[ART]Leerfrutsels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[ART]Leerfrutsels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:44

Dan krijg je een enorme doos met restjes leer van iemand... Kun je net zo goed wat leuks mee gaan doen... Ik ben vorig jaar doodsimpel begonnen met frutseltjes als buideltjes en kerstballen, maar met het groeien van de handigheid komen ook de wat ingewikkeldere ontwerpen. Het zijn helaas maar kleine lapjes dus ik kan geen enorme projecten maken, de paardjes zijn het grootst. Maar dat maakt het ook wel weer leuk, want zo maak ik er bij 'n goeie film nog es 2 op een avond :)

Bontgekleurde paardjes

Afbeelding

Schimmeltje
Afbeelding

Poezels
Afbeelding

Olifantje (ook in andere kleuren maar deze mocht op de foto)
Afbeelding

En dit ontwerp was best 'n uitdaging, draakje <3 !
Afbeelding

Ik heb nog een eendje waarvan het ontwerp nog niet in balans is want die valt alsmaar heel schattig op z'n snavel, en een kikker en een wat te dik uitgevallen teckel maar die zijn nog niet op de foto gezet.
Vanavond staat onder het genot van "Criminal Minds" op tv een dikke rooie kat op het programma :j

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, iemand nog andere leuke ideeen voor simpele dierontwerpen?

NAIWHL

Re: [ART]Leerfrutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:01

Wat ontzettend leuk zeg! Ik vind ze helemaal geweldig :D

En ook juist door het felle stiksel :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:10

Zou je het draakje verkopen -en eventueel nog een leuk paardje of katje-? Een vriendin van mij is weg van draken en bijna jarig, dus toen ik dit tegen kwam...

Heel leuk deze dingen! :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:15

wat leuk bedacht :D ben je er lang mee bezig om zoiets te maken???

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:16

Wat geweldig!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:24

@Nooor_, de eersteling gaat nooit weg, dus specifiek deze eerste gaat niet weg, maar ze zijn gewoon op bestelling te maken hoor, in allerlei kleuren! De rooie kat waar ik vanavond voor ga zitten is ook een bestelling en ik heb al een aantal witte olifantjes als geluksbrengertjes aan mensen cadeau gegeven, en de paardjes gaan ook hard.

Over prijzen en kleuren etc. kunnen we beter ff via PB kletsen denk ik als je inderdaad interesse hebt, geen probleem.

@Geerte, de eerste van een nieuw ontwerp duurt altijd het langst want dan moet ik het hele ontwerp tekenen, coupons knippen etc. en dan moet alles nog fatsoenlijk in praktijk in elkaar blijken te passen. Maar als ik de coupons eenmaal heb en ik heb er 'n paar gemaakt, dan gaat 't sneller. Een paardje kost nu zo'n 2 tot 2,5 uur, olifantje 1,5 uur, en het 2e draakje (niet op de foto) kostte een uur of drie want dat is wat meer gepriegel :P Next step is rechtop zittend draakje maar de eerste poging tot coupons knippen is in de soep gelopen, ik was vergeten dat er ook nog iets vlaks onderop moest komen zodat íe bleef staan :') Al doende leert men...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:59

Wat een geweldig idee. Ik ben zelf leerverwerker maar dan in kleding en gooi het overige vaak weg. Ik vind de draak geweldig. Knap gedaan!

bromfietsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:02

Wat gaaf zeg :D

Hoe groot zijn ze precies? Want het lijkt me een heel gepriegel :P

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:03

Ik vind ze echt geweldig, zou ze zo van je kopen! Wat vraag je voor ze???

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:06

Aaaaaa! Die schimmel is superleuk!! Hebbe hebbe hebbe :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 19:07

@verography: Haha, jaaaa zonde om weg te gooien :j Ik krijg de restjes van een leerverwerker in BEkleding (autostoelen en noem maar op), hartstikke mooi spul in allerlei kleurtjes!

@AngelofLove: Ze zijn te koop voor niet al te enorme prijzen, ik weet alleen niet of 't de bedoeling van Uit De Kunst is om ook prijsopgaves te doen in het topic? Iig op te vragen via PB.

@Bromfiets, het is gepriegel, maar ja, toch kl*teweer, dus niks lekkerder dan gepriegel met leerfrutsels op de bank met een liter thee, een goeie crimeserie op tv, de hond naast je en een spinnende kat in je nek (of middenin je spullen op schoot....). De paardjes zijn ongeveer 15 bij 15, de rest is allemaal iets kleiner, de olifantjes zijn maar 8 bij 8 ongeveer.

