Welke cameratas?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Welke cameratas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:48

Ik heb nu een schoudertas van Canon, maar volgende week ga ik een macrolens kopen en dan past het daar niet meer in. Ik wil nu eigenlijk een tas kopen waar ik een tijd mee vooruit kan, niet dat ik bij elke nieuwe aanschaf ook een nieuwe tas moet gaan kopen.

Ik heb dan een 1000D met 18-55, 55-250, en 100mm macro. Ik verwacht dat daar op enig moment sowieso wel een flitser bij zal komen, de body zal uiteindelijk wel een keer geupgrade worden, en die objectieven worden -ooit- vast ook nog wel een stapje beter.

Ik heb me al suf gezocht, maar er zijn zóveel opties dat ik er echt niet wijs uit word.

Nu heb ik een schoudertas, met 3 objectieven + body wordt dat vrij zwaar, maar bij een rugtas ben ik zo bang dat iemand iets jat..hoe zijn de ervaringen daarmee? Als dat erg meevalt is een rugtas waarschijnlijk wel prettiger qua gewichtsverdeling.

Ik wil ook graag dat ik de body mét objectief gemakkelijk erin kwijt kan, niet dat alles per sé los moet. En er moet dus genoeg ruimte zijn voor uitbreiding, maar tegelijk moet wat ik nu heb er niet los in liggen rommelen zeg maar.

Ik ben benieuwd naar ervaringen, positief en eventueel negatief..:)

Anoniem

Re: Welke cameratas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:11

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:18

Volg dat topic idd al, heb je artikel ook al gelezen. Andere links die hier ooit genoemd zijn allemaal bekeken, maar er zijn gewoon zoveel tassen..

Sowieso wil ik graag weten wat de ervaringen zijn met rugtassen - ik ben altijd heel bang dat iets gestolen word, dus voordat ik een rugtas kies wil ik eerst weten hoe de ervaringen daarmee zijn.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:19

Ik heb zelf (zie ook het artikel) een LowePro Vertex 200 AW, voor jouw gear errrrug overdreven, maar die heeft iig een gesealde rits (ivm waterdicht zijn) en die rits gaat daardoor erg stug. Als iemand die tas open probeert te ritsen terwijl ik hem op de rug heb zal ik dat absoluut merken, sterker nog dan zal diegene me aan de rits omtrekken zo'n beetje :D

Weet niet of dat alle Lowepro rugtasen eenzelfde rits hebben, maar misschien kun je wat met deze info.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:29

ik heb een Nikon ( 8)7 ) tas voor mijn canon 50d+70-200+extender+17-70+50mm_batterygrip. Alles past erin. Hij was ook nog eens goedkoop (40 euro dacht ik) en heb het nikon plaatje eraf gehaald :P had hem bij cameranu vandaan :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:40

Nouks, zoiets vind ik wel geruststellend inderdaad. :D Ik woon ongeveer recht boven Cameraland, ga daar wel eens kijken of andere gesealde ritsen dat ook hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:46

En eventueel zou je ook een reisslotje op je tas kunnen zetten :j

Lowepro ben ik zelf ook erg gecharmeerd van :j

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:20

Ik zou alles wat je hebt aan cameraspullen meenemen en ter plekke kijken en laten voorlichten. Kun je meteen alles in de tas doen en uitproberen. Lowepro zijn goede tassen maar van zichzelf al een beetje zwaar, zelfde geldt voor Tenba. Ik heb zelf de Tenba backpack medium, maar die is inmiddels te klein én wordt véél te zwaar met alles erin, meenemen is geen optie meer dus ik moet mijn spullen gaan verdelen (opberg- en meeneemtas). Mij is nu het merk Think Tank geadviseerd (door Foto Konijnenberg), deze tassen zijn lichter van gewicht en kwalitatief heel goed. De tas die ik wil is in bestelling, dus kan je er nog geen ervaringen van vertellen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:26

Het nadeel is dus dat ik een tas 'op de groei' wil, dus er moet méér inpassen dan wat ik nu heb. Uitproberen met wat ik nu heb is dan maar half nuttig natuurlijk.

Ben nu aan het kijken bij rugtassen, maar ik wil er eigenlijk een waar ik ook staand spullen uit kan halen, niet dat-ie altijd plat op de grond moet liggen. Dus ik zoek vrolijk verder, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:28

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 14:15

Heb ik over getwijfeld, maar ik merk nu al bij lange wandelingen dat de tas m'n schouder irriteert, dus wat dat betreft heeft een rugtas wel mijn voorkeur.

Zit nu te kijken naar de Lowepro Flipside 300. Gaat open aan de achterkant, dus stuk veiliger, en hij is niet zo heel duur. Aan de reviews op cambags te zien kan er ook genoeg in. Is later handig voor extra objectieven, flitser, etc., en nu om alles uit mijn handtas erin te kunnen doen zodat ik maar één tas bij me heb als ik foto's ga maken.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:33

DaniBanani schreef:
Het nadeel is dus dat ik een tas 'op de groei' wil, dus er moet méér inpassen dan wat ik nu heb. Uitproberen met wat ik nu heb is dan maar half nuttig natuurlijk.

