[TEK] [!] I'm dying alone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[TEK] [!] I'm dying alone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 20:06

Sinds ik mijn pastelpotloden heb gekocht ben ik meteen weer aan het werk geslagen. :D

Dit is mijn derde tekening met pastelpotloden, dus tips zijn altijd welkom.:)

Afbeelding

elsenfox

Re: [TEK] [!] I'm dying alone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:09

woow, apart !
ik heb er geen verstand van ofzo, maar ik vind de schaduwen erg mooi gelukt! :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 20:10

Bedankt! Ik ben zelf wat minder tevreden over de ruggengraat, en ik wist eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met de achtergrond aan moest. :+

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:37

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, een nette tekening, alleen wat punten waar ik niet echt wat voel, de ruggengraat heeft iets, en het hoofd is imo net iets te lang, maar het komt alsnog mooi geheel naar voren!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:41

Ik vind het heupbot een beetje raar.
Lijkt wel of de benen niet helemaal kloppen.
Ik kan het niet echt plaatsen.

Ruggengraat vind ik netjes, misschien de "stekels" bij de schouderbladen iets minder laten uitsteken.

Ik vind het een erg nette tekening. :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:09

jammer dat het er totaal niet realistisch uitziet

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:13

Killed schreef:

Dat hoeft toch niet? :) Dat is je stijl of dat is het niet. :)
Ik vind 'm heftig. Het is een tekening waar je naar blijft kijken. Onwijs mooi gedaan. De ruggegraat is inderdaad wel wat 'bobbelig', maar voor mij niet storend. :)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:40

Wooow... Luguber! Dit is nou echt zo'n 'je blijft kijken of je wil of niet'-tekening. Gaaf gedaan!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 10:46

Dankje allemaal.
Bij de ruggegraat was vooral ontevreden over het onderstre stuk, het stuk bij de schouderbladen was juist wat ik aan had willen houden. :j

Cchanny en laraax, het heupbot is inderdaad niet kloppend. Daar had ik ook at meer aandacht aan mogen besteden. Hoofd is inderdaad ook te lang, heb ik me ook erg aan gestoord. Zeker allemaal punten om mee te nemen naar de volgende tekening!

Killed, wat bedoel je aan niet realistisch? De foutjes in de verhoudingen zijn zeker jammer, dat vind ik ook. maar de gehele voorstelling moet juist onrealistisch zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:47

Ik vind hem creepy. :=
Maar erg mooi gedaan.
Fijne kleuren ook.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 10:48

Bedankt! De kleur was een wilde gok trouwens. Ik had eerst zelfs ingedachte om het figuur helemaal in wit/grijzige stijl te doen, maar dit heb ik uit eindelijk wat aangepast. Ik denk dat ik dit zelf leuker had gevonden dan wit/grijs. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:50

Ja, ben ik met je eens. :j Dit geeft het net dat beetje extra.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:08

wow echt prachtig! ik vind het echt super mooi! :D
waar ik mij alleen een beetje aan stoor is het haar... nu lijkt het precies alsof het erop geplakt is en niet dat het zoals echt haar haartje per haartje naar beneden valt snap je?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:44

Ja, dat is ook een goeie! Haar is ook een goed oefenpunt. Daar heb ik ook nog steeds moeite mee. Volgens mij had ik ook beter wat haar van achter haar hoofd te voorschijn kunnen laten komen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:55

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:59

Wauw dit is wel onwijs gaaf!!!
Geweldig gedaan _/-\o_

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:01

Bedankt Saskiakefie. :)

Dankje voor de inspiratie minikatje! Met de achtergrond zit ik heel vaak maar wat aan te klooien..blijf het lastig vinden. Met schilderen vind ik het een stuk makkelijker gaan.
Jij bent niet de enige die moeite heeft met handen. Vind het echt een vande moeilijkste lichaamsdelen. :=

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:04

Het hoeft toch ook niet realistisch te zijn? :)

Héél mooi TS, vind het erg knap en je bent heel creatief bezig geweest!
Mooie kleuren, erg origineel. Apart!

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:09

Liedje schreef:
Killed schreef:

Dat hoeft toch niet? :) Dat is je stijl of dat is het niet. :)
Ik vind 'm heftig. Het is een tekening waar je naar blijft kijken. Onwijs mooi gedaan. De ruggegraat is inderdaad wel wat 'bobbelig', maar voor mij niet storend. :)

Inderdaad! :j

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:07

Aan gave ideeën en fantasy ontbreekt het je niet, daarom vind ik het zo jammer dat ik eigenlijk heel weinig vooruitgang zie in je technieken, die blijven een beetje op hetzelfde niveau steken terwijl daar juist nog heel veel verbeterpunten punten op zitten.

Ik snap ook wel wat Killed bedoeld met niet realistisch, niet op de manier van 'het klopt niet' maar de uitwerking is nog wat kinderlijk om het even een naam te geven. Blauw is blauw, zwart is zwart, rood is rood. Om het realistischer te maken en daarmee ook surrealistischer, want dat is meer waar je heen wilt/gaat, heb je een betere realisme basis nodig, en kleurgebruik is hier vooral essentieel in, het geeft dat extra tikje naar realisme en je kan het drama effect er meer mee versterken.
Het kleurgebruik is dan ook hetgeen wat me het meest in negatieve zin opvalt bij je werk.

