[TEK][WIP]Paardenportret in kleurpotlood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[TEK][WIP]Paardenportret in kleurpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:08

Na zinnig commentaar op twee van mijn vorige projecten plaats ik degene waar ik nu mee begonnen ben ook maar weer op Bokt :j
Op zich is het portret zelf nooit zo het probleem, maar vorige keer kreeg ik terecht commentaar op de achtergrond en dat wil ik dit keer beter doen! Dus ik vraag vooral ideeen/tips over hoe je een portret op wit papier toch een mooie diepe achtergrond geeft. Voorlopig ben ik echter nog niet klaar met het hoofd zelf dus de achtergrond komt later, eerst maar 'ns een paar foto's van schets tot nu.

Afbeelding

Beetje met kleurtjes pielen om te zien hoe het uitkomt en waar ik heen moet/wat ik over elkaar heen moet mengen om de voor dit paard juiste kleur/diepte te krijgen. Foto beetje dof, maar goed.

Afbeelding

Inmiddels ben ik tot hier, hals staat er al heel redelijk op *\o/*

Afbeelding

Ik hoop er komende dagen steeds een paar uurtjes verder aan te werken (ik ben echt een ontzettend luie tekenaar, per uur ben ik echt effectief een halfuur aan het tekenen en verder alsmaar tussendoor dingetjes aan het doen, maar goed, ik vind dat lekker werken, goed gek blijft lastig :') )

Mocht iemand het paard per ongeluk herkennen, het is een verrassing voor de eigenares, dus NIET DOORVERTELLEN, hoewel ik eigenlijk geen idee heb of ze op Bokt zit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:14

Wauw, wat ontzettend mooi al, die manen zien er ook erg goed uit! Lekker veel contrast en diepte, ik vind 'm nu al heel realistisch. Ik ga 'm volgen :j
Wat is het formaat eigenlijk? Het lijkt een behoorlijk grote tekening :j

Leonyr

Re: [TEK][WIP]Paardenportret in kleurpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:21

Ontzettend mooi, heel prettig kleurgebruik en een fijn contrast. Zeker een tekening die ik in de gaten ga houden. :)

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:26

Vind de manen erg mooi neergezet,
ben benieuwd naar de rest.

Ikzelf begin altijd eerst met de achtergrond,
in ieder geval de hoofdkleuren ervan. Ik vind het zelf zonde om achteraf weer een achtergrond erachter te moeten tekenen en dus ook alle details (uitstekende haartjes e.d.) overnieuw te moeten neerzetten.. Daarnaast kan je dan mooi zien of de kleuren matchen bij je paardje.

Aan wat voor een achtergrond zat je te denken?
Ik zou er zelf een donkergroene 'waas' achter zetten, alleen in het middenstuk. Grijs/ bruin of blauw zullen er ook mooi bijpassen. :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:47

Wauw het begint al goed!! ben heel benieuwd!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:22

wauw, geweldig!!! erg knap gedaan!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:58

Woow super! Wat voor kleurpotloden gebruik je? Ik krijg het niet voor elkaar met de potloden die ik heb :=
Ik heb stipje gezet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:25

Wauw, heel mooi :j
De diepte en contrast ziet er heel goed uit!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:16

Goed bezig! Manen vind ik echt top gedaan, ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Knap van zo'n, naar wat ik kan zien, onduidelijk foto.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:24

Knetters, jij kan tekenen! :oo Gaaf zeg!!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:01

Heel mooi gedaan!
Is dit met coloursofts?
Ik teken daar ook mee, maar krijg het nog niet zo zoals jou. Hoe bouw jij die lagen op?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 17:38

Nou zeg, open ik een topic, kegelt m'n internet eruit gisteravond :( Zit nu ff op de laptop van iemand anders, updaten wordt na het weekend :z
Dank voor de reacties alvast, leuk om te horen *\o/*

