheen
Succes!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:14

Lagen over elkaar heen kunnen kladderen is eeeeecht leuk!
Tip opgevolgd Sall, nog op beginnersniveau (ghi ik moet dat spul echt leren kennen nog, ik doe maar wat) maar het werkt, achtergrond over de vlinder heen en toen (vlinder kwam er nog doorheen) vlinder er opnieuw opgezet. Nog niet af, maar ik heb geen haast.
Lichtval van de foto is helaas dramatisch, de vlinder is veel lichter dan op deze foto, maar toch weer 'n stukje verder.

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:19

Leuk bezig zo, hij ziet er al goed uit. :j Ik had precies hetzelfde probleem, dat verf met te weinig pigment zo slecht dekt. Héél veel laagjes wil wel helpen, maar ik ga denk ik toch maar investeren in wat betere verf.

Ik weet trouwens niet hoe de vlinders er in jouw tuin uitzien, maar ik vind dit toch meer een draakje hoor. :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:27

Komt uit het land waar ook die eenhoorn woont, da's pas een achtertuin :j Hij gaat ook nog 'n mutsje krijgen denk ik :D

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:14

Een vlinderdraakje met een mutsje?! :P

Ik vind 'm hartstikke leuk! Ik werk totaal niet met verf (durf ik niet en kan ik niet :o ) dus ik kan je helaas niet helpen, maar ik vind het wel heel erg mooi!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:57

licorne schreef:
Komt uit het land waar ook die eenhoorn woont, da's pas een achtertuin :j Hij gaat ook nog 'n mutsje krijgen denk ik :D

Uiteraard! Hij moet idd een mutsje op! :+

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 16:58

Afbeelding

Nog lang niet klaar (en ook nog lang niet tevreden :P )maar dat hoeft ook niet, het was een oefenprojectje, dus gewoon weer 'n stukje verder 8-) .

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:23

Ik vind het een mooi plaatje al, gaaf die kleur achtergrond erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:27

Jeetje .. als je dat al een oefenproject noemt, die zou ik zo aan de muur hangen :j
Ook mooi de achtergrond die je erbij hebt gekozen .. paard steekt er mooi bij af.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:00

Ik vind hem ook schitterend! <3 En er valt echt niet aan af te zien dat dit je eerste keer met verf is.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:28

Wat goed zeg! Zeker voor je eerste keer met verf! :oo

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:29

Wel tof dat jullie 'm mooi vinden :o Thanx! :P

@ idinn, hij komt bij mijzelf aan de muur achter de tafel, daar hangt nu een ander werk van mezelf maar dat hangt er alweer een hele tijd, mag wel 'ns wat nieuws komen. Dus als 'ie goed genoeg naar m'n zin wordt (wat vermoedelijk een kwestie wordt van gewoon doorknutselen tot dat het geval is) mag 'ie blijven :j

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:36

Supercool, vooral t mutsje :) !!!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:11

Afbeelding

Detail van het goedgemutste vlinderelfdraakje ;)

Afbeelding

Van het paard moeten de manen links nog, de hoorn nog, en de mondspleet nog een klein beetje smaller (hij pruilt 'n beetje nu :') ) en dan nog wat prutsen aan het vlindertje en dan issie misschien wel af.... :))
Jullie nog tips? Ik raak een beetje blindgestaard.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:57

Ziet erg goed uti. Zou alleen nog wat contrast in de kaak aanbrengen, want zo lijkt hij er plat.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:58

Wat wordt hij leuk! Als tips kun je misschien nog wat andere kleuren verwerken in de vlinder te verwerken dan alleen tinten groen en blauw, daardoor krijgt hij waarschijnlijk een stuk meer diepte. De eenhoorn vind ik echt prachtig, misschien loopt enkel de bovenkant van het neusvleugel wat vreemd over in de neusbrug. Het is echt een heel charmant plaatje! :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 17:21

Thanx! :)

Ja dat vlinderding moet nog aan gepeuterd, dit is de basis maar ik heb geen flauw idee wat ik er verder mee moet, ik ga er maar es een beetje geel en paars tegenaan gooien nog denk ik want dat wou ik eigenlijk de hele tijd al alleen ik durf alsmaar niet :') Gewoon doen dus.

Neus ga ik denk ik toch goeddeels zo laten op misschien nog wat detail na, paard waar 'ie losjes op gebaseerd is heeft ook zo'n bolle neusbrug, klopt eigenlijk wel aardig met de foto, kaak idem, vind 'm zelf wel mooi zo alleen aan de onderkant van de kaak er de juiste kleuroverloop in krijgen is soort van drama 8-)
Maar ik heb mezelf alweer een aantal nieuwe doeken cadeau gedaan wat hoe de einduitkomst van dit werk ook gaat zijn, het smaakt naar meer!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:55

Hij is heel erg gaaf zeg. Je kan wel zien dat je al tekenen kan :j

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:10

Dat vlinderdraakje is hip! :D

En de rest natuurlijk gewoon super. Alleen lijkt de onderlip van het paard imo een beetje uitgerekt door dat bobbelding. Verder vind ik hem heel mooi kijken!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:02

Het paard is volgens mij klaar... :) maar geen goed licht meer om foto's te maken. Heb de onderlip nog aangepast, is nu wat vlakker en egaler, en ook nog een beetje aan de neus geprutst, pakte wel goed uit, manen zijn ook wel leuk gelukt. Ben nu de strijd aangegaan met het vlinderding :')

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:02

Afbeelding

Afbeelding

Zo. Nu alleen nog een klein beetje werk aan de achtergrond, moet nog net ietsje mooier afgewerkt, en dan beschouw ik mijn eerste acrylproject als per ongeluk best heel geslaagd :D , tenzij jullie nog echt heel dringende dingen te melden hebben :P
Ben zelf voorlopig tevreden (kijken wat er gebeurd als ik er een week naar kijk als 'ie aan de muur hangt 8-) ) dus ik ga alvast aan de volgende beginnen *\o/*