[TEK][WIP] Een nieuwe uitdaging: 3 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK][WIP] Een nieuwe uitdaging: 3 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 14:29

Ondertussen in havo drie, en nu al word ik overspoeld met toetsen, verslagen en maakwerk. Niet erg, maar wel als je thuis een tekening hebt liggen.
Kort gezegt: ik heb het razend druk. Het lukt mij nog net om de woensdag en zondag als tekendagen vrij te houden, maar daar blijft het bij. Dat betekent dat alles heel langzaam vorderd.
Daarbij heb ik al eeuwen geen topic meer geplaatst op UK, maar tekenlessen kan ik ook niet volgen wegens tijdgebrek. De vooruitgang die ik geboekt had, kwam door Bokt en na een tijd niet meer op Bokt gezeten te hebben, valt die vooruitgang ook aardig snel weg.
Erg jammer, want het ging net zo goed. Zo zie ik hier al weer behoorlijk wat schoonheidsfoutjes zitten, maar hoe ik ook kijk, ik kan ze niet vinden.
Hopelijk hebben jullie van tips voor me. :)

Tijd: 5 uur
Project: Drie paarden op één blad (70*50 CM)
Materiaal: 6B grafiet, HB vulpotlood, 4B potlood voor de manen.

Volgens mij is het oog wat te groot, maar ik heb echt uren zitten foeteren op verhoudingen, etc. Het was verleidelijk om gewoon een liniaal te pakken en een raster te zetten, maar gelukkig heb ik die verleiding weerstaan. :')

1. Oog ingevuld
Afbeelding

2. Stuk zadel erbij (Dit stuk loopt volgens mij ook niet helemaal goed)
Afbeelding

3. Groot stuk van het voorhoofd af, een oor en begin manen, die gelukkig nog lang niet af zijn.
Afbeelding

Barst los, ik heb het hard nodig, haha.
Liefs,
Leonie

Eva_Jameson

Re: [TEK][WIP] Een nieuwe uitdaging: 3 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:45

Ik vind het erg mooi!
Alleen het oog lijkt me wat groot in verhouding met de rest van het hoofd

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:01

matas heeft grote ogen,
dit is het orgineel:
Afbeelding
ik vind het echt prachtig meid!!! ziet er echt al uit als matasja echt heel erg leuk.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:59

Mooie schets, en een hele gave uitdaging zeg ! :D
Goed dat je zo schetst +:)+

Enige feedback van mijn kant is dat op de tekening het neusje wat kleiner is, nu ik de foto zie.

Ben benieuwd naar een update :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:59

matasja schreef:
matas heeft grote ogen,
dit is het orgineel:
[img]*http://www.mijnalbum.nl/Foto-UKOTWUQR.jpg*[/img]
ik vind het echt prachtig meid!!! ziet er echt al uit als matasja echt heel erg leuk.

Gelukkig, daar ben ik heel blij mee! Ik hoop dat het naar je zin blijft gaan.

Hartelijk bedankt voor de leuke reactie's. Ik ga even een kijkje bij het neusje nemen, dat had ik er zelf nooit uitgehaald. :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:54

Ja, neusje zie ik ook, lijkt op de foto ook een fractie rechter naar voren eruit te komen. Vorm van het oog is eveneens NET een fractie te bol waardoor het te groot lijkt, maar zoals ik het zie is dat opgelost met het ietsje verleggen en doortrekken/wat dikker maken (gaat over weinig) van de lijn die van de linkerbovenkant van het oog naar vlak onder de lichte wimpers loopt. Volgens mij zit daar het foutje als ik naar de foto kijk.

Je techniek laat zien dat je wel degelijk al de nodige ervaring hebt, dus ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat! En ja, dat tijdgebrek ken ik :(:) Succes, ik ga 'm volgen!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 13:58

Super, al die reactie's! :D
Na wat speuren vond ik ook de lijn bij het oog en ik heb hem maar meteen even aangepast. Even kijken of dit is wat je bedoelde Licorne?
Daarbij heb ik wat aan de manen gefrutseld, maar ik ben nog steeds niet echt tevreden. De schets voor het hoofdstel staat er helemaal uitgewerkt op en de neusriem is al weer ingevuld.
Oh, en de neus is een fractie dikker gemaakt. :)

Het oog met de nieuwe lijn.
Afbeelding

Totaal plaatje
Afbeelding

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:15

Ja die bedoelde ik! Maakt het binnenste deel van het oog al veel gelijkender, minder bol, nu zie ik de oogbol zoals op de foto.
Nu ligt er wel nog vrij veel accent op de lijnen boven het oog, wat op de foto veel minder is, waardoor het oog op de tekening alsnog van boven heel bol lijkt. Met die bovenste twee lijnen iets lichter en iets vlakker heb je denk ik het oog klaar :j

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:46

Mooi met het grafiet & potlood..
Ik ben benieuwd, volg je even!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:49

Lang geleden, maar er was wat comotie bij ons thuis dus had tot vandaag geen tijd om er aan te werken. Nu gelukkig wel meteen weer een stuk verder. :)
De meeste tips zijn er nu in verwerkt, wat lijntjes zijn veranderd/verzacht en de invulling is wat verder (Oa hoofdstel, bles en een stuk vacht).
Afbeelding

Barst maar los. :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 14:37

Geen tips?

