Op zich is het portret zelf nooit zo het probleem, maar vorige keer kreeg ik terecht commentaar op de achtergrond en dat wil ik dit keer beter doen! Dus ik vraag vooral ideeen/tips over hoe je een portret op wit papier toch een mooie diepe achtergrond geeft. Voorlopig ben ik echter nog niet klaar met het hoofd zelf dus de achtergrond komt later, eerst maar 'ns een paar foto's van schets tot nu.

Beetje met kleurtjes pielen om te zien hoe het uitkomt en waar ik heen moet/wat ik over elkaar heen moet mengen om de voor dit paard juiste kleur/diepte te krijgen. Foto beetje dof, maar goed.

Inmiddels ben ik tot hier, hals staat er al heel redelijk op
Ik hoop er komende dagen steeds een paar uurtjes verder aan te werken (ik ben echt een ontzettend luie tekenaar, per uur ben ik echt effectief een halfuur aan het tekenen en verder alsmaar tussendoor dingetjes aan het doen, maar goed, ik vind dat lekker werken, goed gek blijft lastig
)Mocht iemand het paard per ongeluk herkennen, het is een verrassing voor de eigenares, dus NIET DOORVERTELLEN, hoewel ik eigenlijk geen idee heb of ze op Bokt zit

Gaaf zeg!!
Zit nu ff op de laptop van iemand anders, updaten wordt na het weekend
, had ik nog niet bedacht, sowieso doe ik denk ik alleen het het middenstuk maar misschien dat ik dat groen wel combineer met het diepgrijze uit de tekening.... Ik ga denk ik even op een ander vel wat kleuren mengen en dat ernaast houden om te zien of het matcht. Eerst de achtergrond durf ik nooit, word een veegboel bij mij, ik kan echt niet met een rechtop op een ezel staand vel overweg, ik hang er altijd aan tafel zo ongeveer bovenop inclusief ellebogen, erg he
Echt knap dat je dit lukt met kleurpotlood!
En daarbij, wat anderen tevoorschijn kunnen toveren met pastel of olieverf, daar snap IK dan weer helemaal niks van