[FOTO] Jippe voor "foto op doek"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Welke foto zou jij kiezen voor een foto op canvas?

Foto 1
Geen stemmen
Foto 2
Geen stemmen
Foto 3
2 (18%)
Foto 4
2 (18%)
Foto 5
2 (18%)
Foto 6
5 (45%)

Totaal aantal stemmen: 11

Zilfstar

[FOTO] Jippe voor "foto op doek"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:58

Ik heb vandaag Jippe eens op de kiek gezet. Gewoon met een standaard foto-instelling.
Ik wil graag een mooie uitkiezen voor op canvas te laten zetten.
IK vind ze natuurlijk allemaal mooi. Dus kunnen jullie me helpen door objectief te kijken?
Welke vinden jullie mooi?

Ze zijn nog onbewerkt, dus mocht iemand tips hebben qua bijsnijdingen en kleur dan hoor ik dat graag

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Foto 4:
Afbeelding

Foto 5:
Afbeelding

Foto 6:
Afbeelding

julio111

Re: [FOTO] Jippe voor "foto op doek"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:00

Ik vind ze eigenlijk allemaal nogal hetzelfde!
Maar als ik moest kiezen nummer 3! :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:36

Ik vind 3 of 6 de mooiste!
sowieso niet de tweede, want daarbij zie je heel erg de reflectie van de zon in het metalen stukje bij het halster.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:37

Ik vind ze allemaal niet mooi.
Deken leidt heel erg af en de achtergrond natuurlijk ook. Verder zou ik voor een foto op canvas zonder halster gaan, dus lekker 'natural'. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:40

H_Nalanta schreef:
Ik vind ze allemaal niet mooi.
Deken leidt heel erg af en de achtergrond natuurlijk ook. Verder zou ik voor een foto op canvas zonder halster gaan, dus lekker 'natural'. :)

Hihi, dan blijft ie niet staan _O- Ik was al blij dat ie nu bleef staan in het zonnetje :D

Miss doe ik ook niet 1 van dezen hoor. We hebben nog alle tijd haha. Tsja mooiere achtergronden heb ik niet voorradig op stal. En daarbuiten is een Nogo area als je foto's wil maken, want dat vindt ie veels te spannend.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:44

Maar dán staat hij er juist mooi op. Oren naar voren, nek erop en kijken maar. :D :9

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:51

Haha, ben bang dat ik alleen maar 2 dikke billen richting huis op de kiek kan krijgen }:0

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:52

Ik ben het wel met H_Nalanta eens, ik zou een foto op canvas willen, waar ik meteen verliefd op zou zijn, niet twijfelen over welke je het leukste vind. Ook vind ik het buiten júist leuker als hij er alert van word.
Ik weet niet of je deze in je eentje hebt gemaakt? Maar anders kun je een vriend(in) vragen om dan mee te gaan om hem vast te houden terwijl jij de foto maakt?

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:52

Kan je dan niet vragen of er iemand meegaat? Dan kunnen jullie samen naar buiten, en dan kan de een vasthouden en de ander foto's maken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:53

Denk niet dat dit topic hier hoort, tenzij je commentaar op je foto's wilt.

Ik vind geen van de foto's in dat opzicht geslaagd ze zijn allemaal erg flets en de fries komt er niet op zijn best uit op de foto's
Oor naar achteren, vanuit zo'n hoek genomen dat de neus ontzettend lang lijkt, het halster reflecteert.
De foto waarop hij nog het beste uitkomt is de onderste, daar is zijn hoofd in verhouding.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:58

Goof schreef:
Denk niet dat dit topic hier hoort, tenzij je commentaar op je foto's wilt.

Ik vind geen van de foto's in dat opzicht geslaagd ze zijn allemaal erg flets en de fries komt er niet op zijn best uit op de foto's
Oor naar achteren, vanuit zo'n hoek genomen dat de neus ontzettend lang lijkt, het halster reflecteert.
De foto waarop hij nog het beste uitkomt is de onderste, daar is zijn hoofd in verhouding.