Achtergrond donkergroenig, beetje geheimzinnig met grijzig, vind ik best een interessante optie :)* , had ik nog niet bedacht, sowieso doe ik denk ik alleen het het middenstuk maar misschien dat ik dat groen wel combineer met het diepgrijze uit de tekening.... Ik ga denk ik even op een ander vel wat kleuren mengen en dat ernaast houden om te zien of het matcht. Eerst de achtergrond durf ik nooit, word een veegboel bij mij, ik kan echt niet met een rechtop op een ezel staand vel overweg, ik hang er altijd aan tafel zo ongeveer bovenop inclusief ellebogen, erg he :P

Ik heb volgens mij een behoorlijk assortiment uitstekende kleurpotloden van Derwent (niet alle kleuren, maar wel allerlei voor paardenvachten geschikte tinten) en een paar van Van Gogh. Ik probeer altijd heel goed te kijken naar de gelaagdheid van de kleuren, dus niet één kleur te kiezen maar bruin (van bijna oranje tot bijna zwartbruin) onderop, grijs (zowel licht als donkergrijs) als tweede, dan zwart. Behalve als ik dat niet doe, ik hou er geloof ik niet zoveel regels op na.... Voor dit paard heb ik momenteel een tiental kleuren in gebruik.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:53

Wow, hij wordt al erg mooi! Mooi kleurgebruik! :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:02

Super mooi! :wow: Echt knap dat je dit lukt met kleurpotlood!
Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende update!
En dat van luie tekenaar herken ik wel :')

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:04

Ziet er goed uit!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 21:14

Jeej, internet sneller weer aan de praat dan verwacht +:)+
Gisteravond nog wat zitten tekenen, dit weekeind helaas zoveel werk dat ik echt geen tijd heb om eraan door te werken, maar komende week lukt me dat hopelijk wel.
Voor nu alvast begonnen aan het stuk dat ik altijd het engste vind, je moet toch een KEER aan dat oog beginnen.... Ben altijd bang dat 't niet lukt :P

Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:16

Waauww.. heeeeeel mooi! En dat met kleurpotlood, jeetje zeg!
Had het eerst niet eens gelezen, en toen had ik al zoiets van wauw wat mooi, en toen las ik in de reacties 'en dat met kleurpotlood' en toen had ik echt zoiets van ja daaaag!
Echt super zeg!

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:19

je kan echt supermooi tekenen vooral de manen en dat oogje supermooi en superleuk dat het een verrassing is de eigenaar is vast heel blij met jouw straks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:20

Prachtig, dat oog ook! Geen enkele reden om bang te zijn hoor, je bent echt goed :D

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:21

Gaaf!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 21:21

Citaat:
En dat met kleurpotlood, jeetje zeg!

Ik vind het wel komisch... Vorige topic ook al de reactie "en dat met kleurpotlood"..... Jamaar luitjes.... waar zijn professionele kleurpotloden DAN voor als dit er niet de bedoeling mee is....????? _O- En daarbij, wat anderen tevoorschijn kunnen toveren met pastel of olieverf, daar snap IK dan weer helemaal niks van :')

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:22

Wauw, ik vind jouw stijl echt schitterend. Zo mooi fijntjes en schitterende opbouw van de kleuren. Het doet echt heel klassiek en chique aan, ontzettend mooi. :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 21:23

Elanor, insgelijks van jouw werk, dus je maakt me aan het blozen :o

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:27

wow ik wist helemaal niet dat jij zo mooi kon tekenen! echt heel mooi.. ik ga hem volgen hoor :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:31

licorne schreef:
Citaat:
En dat met kleurpotlood, jeetje zeg!

Ik vind het wel komisch... Vorige topic ook al de reactie "en dat met kleurpotlood"..... Jamaar luitjes.... waar zijn professionele kleurpotloden DAN voor als dit er niet de bedoeling mee is....????? _O- En daarbij, wat anderen tevoorschijn kunnen toveren met pastel of olieverf, daar snap IK dan weer helemaal niks van :')

Ik krijg het met niets voor elkaar maar met kleurpotlood al helemaal niet haha _O-

Wat voor potloden heb je als ik vragen mag :D?