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:05

Wauw ik heb geen tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:12

wauw! het ziet er nu al prachtig uit! geen tips :')

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:30

tip: ga zo door!! super mooi meid

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:31

wauwie wat knap !!!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:49

Ik blijf de bovenste ooglijnen te bol vinden, wel al veel beter nu ze wat zachter zijn, maar ze zouden van mij nog vlakker mogen, minder bolling (zowel de lijn boven de wimpers echt van het oog zelf als de twee "fronsrimpeltjes" erboven. Echt HEEL HEEL goed kijken naar de foto!
Hoofdstel vind ik prachtig en je maantop lukt ook al goed!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:09

Heel erg bedankt allemaal voor de fijne complimenten en de handige tip hierboven. Ga er nog maar eens goed voor zitten, haha.
Tijdens BV (Beeldende vorming) mochten we werken aan een willekeurig project. Met de grootste zorg de tekening mee naar school gezeult en er verder aan gewerkt. Hij is nu al een stuk verder. :)
De foto is helaas wel erg slecht, maar ja.
Afbeelding

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:20

jeetje wat word ie al mooi! het is echt mijn meisje echt heel erg leuk om te zien, van mij mag je het oog zo laten hoor, ik vind het mooi zo, vaak als je gaat gummen enz word het erger en ik vind hem echt prima gelukt zo, matas heeft nou eenmaal grote/bolle ogen ;)
mooi gedaan zeg dat hoofdstel, zou willen dat ik dit ook kon, ben jaloers :oo

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:17

Wauw, het ziet er al zo realistisch uit!! Heb geen tips, vind het echt prachtig worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:25

Tip: niet meer stoppen! :')

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:34

Hij wordt heel sprekend en je valt niet in de valkuil dat je teveel detail wilt toevoegen waardoor alles te donker wordt. Met het oog leek het daar even heen te gaan maar ga vooral zo door :j Enne, als de eigenares van de pony tevreden is over het oog, lekker niks meer aan doen :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:46

Heel erg bedankt allemaal. :D

matasja schreef:
jeetje wat word ie al mooi! het is echt mijn meisje echt heel erg leuk om te zien, van mij mag je het oog zo laten hoor, ik vind het mooi zo, vaak als je gaat gummen enz word het erger en ik vind hem echt prima gelukt zo, matas heeft nou eenmaal grote/bolle ogen ;)
mooi gedaan zeg dat hoofdstel, zou willen dat ik dit ook kon, ben jaloers :oo

Fijn om te horen dat hij een beetje lijkt, dat is altijd de grootste uitdaging, haha.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:18

Mijn excuses voor mijn lange afwezigheid, maar omdat ik twee dagen lang niet thuis was kon ik geen mogelijkheid vinden de foto's van de update's te plaatsen. Echter ben ik nu eindelijk thuis met een behoorlijke stap vooruit in de tekening. Ik werk er nu iedere dag een uur lang aan, al een week lang.

Er zijn wat lijnen verbeterd in het hele hoofd. Zachter gemaakt of juist meer contrast er in gegooid en de neus is klaar en aangepast. Ook het zadel is veel verder en het enige wat nu rest is de rest van het zadel en de hals. Dan alweer door naar paard nr. 2, haha.
Tips zijn zéér welkom. Zelf ben ik gaan twijfelen bij de neus, misschien dat iemand anders het wel op kan noemen?
Van het weekend komen er betere foto's, deze klopt namelijk niet helemaal. De belichting valt zo dat de tekening heel veel lichter lijkt dat hij werkelijk is, waardoor sommige schaduwen in bijvoorbeeld de bles wegvallen.

Afbeelding

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:25

Allereerst wat een prachtig werk, waar ik me wat aan stoor is de stijlheid en het lang van het voorhoofd boven het rechteroog. Ik heb het vergeleken met de voorbeeldfoto en ik vind dat doordat het 'zo steil' is je het ponyachtige koppie mist.
En misschien zou de bles iets kunnen versmallen, tov het voorbeeld vind ik hem iets te breed.
Ik ben benieuwd naar je volgende update, vind het echt superknap!!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 05:57

guccio schreef:
Allereerst wat een prachtig werk, waar ik me wat aan stoor is de stijlheid en het lang van het voorhoofd boven het rechteroog. Ik heb het vergeleken met de voorbeeldfoto en ik vind dat doordat het 'zo steil' is je het ponyachtige koppie mist.
En misschien zou de bles iets kunnen versmallen, tov het voorbeeld vind ik hem iets te breed.
Ik ben benieuwd naar je volgende update, vind het echt superknap!!

Kijk, dat heb ik soms even nodig. Als je dag in, dag uit aan zo'n tekening werkt, dan valt dat na een tijdje niet meer op. De breedte van de bles valt nog wel te veranderen denk ik, een klusje voor vandaag.
Bedankt!