Waarom is dat half nuttig? Daar ging het toch juist om? Je kunt toch niet beoordelen of je nog ruimte over hebt als je níet al je spullen meeneemt om te passen? Dan kun je toch pas zien of je ruimte over hebt? En anders moet je dus nóg een grote tas nemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 14:36

Oh, zo bedoel je. :)
Op cambags kan je zien wat anderen in een tas kwijt konden, met foto's erbij, dus daarmee kan ik al een goede inschatting maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:13

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:33

Ik gebruik ook een rugzak, ooit eentje van het eigen merk van konijnenberg gekocht en die bevalt erg goed.
Wat voor mij belangrijk is, is dat de body en meest gebruikte lens schietklaar in de tas passen. Dus niet eerst de lens erop hoeven te draaien maar hup uit de tas en klaar.
Met wat proppen heb ik nu 2 body's met grip (waarvan 1 schietklaar met 70-200 + extender), 4 extra lenzen met zonnekappen, diverse filters, flitser, accu's + lader enz in de tas en dan blijft er nog een vak over voor een laptop en diverse andere opbergvakjes.
En het past allemaal nog als handbagage ook :D Alleen een statief neem ik niet als handbagage mee maar die is er ook nog aan te hangen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:15

ik heb deze:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... zwart.html

Onderin de camera+ 70-200 L + kitlens+ oplader. Bovenin past gewoon spul. In mijn geval een flesje water en wat eten ed.
Er past nog wat meer in :)

Ik zou met je spul naar een fotozaak gaan en gaan passen en dragen. Het is zo persoonlijk wat je fijn vind :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:08

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met de tassen van Billingham?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:08

Jep, ik heb een Billingham :j Fantastische tassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:11

Ik heb zelf een tas van een onbekend merk, hier kan mijn body in met een flinke zoomlens erop geschroefd, en dan nog 3 a 4 kleinere lenzen. Voordeel is dat ik mijn vakken helemaal zelf op maat kan instellen :j

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:20

@Nouks: welke heb jij als ik vragen mag? Ik zit zelf over de 335 of 445 na te denken maar wil 'm eigenlijk een keer zien, zal dus toch wel naar de winkel moeten. Ik wil eigenlijk een tas waar ik 2 Nikon body's met grip in kwijt kan, mét de lens erop, waarvan 1 lens de 70-200 f2.8.
Met een rugzak werkt me te traag, ik wil sneller mijn camera's kunnen pakken, vandaar ook dat ik wil dat de lens erop zit. Heb jij 'm hier in NL gekocht? Of misschien ook via via in de UK of via e-bay? Daar zijn ze nl. stukken goedkoper. Heb je nog advies voor mij evt.?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:31

Ik heb zelf ook een LowePro, maar dan een fastpack 100 denk ik (in elk geval het kleine model).
Ik ben hier wel erg tevreden van. Het handige aan deze tas is dat je camera altijd binnen bereik is, ook als je je rugzak hebt aanhangen (je kan hem snel op 1 schouder hangen en je camera er dan zo uitnemen.)
Ook kun je de tussenvakken zelf aanpassen aan de groote die je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:36

Ik heb de 445 :j

VWB lens met camera: mijn 70-200 F2.8 IS past met camera met grip (40D+grip) of met 1D3 alleen liggend. De hoogte van de tas is onvoldoende voor die combi. Als je de zonnekap omdraait zou het misschien wel kunnen passen, maar dat zou ik even moeten checken.

Ik heb mijn tas in Nederland gekocht, bij een fotozaakje in [***]. Ik heb destijds de 445 bij een webwinkel (maar niet op voorraad) voor 300 inclusief BTW zien staan, mooie prijs natuurlijk. Bij die winkel in [***] stond ie voor ca 420 inclusief BTW geloof ik. Dat verschil vond ik te groot. Heb toen laten weten dat ik 300 ex BTW best acceptabel zou vinden, maar dat het verschil tussen 300 of 420 me echt te groot was en dat ik hem in dat geval online zou bestellen. Verkoper vond 300 ex een prima bod want heb hem dus uiteindelijk voor dat bedrag (maakt 360 inclusief) kunnen kopen. Hij blij, ik blij. Die tas is echt iedere cent waard :D

VWB een keer in het echt bekijken: je bent van harte welkom, maar ik woon niet om de hoek. Mijn vriend en ik bezitten samen wel twee 445's en een 335 dus je zou dan wel goed kunnen vergelijken qua formaat, indeling met compartimenten, indeling met accessoires, etc.

Hoe veel kost de 445 in de UK ongeveer momenteel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:37

Mabotje schreef:
@[***]: welke heb jij als ik vragen mag? Ik zit zelf over de 335 of 445 na te denken maar wil 'm eigenlijk een keer zien, zal dus toch wel naar de winkel moeten. Ik wil eigenlijk een tas waar ik 2 Nikon body's met grip in kwijt kan, mét de lens erop, waarvan 1 lens de 70-200 f2.8.
Met een rugzak werkt me te traag, ik wil sneller mijn camera's kunnen pakken, vandaar ook dat ik wil dat de lens erop zit. Heb jij 'm hier in NL gekocht? Of misschien ook via via in de UK of via e-bay? Daar zijn ze nl. stukken goedkoper. Heb je nog advies voor mij evt.?

Bij het artikel over cameratassen trouwens wat foto's van mijn 445:
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... eratas.asp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:38

De 445 staat voor 250 pond op de Britse Amazon :j