[TEK][WIP] Jessica Alba

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[TEK][WIP] Jessica Alba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 18:31

Na een tijdje niet meer getekend te hebben kwam ik een foto tegen op mijn pc waardoor ik weer zin kreeg om aan de slag te gaan. (Volgens mij is het Jessica Alba, maar dat weet ik niet zeker.)

Het formaat is net iets kleiner dan A3, met grafiet op papier dat ik nog ergens had liggen.
Er zitten al heel wat uurtjes in en er zullen ook nog heel wat komen.. Ik denk dat ik in totaal straks wel 30 uur aan het tekenen ben geweest, vooral door al die kraaltjes..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips en steun zijn heel erg welkom! :D

Jilletje

Re: [TEK][WIP] Jessica Alba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:32

hé, zeg!!!
wil jij stoppen met zo mooi tekenen!!!

ben echt benieuwd naar het eind resultaat :))

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:36

Zo, wauw! Echt levensecht joh! :wow:

Ik stor me wel een klein beetje aan haar (voor ons) rechter neusvleugel, hij lijk wat teveel naar beneden te lopen?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 18:54

Bedankt allebei!! :o
Denise, ik denk dat ik daar dan wat schaduwen verkeerd of niet heb getekend. De lijn van neusvleugel naar neusvleugel loopt volgens mij namelijk wel evenwijdig aan die van mondhoek naar mondhoek.
Ik zal nog even naar de schaduwen kijken, bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:59

Supermooi!!
Enig puntje die mij opvalt is haar duim, die lijkt wel erg rond en daardoor heel dik. Weet niet of dat op de foto ook zo is.
Maar echt knap gedaan! Ik doe het je sowieso niet na.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 19:09

Dankjewel! Op een ander forum werd ook al begonnen over de duim. Die heeft gewoon dezelfde maat als op de referentiefoto, maar dat zou ik natuurlijk wel aan kunnen passen. Vind je het bij de laatste foto ook nog storend? Daar heb ik wat schaduwen aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:20

Om eerlijk te zijn wel, hij lijkt gewoon enorm in vergelijking met haar verfijnde gezicht. Maar misschieem heeft Jessica irl wel gewoon grote handen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:21

Wauw :wow:
Echt heel mooi,vooral die armbandjes zien er heel echt uit,super knap! :))

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:22

Nu je het zegt.. Haar duim is inderdaad flink dik.. :j

Verder: _/-\o_

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:10

*mond valt helemaal open*

wauw :oo
meer kan ik niet zeggen :o

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:30

Oh jeetje wat mooi, er zit al lekker veel contrast in waardoor het een bijzonder interessante tekening is om naar te kijken :)
Ik vind het ook knap dat je de huid zo mooi glad gekregen hebt, dat is altijd zo moeilijk!

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:55

Ik dacht bij de eerste update, da's een foto! Maar toen keek ik naar de witten vlakken en bedacht ik dat het toch wel écht een tekening was.
Ik vind dat je een heel goed ook voor detail hebt. Verder ga ik wel mee met de rest over de duim, die vind ik dan weer minder. :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:14

Ben ik de enige die niks mis vind aan de duim :=
Echt super mooi, de armbanden, de gladde huid, de sprekend ogen, de achtergrond. Helemaal geweldig!
Lijkt me ook een leuke plaat om te tekenen, lekker afwisselend!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:17

woooow geen verstand van tekenen maar kan het niet laten hier te reageren! dit is bijna een foto zo mooi en zo echt! geweldig

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:44

Wauw, heel erg bedankt allemaal! :o :):)
Ik heb de duim al iets kleiner gemaakt dan hij op de referentiefoto is, maar nog kleiner kan niet omdat de kralen dan niet meer kloppen. Zelf vind ik het niet meer heel erg storen, ik zal maandag even een update plaatsen. (Ik ben dit weekend weg.)
Babe, het is inderdaad een hele leuke foto om te tekenen! Als je wil kan ik hem wel een keer naar je toe mailen hoor! (Dan wil ik het resultaat alleen niet zien, want dat wordt sowieso beter dan die van mij.. ;) )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:35