@iloonaa__ Schimmeltje was 'n opdrachtje maar ik heb denk ik nog wel genoeg wit leer voor een 2e, prijsopgaaf via PB.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:18

Geweldig zeg!
Erg mooi gemaakt en de stiksels geven inderdaad iets extra's :j

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:28

Wauw, wat origineel! :D Inderdaad, die stiksels geven het een leuk effect!

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:08

Wat apart.
zoiets heb ik nog nooit gezien. Maar wel superleuk :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:00

Oh das origineel! Wat een leukerds! Heb je ook ergens een tutorial over hoe je zoiets kan maken :D?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:01

Ik vind dat je een eenhoorn moet maken :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 22:08

Eenhoorn zit in de planning, paardjes genoeg maar ik had ff tijd nodig om uit te vogelen hoe ik een heel simpel maar toch fatsoenlijke hoorntje kon maken van dit soort leer maar ik denk dat ik 't voor elkaar heb.

Een tutorial? Allee, zo moeilijk is het toch niet?
Ze hebben voor 1 euro per 10 meter tig kleuren sieradenkoord bij Xenos, dat gebruik ik als stikdraad, je koopt op de rommelmarkt oude kussens of oude knuffelbeesten voor vulling, of je koopt vulling voor aquariumfilters (werkt perfect!) om aan vulling te komen want dat spul dat je bij de creawinkels kunt kopen om knuffels te maken vind ik veel te duur. Gaatjestang heeft 'n beetje paardenmiep al, paar leernaalden (kun je evt. vlechtnaalden voor paardenknotjes voor gebruiken maar ik heb 'n groter assortiment) losse plastic oogjes (liep ik toevallig tegenop in zo'n discountzaakje) en dan een beetje creatief zijn in het ontwerpen van het patroon op stevig papier. Coupons uitknippen en overtrekken op het leer, losse leeronderdelen uitknippen, de boel aan elkaar naaien, en dat dan wel zodanig doen dat je de vulling er nog goed overal in de hoekjes in kunt stoppen :D
Ik moet zeggen, ik ben ook begonnen met echt HEEL simpele dingetjes, tot ik het materiaal een beetje in de vingers had, en dan komt van het één vanzelf het ander. Ik heb ook nog een kleine soldeerbout waarmee je mooi letters of figuren in relief het leer kunt branden, ben ik nog niet zo handig mee (tot nu toe nog niet verder gekomen dan mijn bedrijfslogo op 'n paar kerstballen :') ) maar de volgende drakenvleugeltjes krijgen iig relief!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 07:46

Rooie poezel, hij moet alleen nog een halsbandje.
Afbeelding

Draakjesontwerp nr. 2, op veel te kort uitgevallen pootjes na en een a-symmetrisch buikje (zie je niet op de foto) wel redelijk gelukt, iig erg tevreden over de staart (van binnen versterkt met ijzerdraad zodat 'ie overeind blijft) en het koppie.
Afbeelding

Mijn eerste eendje met te grote snavel waardoor de gewichtsverdeling niet klopt en hij als ik 'm wegzet alsmaar voorover kukelt :') De volgende eendjes hebben dus een wat kleiner snaveltje gekregen... Maar het is ook wel weer schattig.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:12

wat gaaf :D heb je ook konijnen?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 16:45

Ik heb NOG geen konijnen, maar je bent niet de eerste die er om vraagt dus als ik het rijtje opdrachtjes dat er nog ligt klaar heb dan ga ik beslist proberen een konijn te maken :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 09:41

Ja ik weet het, een oud topic van mij al, maar ik had nog wat mensen een eenhoorn beloofd dus ik hoop dat ik 't nog op mag halen :P Gisteren was de film "Legend" op teevee en ik was vrij en de tekening van Elanor gaf weer inspiratie, dus ik heb me met leerknutselspullen op de bank genesteld tijdens de film en eindelijk een eenhoorn gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Ik had niet genoeg wit leer meer, daar baalde ik eerst van, maar het licht crèmekleurige leer waar ik wel nog genoeg van had blijkt eigenlijk minstens zo mooi uit te komen :)

Van het konijn is het nog steeds niet gekomen, wel kikkers, verschillende soorten draakjes en een teckel :P

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:58

Gaaf!!!!!! Ik weet het niet heel onderbouwen commentaar, maar het moest even gezegd worden.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:40

wat verschrikkelijk leuk en clever om zo restjes te gebruiken en er iets fantastisch van te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:30

Erg gaaf die eenhoorn!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:48

Die eenhoorn vindt ik echt super leuk!