[TEK] Paardjes tekenen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

[TEK] Paardjes tekenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:35

Paarden tekenen is iets wat ik toch wel met veel plezier doe vaak.
Ik teken van alles hoor, en ik probeerde eerst een wat algemener topic te uploaden maar toen waren alle afbeeldingen te groot :P en ik had de energie niet om ze allemaal te verkleinen en opnieuw te uploaden, dus hier alleen de paardjes :P
Sommigen zijn erg oud hoor, volgens mij stammen sommigen nog uit 2005 of 2006 (wauw, toen was ik nog 14).

Afbeelding
De arabische sterhengst Escape IBN Navarrone. Ik heb van dit paard ook een zelfgeschilderd schilderij aan de muur hangen maar daar heb ik helaas geen foto van.

Afbeelding
Deze is ook aardig oud, maar ik ben nog steeds erg blij met de uitdrukking op zijn hoofd.

Afbeelding
Deze maakte ik voor een wedstrijd op deviantART. De opdracht was 'deel van een paard'.

Afbeelding
Dit is nog steeds een van de tekeningen die het meest voor me betekent. Meet Jaguar, een van de mooiste paarden die ik ooit heb gekend. 3/4 arabier, 1/4 new forest. Ik heb deze schoonheid enkele jaren elke week gereden en heb afscheid van haar moeten nemen toen ze ging verhuizen.

Afbeelding
Van deze heb ik de lijnen met voorbeeld gedaan, maar ik heb hem afgemaakt in de trein toen ik geen voorbeeld had.

Afbeelding
Dit was er ook zoeentje die grotendeels in de trein naar de universiteit en terug gemaakt is. Ik had een lichte outline van de schaduwen gemaakt, maar heb daarna ook geen voorbeeld meer gehad.

Afbeelding
Nog zo'n mooie arabier... dit is Sha Lazio, ben deze tekening jaren geleden begonnen, toen gestopt en hem pas jaren daarna afgemaakt. De schaduwen aan de rechterkant zijn enkele jaren ouder dan de linkerkant :P

Afbeelding
Sja, wat zal ik hier eens van zeggen. "Hello little girl, what are you doing alone in the woods?" Gebaseerd op een droom die ik had. Mijn oorspronkelijke schets voor deze tekening was eigenlijk nog iets gruwelijker XD Als je geinteresseerd bent: http://i18.photobucket.com/albums/b113/Shiaine/Lol2.jpg en http://i18.photobucket.com/albums/b113/Shiaine/Lol.jpg

Afbeelding
En even compleet iets anders :P dit is mijn meest recente werk. Ik neig tegenwoordig iets meer in deze richting. Iets meer fantasy, hele papier gekleurd ipv alleen het onderwerp enzo.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:56

Wat een prachtige stijl heb je!! Teken je alleen met potlood, of gebruik je ook andere materialen?
Ik ben benieuwd naar meer van je fantasy-werk..daar ben ik persoonlijk dol op :j

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:04

*sprakeloos*

Echt prachtig vooral die laatste vind ik erg mooi! Heb je die laatste uit je hoofd gedaan?
Paarden vind ik ook erg goed gelukt, maar uit je hoofd tekenen vind ik altijd zo knap! :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:05

Ik heb altijd voornamelijk potlood gebruikt (vooral voor paarden) maar ben zo langzamerhand toch de boel aan het verbreden. Sinds 2004 begonnen met digitale tekeningen. Kan ik wel maar het ligt me toch niet zo goed. Nu sinds kort ben ik ook andere dingen aan het proberen; verf, aquarel, aquarelpotloden, kleurpotloden, pastel, etc.

Ja die laatste was helemaal uit mijn hoofd. Enige voorbeelden die ik had waren voor de lelies en de vlinders, want ik ben niet zo goed met die vlinderpatronen :P

Sadira

Re: [TEK] Paardjes tekenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:10

On request dan iets meer fantasy :)

Afbeelding

En deze ben ik nu aan het schaduwen :)
Afbeelding

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:12

Errug mooi zeg, en de laatste is ook prachtig ben dan ook wel gek op alles met vleugels zoals engeltjes zeg maar of het pegasus paard.
En jeetje helemaal uit je hoofd echt knap zeg.

