[DIGI][WIP] Mijn grote liefde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

[DIGI][WIP] Mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 22:04

27-12-2010 is mijn grote liefde ingeslapen. De enige die mijn passie voor paardrijden altijd
in leven heeft gehouden. Mijn beste vriend door dik en dun.

Nu.. ruim een half jaar later, kan ik eindelijk weer een klein beetje zn foto's bekijken en over
onze 11 jaar samen nadenken.. ik mis hem nog steeds verschrikkelijk en ik heb nog zat nachten
dat ik er wakker van lig dat hij er niet meer is.

Omdat ik graag beter wil leren tekenen leek het me een goed idee om met iets te beginnen
dat voor mij heel dierbaar is.. omdat je dan 100% EXTRA inzet hebt op details enz..

Alle tips zijn welkom.. wil hem zo perfect mogelijk maken..

_/-\o_ aan mijn schatje, die op de eeuwige weilanden op me wacht /3 <3

Afbeelding

de neus op de schets lijkt wat kort.. de voorbeeldfoto is nl. uitgerekt in verhouding :=
is iets misgegaan met op hyves zetten destijds

Afbeelding

Afbeelding
GROTERE VERSIE VOOR DETAILS http://img838.imageshack.us/img838/9889/99712367.jpg KLIK
voorbeeldfoto:
Afbeelding

waar op het hoofd beginnen jullie bij het hoofd? Bij de kruin, bij de neus of bij het oog? ik vind het lastig :=
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 11-07-11 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [DIGI WIP] -> [DIGI][WIP]

zoofje

Re: [DIGI WIP] Mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:49

ziet er mooi uit!
ik heb ook een paardje verloren, en toen een foto nagetekend, je gaat idd beter op details letten en ook veel beter je best doen!

S_en_Z

Re: [DIGI WIP] Mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:17

beginnetje gemaakt aan het inkleuren (tjonge wat lastig met een rode achtergrond)
Afbeelding

S_en_Z

Re: [DIGI][WIP] Mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 07:48

Vorige keer werd me aangeraden meer kleur te gebruiken.. Nu heb ik op het halster helemaal geen
zwart gebruikt maar heel veel verschillende kleuren grijs, blauw en turqoise. In de bles doen heel veel
mensen blauw.. maar ik denk dat ik (met de voorbeeldfoto) toch de bles veeel witter ga maken..

Vind ik persoonlijk toch mooier.. Heb alleen nog geen idee hoe ik zn korte vacht ga realiseren... tips?

Moet ik hem eerst globaal inkleuren?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:03

Zou het hoofd toch een fractie langer maken. De foto doet niet aan alsof hij is uitgerekt. Vind op je schets het hoofd in verhouding erg breed worden.
Verder ziet het er al mooi uit, ben benieuwd hoe het gaat worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:35

smeetjoew schreef:
Zou het hoofd toch een fractie langer maken. De foto doet niet aan alsof hij is uitgerekt. Vind op je schets het hoofd in verhouding erg breed worden.
Verder ziet het er al mooi uit, ben benieuwd hoe het gaat worden!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je schets is te dik/breed, moet echt langer. :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 08:51

Zeker weten? Want hij had helemaal niet zo'n lang hoofd...

Maar juist heel kort en breed (bitmaat 14,5) Zijn kaak was niet echt typisch grof en zijn hals ook kort en breed.
Afbeelding

(ik werk niet met de foto van de pc maar die uit mijn fotoalbum) als ik die bekijk vind ik die op de pc veel langer
in verhoudingen dan de uitgeprinte foto.. plus zo zit hij ook in mijn herinnering. Mijn nieuwe paard is 2 cm groter
maar het hoofdstel moest in alles 3 gaten langer :')

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:58

Al een super mooi begin hoor. Dat halster zo zonder zwart heb je heel mooi weergegeven :j
Verder ga ik met de rest mee: Het neusje mag iets langer.
Tja en waar ik altijd begin, dat hangt heel erg af in waar ik op dat moment zin in heb :D Al begin ik best vaak met het oog.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:07

dankje joey. Dus je denkt dat de bovenlip wat langer moet? Hoop dan dat de oren niet te kort ogen.

Vind het wel moeilijk om met het paard te beginnen met zo'n felle achtergrond kleur... Wit is saai maar wel lekker makkelijk :=
Als ik wat verder ben met het voorhoofd zal ik kijken of ik de bovenlip wat langer maak.

Vind het halster ook goed gelukt. Op 1of andere manier vind ik dat toch makkelijker te ''vangen'' Alleen die bovenste zilveren
strip op de neusriem moet wat langer alleen dan in een donkere kleur.. hij houdt nu halverwege op door de schaduw op de foto
maar op het halster loopt ie tot t eind

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:17

Ik zie het voornamelijk bij de neus. De afstand tussen de neusgaten is veeeel groter dan op de foto. Daardoor krijgt 'ie nu zo'n stripachtige uitstraling vind ik. Aangezien jij in de OP zei dat je het superrealistisch wilde maken dan zou ik het hoofd of langer maken of smaller.

Persoonlijk zou ik hetstuk onder de neusriem van het halster wat langer maken en iets smaller. Het hoeft echt niet veel meer maar gewoon een beetje.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:23

Ik zie wat je bedoeld smeetjoew :j Zal de bovenlip wat langer maken de volgende keer dat ik er verder aan ga.
Vind het bijv. ook heel lastig om door dat rood heen te kijken en een totaalplaatje te zien van hoe hij worden moet hoor.

Ik ben al 3 uur alleen bezig geweest met het halster maken :') Dus eerdat hij naar mn zin zal zijn duurt nog
wel ff denk ik.

