Het begon allemaal met een wel erg komische foto van mijn paard die zijn tong naar me uitsteekt. (De foto staat in mijn profiel voor de geinteresseerden)
Ik zou een maand op vakantie gaan en ja, daar wilde ik me natuurlijk niet vervelen, dus moest er een tekening mee

Ik wil altijd graag een lekker project hebben om aan te werken, zodat ik even zoet ben, dus besloot ik de gekke foto van Gullit na te tekenen en mee te nemen.
Het blijft moeilijk om foto's te maken die de tekening echt goed representeren. Ik denk erover iemand een fotokopie van deze tekening cadeau te doen, maar dan is het misschien beter om de tekening bij een drukker oid in te laten scannen en dan af te laten drukken? Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Hier iig de schets

Helaas pasten zowel de tong als de oren er niet op, ik begin dan vrolijk ergens op de neus en dan kom je dus niet uit

Hindert niet, dan snijd je gewoon je papier wat groter af dan je schets papier.
Hier dus de schets overgezet op mooi tekenpapier. Ik doe dit mbv carbonpapier, omdat ik het zonde vindt om te schetsen op mijn mooie tekenpapier, omdat je dan veel moet gummen en dan wordt de boel er natuurlijk niet mooier op, Stap 1 en 2:

Stap 3: De vorige stappen waren allemaal al wat meer afgewerkte stukken, hier zie je misschien wat beter hoe ik de tekening opbouw. Als er schaduw is teken ik eerst met een donkere kleur op de ondergrond en ga er dan weer met een lichtere kleur overheen, om het een geheel te laten worden.

En gister heb ik hard gewerkt om de bles en de linkerkant van het hoofd af te krijgen en dat ziet er op het moment dus zo uit:

En een close-up:

De kwaliteit van de foto's is helaas niet om over naar huis te schrijven, maar ik hoop daar nog verandering in te brengen.
De tekening is 32,5 bij 50 cm op Mi Teintes papier van Canson
Is dit met kleurpotlood?