Wauw de nieuw geplaatste tekeningen echt gaaf dat die vogels ook in de takken overlopen of hoe zeg je dat.
Heb je deze ook zelf verzonnen

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:16

Ja die fantasydingen zijn allemaal echt zonder voorbeeld, helemaal uit hoofd. :)

Dankjewel! <3

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:22

Wauw! Wat kan jij heerlijk tekenen zeg! :j

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:33

:wow: Super zeg!
Echt een lust voor het oog!

De 'deel-van-een-paard-tekening' heb ik al eens eerder gezien geloof ik.. Kan dat?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:39

onwijs gave stijl zeg die fantasy dingen zijn echt leuk :j
moet wel even zeggen dat ik die schetsen van het 'horror paard' mooier vind dan de uiteindelijke tekening :o
die met die raven is echt gaaf....

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:34

Ik vind vooral je fantasy werk érg gaaf, mooie stijl en daar zit 'verhaal' in! :j

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:37

Wauw prachtig zeg!!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:43

jeetje wat kun jij gaaf tekenen! vooral die van je "droom" vind ik suuuuper mooi!!! verkoop je ook werk?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 21:15

Sok schreef:
De 'deel-van-een-paard-tekening' heb ik al eens eerder gezien geloof ik.. Kan dat?

Euh, dat weet ik niet? Hij staat op deviantART, dus als je daar zit kan het zijn dat je hem tegengekomen bent. Verder is hij nou ook niet zo bekend volgens mij :P

@Beestenfreak: Ja ik stiekem ook :P Ik ben wel blij met de schaduwen enzo hoor, maar dat horror beest, ik had m omgedoopt tot Hank ( :P ), was toch beter gelukt bij de schetsen.

@Elanor: wauw, ik keek echt even op bij je naam. Dat is vroeger altijd mijn nickname geweest op het internet en vind het nog steeds een mooie naam. Dankjewel! :)

@Kenyada: Nou, ik verkoop tekeningen wel, maar doe geen opdrachten. Ik teken al niet zo veel meer maar ik merk dat opdrachten heel slecht zijn voor mijn creativiteit. Als het 'moet', dan lukt het niet meer. Dus tekeningen die af zijn verkoop ik wel. Ik blijf het wel moeilijk vinden om er een prijskaartje aan te hangen, er gaan vaak zoveel uren werk in, dus meestal vraag ik om een bod van de geinteresseerde :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:14

Wauw, ik reageer nooit zo vaak op UK, maar ik vind je werk echt prachtig!!!! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 12:16

Wauw wat een complimentjes allemaal :) dit motiveert me helemaal om mijn tekening af te maken! :) thanks!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 00:34

Afbeelding
En plotseling was hij af. Hard aan gewerkt vanavond. Het is al half 2 en ik wou niet stoppen tot ie voltooid was :P maar voila. Vers van de scanner.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:22

Prachtig zeg!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:13

wauw, heeeel erg mooi!!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 21:25

Thanks allebei <3

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:31

Wauw!

Errug gaaf!
vooral die ''gruwelijke''

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:34

Fantastisch! Ongeloooooflijk!
Echt heel herkenbaar, geweldig werk...
*jaloers*

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:39

Heel mooi! Ik vind vooral je eerste tekening heel erg mooi!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 21:41

@ Desty: Hoe bedoel je herkenbaar? :)

En dankjulliewel!! *bloosbloos* word bijna rood achter de computer van al die complimentjes joh.
Enneh, niet jaloers zijn - ik heb er ook hard voor gewerkt om dit te kunnen, teken al 9 jaar, waarvan het grootste deel van de tijd bijna dagelijks :)

@ Sidera: Ik hoop dat dat niet betekent dat ik achteruit ben gegaan :P ze waren op volgorde, haha.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:44

:wow: gaaf zeg!
Je kan echt super mooi tekenen! +:)+