Gelukkig heb ik joeylover die lekker kritisch bij me kan kijken (want dat doe ik ook altijd bij haar := )
Dus uiteindelijk moet het vast wel goed komen :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:25

Haha, ik zal m'n best doen. Waar je nog even naar kunt kijken is het deel van de neus rechts onder de neusriem. De lijn van de neus ten opzichte van de neusriem heb jij in ong 45 graden naar beneden getekend, terwijl je op de foto ziet dat het ong. 90 graden moet zijn. Als je dat veranderd, zal de neus denk ik al een stukje langer lijken. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?

Edit:
Die lijn moet je dan ook iets langer maken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:09

De lijn van de onderlip bedoel je?

Die rechter omlaag(stijler), en dan de bovenlip iets verlengen?

Bedoel jedat?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:35

Ik weet niet zeker of we hetzelfde bedoelen, maar je zou eens kunnen proberen wat jij denkt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:51

:= zal vanavond verandering aanbrengen en uploaden :p

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:37

Afbeelding

dit beter? Zelf vind ik de oude schets mooier.. heb de neus proef gekleurd maar ik vind de neus dan juist
weer heel erg opvallen. Ik vind de bovenlip te lang. Zo herinner ik me hem niet.

ik kom niet uit de kleuren van t hoofd. stomme rode achtergrond. :(

voortaan lkkr saai wit. wordt helemaal kriegel als ik de kleuren wil laten overlopen. en dan ben k pas net begonnen

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:40

Ik doe zelf geen digi's (komt mssh nog wel :+ , ooit...)
Vind het al een hele mooie schets :j ,maar misschien komt de neus/mond wat beter uit als je dat kleine stukje net onder de laagste gesp van het halster(rechterzijkant van het hoofd) wat schuiner af laat lopen(de lijn die daar loopt van de kaak). op de foto loopt dit ook wat schuiner en is voor me gevoel is dat stukje net ietsje groter.. (met iets schuiner bedoel ik meer dat dit stukje bijna net zo schuin doorloopt als het halster.)
dan lijkt de neus mssh wat smaller/ langer hoe je het wil noemen :P

weet nu eigenlijk niet of dit op hetzelfde neerkomt als wat andere bokkers hebben gezegd. :')

Ben benieuwd hoe die uiteindelijk wordt :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:05

Wat Shirly zegt, dat bedoelde ik ook. Blijkbaar bedoelden we dan toch iets anders :D
Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf het mooist vindt. En daarnaast is het denk ik juist het mooist dat je hem tekent zoals je hem herinnerd en niet zoals hij op een foto staat, want dat is alleen maar een moment opname.

Grappig trouwens dat je zo'n problemen hebt met een gekleurde achtergrond. Ik vind wit juist erg irritant om op te werken :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:52

even een upje via link (groot formaat)

Begin gemaakt aan de voorpluk (nog niet tevreden en nog lang niet klaar) oor ben ik redelijk
tevreden over.

Wat lastig zeg al die kleuren hahahaha :P

En de "mondhoek" aangepast. Is dit beter?

Heb qua neuslengte toch de oude schets gehouden.

http://img192.imageshack.us/img192/1843/48884657.jpg

ik teken overigens op 70% heb hem een beetje te groot gehouden.. ben het overzicht anders kwijt. Voor de voorpluk ga ik wel op 100% denk ik :=

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:34

werk je wel met lagen? dan zou ik er voor 't gemak toch een andere achtergrondkleur tussenzetten, die kan je dan op het laatst wel weer verwijderen.. Dat je er nog zolang naar kunt kijken, dat rood is me echt té heftig :=
Ook met een (lichter)bruin paard op een rode achtergrond, denk dat het dan moeilijk is om je kleuren "echt" te houden... (zet er straks voor de grap maar eens een felle blauw achter, dan is het heel anders)

Vind het begin al heel mooi, maar ga ook met de rest mee: de neus lijkt te groot.
Ben even zo asociaal geweest om in je tekening te laten zien wat ik bedoel ;)
voorbeeld kleinere neus in link
Portretfoto's van paarden vertekenen héél snel, jij weet natuurlijk het beste hoe je paard eruitzag maar voor ons "buitenstaanders" lijken de verhoudingen niet kloppend ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:40

dankje amanda :D ja ik werk wel met lagen.. de kleur op het hoofd gaat straks eigenlijk bijna helemaal niet
meer terug komen... de manen heb ik niet in lagen gedaan nog, die gaan er straks overheen.. ben een
beetje aan het proberen.. :P

Ja.. hij lijkt nu smaller... idd :=

Nog een foto van zijn neus. In principe kon je een kaarsrechte lijn trekken van zijn neusbot tot zijn voorhoofd. Dat liep niet smaller in. Dat weet ik 1000% zeker.. vond ik juist zo mooi..
Afbeelding

Wat je met de mond gedaan hebt dat zie ik ja.. en op sommige foto's neigt hij daar wel naar en op sommige
foto's ook weer absoluut niet..

Toch vind ik zoals hij op deze foto staat het meest "normale" beeld van mij aan hem in herinnering.

Afbeelding

Hier is de onderkant weer heel breed..... alleen knijpt hij hier zijn neusgaten weer wat in terwijl ze in
ontspannen toestand weer wat groter waren. En zijn bovenlip is hier weer juist wat korter.. (meer zoals ik me herinner)
Daarom kan ik de vorige up die ik zichtbaar gesteld had niet zo plaatsen.. lijkt de neus weer langer.. _O-

Het is zo lastig....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:40

Wat ontzettend mooi!
k zie bij de eerste schets zo mijn oude paardje staan. Ben benieuwd naar het eindresultaat

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:19

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:26

Ik vind de voorpluk echt schitterend :j Lekker veel kleur en diepte.

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:14

Ik kan alleen wow zeggen , dat kan ik niet hoor!