Bloed bijvoorbeeld is niet gewoon rood, bloed is een stroperige substantie, daar waar het dikker is is het veel dieper van kleur, heel donkerrood, dieppaars, de dunnere sliertjes en highlights zijn veel feller rood en het is natuurlijk nat dus dan kun je er met wit een harde glans op zetten. Dat geeft een veel realistischere indruk en daarmee ook een stuk dramatischer omdat je meer met licht werkt en er echt diepte aan geeft.

Zwart haar is niet puur zwart, zwart ontstaat doordat álle kleuren worden geabsorbeerd, zwart is dus eigenlijk heel erg kleurrijk. Hetzelfde voor wit, alleen ontstaat wit juist doordat het alle kleuren weerkaatst ipv absorbeert, daarom zijn zwart en wit nooit puur en om deze realistisch weer te geven kun je het beste de kleuren van de omgeving erin terug laten komen, hier zou dat bijvoorbeeld bruin en blauw/groen zijn.

Huid is tricky, het is doorschijnend, reflecteerd de kleuren van de omgeving en varieert van een zachte babybillen textuur tot pokdalig en verrot. Wat wil je laten zien? Een dode huid? Of een blauwe huid? Want dit maakt al een heel verschil in de uitwerking, een blauwe huid zit aan de buitenkant en schijnt vaag andere kleuren van bijvoorbeeld aderen door, een dode huid is veel transparanter doordar het bloed er niet meer doorheen gepompt wordt en oogt blauw doordat je alle stilliggende adertjes erdoorheen ziet. Zombies zijn weer veel grauwer en groener vanwege het rottingsproces.

En zo heeft elke kleur en elk oppervlakte een andere manier van weergeven. Dus om het samen te vatten; besteed ook wat tijd aan de theorie zoals kleurenleer, lichtwerking en texturen en experimenteer dan eens wat meer met je materiaal om ook daar wat betere technieken in te vinden die beter bij jou en je stijl passen. Wees niet bang voor licht/donker en kleurcontrasten en voor inspiratie voor achtergronden zou ik meer de biomechanische kant op kijken, ik vermoed dat Giger ook wel een groot voorbeeld voor je is omdat jouw werk ook vooral de surrealistische biomechanische kant op gaat en dat zou je nog wel veel extremer aan kunnen pakken :) .

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:28

De tips van IcePrincess kan ik mij volkomen in vinden. Ik had eigenlijk hetzelfde willen zeggen maar dan minder uitgebreid. Je hebt nu in iedergeval weer iets waarmee je vooruit kan. :)

En de achtergrond mischien nog wat meer bij je onderwerp laten passen. (onderwerp zelf voel ik mij niet echt tot aangetrokken, maar aan de uiteenlopende reacties zijn er genoeg mensen die het heel mooi vinden) Ik zal zeggen ga zo door en neem de verbeterpunten van IcePrincess mee! :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 23:11

Iceprincess, heel erg bedankt voor alle tips. Daar kan ik wat mee. :j

Ik baal ook erg dat ik niet vooruit kom met de technieken, ik zit zelf een beetje vast denk ik. Ik snap je manier van uitleggen over kleur heel goed. het probleem is meer dat ik echt niet weet hoe ik het moet uitwerken. Vooral wat betreft de huid.. hoe krijg ik dat zo goed weer gegeven, door met lagen te werken, door te mengen? Daar loop ik op vast. Mijn manier van werken is inderdaad nog veel te simpel, maar ik heb zelfs dus geen idee hoe ik hier op verder moet.

Misschien eens op zoek naar wat goede tutorials (dus als iemand aanraders heeft.. :D )

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:37

Mooi verwoord Iceprinces. Precies hoe ik ook over de werken denk. :)

Ik zou zo graag jouw geweldige, altijd vol inspiratie, kunstwerken is anders uitgewerkt willen zien. Volgensmij valt mijn mond dan open, over hoe creapy ze zijn ;)

Vind het altijd leuk jou topics te bekijken. En blijf respect hebben voor de ideeeen die jij hebt. Absoluut.

Schilder je ook wel eens op doek ? Misschien door een ander materiaal te gebruiken dat je wat kan spelen en ontdekken qua kleur. :D
(Gewoon om uit je vaste patroon weg te komen en totaal een andere weg in te slaan)

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:38

Ik vind jou werken altijd zo gaaf! Je kan er echt heel lang naar kijken.
Ice princes, echt goed gezegd! Daar heb je wel wat aan gok ik :j

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:01

Het beste is gewoon uitproberen en experimenteren met materialen, niet op een tekening die je aan het maken bent maar gewoon een los vel papier en lekker kliederen :D , deze stap vergeten zoveel mensen, denken dat ze het gaandeweg wel leren en oppikken, maar juist in die eerste testfase leer je heel veel, als je pas gaat uitproberen terwijl je iets aan het uitwerken bent dan ga je je inhouden want je wilt dat het mooi wordt en dan loop je vast, maak je niets dan hoeft het ook niet mooi te zijn en ga je veel verder met rare dingen uitproberen.
Ik heb 'mijn' medium (digitaal :D) na heel veel zoeken en uitproberen gevonden en nog steeds ben ik daar dagelijks mee aan het experimenteren om nieuwe technieken te leren om het werk te verfijnen en verbeteren, je bent als kunstenaar nooit uitgeleerd :D .

IMO is dit ook echt de beste manier, geen tutorials volgen maar gewoon zelf ontdekken, dan weet je precies waarom je wat doet ipv een ander doet het zo dus ik ook. Loop je vast, sla een compleet andere weg in en probeer het later nog eens met wat je bij het gebruik van andere materialen hebt geleerd.