Formaat: 60×80 cm
En ik gebruik acrylverf, met structuurpasta.

Vooral die vacht blijft zó ontzettend lastig he! Die plukken haar op de kop, pfoe! Daar ga ik me morgen eens aan wagen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Vind de uitdrukking van de ogen trouwens ook erg goed, ziet er uit als een lieve hond
Ben erg benieuwd hoe hij er straks uitkomt
.
Ik doe ook weken over zo'n schilderij, elke keer als ik erheen kijk zie ik weer iets wat beter kan en dan werk ik er een kwartiertje aan en dan zet ik em weer opzij
Die vacht is inderdaad ontzettend lastig. Ik heb ook nog niet de perfecte techniek gevonden, maar wat redelijk goed lijkt te werken is eerst alles donker verven, dan met een iets lichtere kleur een aantal plukken schilderen, en daar weer dan de highlights op schilderen.

Of is ie goed zo? (op de scheiding na, die moet nog wat bijgewerkt worden)
Ik zou de eerste hond zo laten, het ziet er prima uit. Juist als je een beetje vast zit kun je misschien beter eerst even ergens anders mee bezig gaan en er later nog eens naar kijken
En ik ben nu inderdaad met de tweede hond begonnen. Nog lastiger met al die verschillende kleuren in zn vacht haha!
Wat een gaaf schilderij zeg! Die ogen inderdaad! Heel sprekend 

Zwart én langharig, afgrijselijk - om te schilderen.

De vacht moet nog ietsjes gedetailleerder, en misschien dat ik er nog wat goud in vermeng zoals ik ook bij allebei de honden in de ogen heb gedaan. En dan op naar hond 3
Ze lijken nu nog iets teveel op berenpoten omdat de gewrichten op de verkeerde plaats lijken te zitten. Die van de knie klopt, maar volgens mij mag het gewricht van de hak nog wat hoger (zodat z'n middenvoetsbeentjes dus wat langer worden). Nu lijkt 'ie nog iets teveel op z'n hele voet te lopen i.p.v. enkel op de tenen. Moeilijk uit te leggen, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
. Maar ik vind het erg knap hoor! Dit lijkt me wel een van de moeilijkste rassen om te schilderen met zo'n vacht, dat vertekent natuurlijk al snel
Keep up the good work!
Ik ga vanavond nog eens goed naar de foto kijken en een beetje proberen de hak te veranderen