Mooi zeg! Hij lijkt echt op J.A.!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:13

Heel mooi getekend :j , alleen die duim :=
Zoals ik het zie is het niet het formaat, maar de schaduw en de verhouding van de nagel. Nu lijkt het net een grote teen doordat er veel duim/huid naast de nagel zit. Door de schaduw lijkt het net of de nagel diep in het vlees ligt. Als je de schaduwen lichter maakt en de nagel iets breder en langer (naar boven toe zodat je meer tegen het kootje aankijkt ipv de top van de duim) dan geeft dat al een heel ander beeld denk ik....
Misschien ook de glansplek van het kootje iets lager en de duim iets rechter maken aan de linkerkant... Als ik het zo lees is het niet echt duidelijk wat ik bedoel... Ik zal proberen een voorbeeld te geven.
Afbeelding
Kootje optisch langer maken door de aanzet van de nagel iets hoger te plaatsen en de nagel wat langer+breder te maken. Schaduw lichter en nog even kijken naar het gewricht. Als voorbeeld een teen die duidelijk korter en ronder is dan een duim, en de ronding van de huid links van de nagel is op de tekening en bij de teen veel duidelijker aanwezig dan bij een duim, daar loopt de lijn 'rechter'.
Ben benieuwd naar de verdere updates, denk dat de duim straks sowieso minder op zal vallen als de hele tekening klaar is :)

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:58

Wow, ik vind m heel gaaf. Heel knap en ben benieuwd naar het eindresultaat.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:02

AliesMeijer schreef:
Wauw, heel erg bedankt allemaal! :o :):)
Ik heb de duim al iets kleiner gemaakt dan hij op de referentiefoto is, maar nog kleiner kan niet omdat de kralen dan niet meer kloppen. Zelf vind ik het niet meer heel erg storen, ik zal maandag even een update plaatsen. (Ik ben dit weekend weg.)
Babe, het is inderdaad een hele leuke foto om te tekenen! Als je wil kan ik hem wel een keer naar je toe mailen hoor! (Dan wil ik het resultaat alleen niet zien, want dat wordt sowieso beter dan die van mij.. ;) )

Nou ik vind anders dat je super goed kan tekenen! Iedereen heeft een andere stijl, dus natuurlijk zullen ze verschillen. Maar je bent echt goed bezig, mooi gedetailleerd, die kraaltjes, petje af hoor! De haren zien er ook mooi zacht uit en de ogen zijn zo sprekend. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:58

Wauw! Respect voor je tekenkunsten _/-\o_
Neem je toevallig ook opdrachten aan, ik zoek namelijk nog iemand die heel goed mensen kan tekenen :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:05

nou ik vind die duim helemaal niet storend hoor :n

Ben benieuwd naar een update :))

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:06

wow! prachtig :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:59

Pfoehh!! :wow:

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dit ziet er al veelbelovend uit :j

Ze lijkt echt al!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:03

Heel erg bedankt voor jullie leuke berichtjes!! *\o/*

Ylva, het kootje iets langer maken met de lichtplekjes die je aangaf zal ik nog even proberen :j , maar de nagel ga ik niet tot boven aantekenen. Op de foto zie je ook gewoon de voorkant van de duim, onder de nagel. Ik denk dat als ik dat ga veranderen dat het geheel dan helemaal niet meer klopt omdat de kootjes dan inderdaad een stuk langer zouden moeten zijn. (dan is het meer een zijaanzicht en is de duim niet meer naar voren gebogen.) Wel heel erg bedankt voor het uitgebreide meedenken! :D

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:50

Prachtig! De duim viel me niet op tot ik erover las, dan lijkt hij inderdaad wel wat groot. Heel knap gedaan, het eerste wat ik zag was het oog in je eerste foto, net echt!