Dank je. Hier heb ik zeker wat aan! Ja ze zijn idd flets, wrs door de zon. En zoals gezegd een standaard instelling op de camera. Juiste hoek moet ik idd naar kijken. Tips om een Fries goed op de kiek te zetten? Had gehoopt met de zon wat meer diepte in het zwart te krijgen, maar dat is dus niet gelukt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:59

Ik vind friezen heel lastig, niet alleen ivm de kleur, maar vooral (sorry friezenfans) omdat ik de vorm van de hoofden absoluut niet mooi vind en een fries lastig zo positief mogelijk op de foto krijg. Hoofden zijn lang en dat vertekent snel op een foto. Goed de juiste hoek kiezen dus ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:01

Ik zou ook geen van allen doen, vind ze niet mooi door de redenen die hierboven zijn gegeven.
Als ik jou was zou ik een paardenmeisje met een spiegelreflex laten komen. De meesten hebben wel kijk op de hoek, het perspectief, de achtergrond die er gekozen moet worden.

Zonde om deze op canvas te laten drukken denk ik, kost een hoop centjes en zoals hierboven gezegd vind ik dat je echt verliefd moet worden op zo'n foto.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:02

Goof schreef:
Ik vind friezen heel lastig, niet alleen ivm de kleur, maar vooral (sorry friezenfans) omdat ik de vorm van de hoofden absoluut niet mooi vind en een fries lastig zo positief mogelijk op de foto krijg. Hoofden zijn lang en dat vertekent snel op een foto. Goed de juiste hoek kiezen dus ;)

:j
Daarbij is deze extra lastig want hij blijft niet stilstaan. Ja zo lang ik hem onder de controle heb. maar zodra de camera voor mijn geicht komt... komt ie naar me toe. Ik heb meerdere foto's van zijn neusgaten op deze manier.... :')

Vandaag was ie moe (uur lang gewerkt) en stond te soezen in het zonnetje. Ideaal model dacht ik... maar het beeld is nu wel sullig (nu is het ook wel een grote sul hoor daar niet van)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:02

Het beste kun je fotograferen met een beetje bewolking voor de zon zodat er niet direct zonlicht op valt. Dat maakt het fotograferen van een zwart paard zo lastig.. :) En inderdaad met iemand anders naar buiten gaan, foto maken en dan touwtje wegwerken. :))

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:08

Als ik jou was zou ik ook een andere achtergrond kiezen. Auto's en hekken leiden imo toch aardig wat af van het onderwerp. En je wil natuurlijk dat je paard eruit springt en niet teniet wordt gedaan door een auto of een hek. :D

En geen deken. :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:10

Wat ook helpt:
Laat je zoontje of wie dan ook achter je gaan staan met een paraplu wapperend, laat iemand anders Jippe vasthouden en voila.. alert op de foto's.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:19

Ik ben het eens met de meeste mensen in dit topic.
Mijn tip, laat een goede fotograaf komen om wat foto's te schieten. Ik durf te wedden dat er iets mooi tussen zit! :) En anders een actiefoto in de bak of een graasfoto met een mooi zonnetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:24

Ik vind ze niet heel speciaal :)
Wel gewoon leuke foto's.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:34

Foto nummer 4. Waarom? Omdat dat de enige foto is waar het paard in een bepaalde hoek staat dat het lijkt alsof hij uit de foto komt. Perspectief dus. Denk dat dat wel een leuk effect heeft als je hem ophangt.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 27-10-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:35

Roosch schreef:
Wat ook helpt:
Laat je zoontje of wie dan ook achter je gaan staan met een paraplu wapperend, laat iemand anders Jippe vasthouden en voila.. alert op de foto's.

mocht je met een paraplu aan de gang gaan, check dan eerst even in de bak of hij daar niet bang voor is :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:36

Nee joh. Leuk juist, die actiefoto's.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:38

Ik zou ook een paar gaatjes bijprikken in het halster.
Is nu net te lang waardoor hij optisch een langer hoofd krijgt, wat m in mijn ogen niet ten goede komt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:40

Nienkex schreef:
Roosch schreef:
Wat ook helpt:

mocht je met een paraplu aan de gang gaan, check dan eerst even in de bak of hij daar niet bang voor is :')

Nou denk als je met een plu gaat wapperen je dezelfde sullige foto's krijgt. Jippe is thuis best BOMproof en ik heb al menig schriktraining egdaan met hem. Plu's parasol, vlaggetjes om onderdoor te gaan, het boeit hem niet.

Nee wat ik moet hebben is een nieuwe merrie MET veulen! Dan gaat ie showen :D

MBT halster: hangt idd te laag. Is tweede keer dat ie hem om had. rechts geen gaatjes meer, links moet ik effe kijken...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 05:48

ik zou geen een van alle doen....

dit omdat de fotos geen mooie compositie hebben. en dat ze wat flets zijn.
daarbij ook veel te krap voor canvas. de achtergrond ik ook niet bepaald fijn.
zou op nieuwe foto`s maken :D