[DIGI][WIP] puppy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

[DIGI][WIP] puppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 22:53

Hoef vast niet te zeggen wat voor ras dit hondje is..

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

Met het rechteroor ben ik nog niet klaar..

Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 18-06-11 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [DIGI WIP] -> [DIGI][WIP]

Benazir

Re: [WIP DIGI] puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:59

WOW :wow: ben érg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Ga je zijn lichaam ook nog volledig doen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:07

als ik jouw was zou ik met meer lagen werken. dat werkt nog veel precieser

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:13

Ben benieuwd naar het eind resultaat! Het ziet er nu al super mooi uit! :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:16

Euhhhhh een keeshondje.. :')

Vind hem erg mooi, al vind ik het wit wel errrrrug wit overkomen nu. :')

S_en_Z

Re: [DIGI][WIP] puppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 10:16

Het is de pup van mijn vriend, en hij heeft zijn puppyvacht nog.. dus hij is inderdaad ook in en in wit. in het wit zit bij zijn ogen wel wat grijs wit, maar dat moet nog.. zou het mooier zijn om een lichtgrijze onderlaag in de bles te maken en dan met off/white te werken? of off-white met wit? maar dan wordt ie zo geel denk ik.. de haren geven nog geen glans af (dunne haartjes) dus blauw kan ik ook niet gebruiken als "glans"

Wil hem wel zo realistisch mogelijk maken dus.. de voorbeeldfoto staat op mijn telefoon.. daar teken ik vanaf..
dus heb hem nu nog niet op de pc :=

Ik probeer stukjes idd in laagjes te doen maar als ik hem helemaal in kleur breng en daarna het wit eroverheen
doe ben ik nog langer bezig denk ik.

(zijn ondervachtje is heel licht grijs maar dat zie je eigenlijk niet... )

Misschien dat zijn lijfje er ook bij komt.. hij zit op de voorbeeldfoto.. maar misschien alleen zijn kop + schouder..
ben er nog niet over uit dus :)

Ben wel al heel blij met het oogje :) met het voor ons rechteroor nog niet zo, die is ook nog niet klaar

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:23

Wat een schatje :D
Heel mooi, vooral het oogje is echt sprekend!
Ben benieuwd naar het resultaat ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:25

Wat leuk om te zien hoe je dat zo opbouwt! :) Ik heb nog nooit een digitaal werk gemaakt dus kan je geen tips geven over de technieken, maar ik vind vooral de vacht van de bles er al heel aaibaar uitzien. Nu mis ik nog wat diepte en glans in het zwarte gedeelte, maar misschien was je daar nog mee bezig :) . Ben benieuwd hoe het eruit ziet als je weer wat verder bent! :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 10:41

Op de foto zit hij in de schaduw... dus ben even aan het kijken hoe en wat inderdaad met het zwart..
voor mij zie ik ook veel lichtere plukjes erdoorheen maar op sommige schermen lijkt hij wel erg donker ja.

Al moet ik zeggen dat er op pups nooit zoveel glans zit tot ze hun puppyvacht gewisseld hebben (9 weken)

Ik ga strakkies weer verder.. als ik een update heb zal ik m plaatsen :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:26

kleine update...

neus is nog niet af. Oor is wel beter volgens mij.. wat vinden jullie?

Iets meer highlights in de vacht en in het oog aangebracht.

Afbeelding

edit: dat grijze streepje die nu heel duidelijk in het voor ons rechter "baard" zit ga ik nog wegwerken.. die is een beetje te duidelijk,
en rechts mogen de haartjes nog wat soepeler (baardje)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 18:26

stukje verder

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:12

Mooi hoor! Hij kijkt wel een beetje boos, maar dat ligt natuurlijk ook aan de tekening (van de vacht, niet jouw tekening :P) van dit ras. Goed bezig :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:24

dit is het monstertje

Afbeelding
Heb helaas niet de voorbeeldfoto op de pc.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:57

Afbeelding

Alleen nog stukje hals komt erbij :) Wat vinden jullie?

Dit is trouwens mijn 2e werk uit de losse pols

(teken met een tekentablet)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:59

vind het hoofdje te hoekig/symetrisch :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:02

Vind het heel tof gedaan lijkt me alemaal erg moeilijk
alleen is het linker oor niet symetrisch in grootte van rechteroor als je snapt wat ik bedoel?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:05

ja ik snap m, met het voorbeeldfotootje ernaast blijkt dat de lijn op het linker oor bovenin iets
dikker moet.

Er komt nog een stukje lijf bij aan de linkerkant dus dan zal de kop wel goedkomen denk ik,
dan wordt het zwart dunner, dat gaat heeel dunnetjes overlopen in wit namelijk. Heb wat ruimte
nodig anders krijg ik 1 grote witte vlek :)

Heb het rechterkaakje ietsjes boller gemaakt, maar niet heel erg veel.. bang dat ik m verknal..

Ik zit met een foto erbij een tekening te maken, maar vriendlief heeft de hond er zelf naast gehouden

Die zei dat er zwart in zn oren moest :') (laten we dat maar niet doen he) denk dat er iets van oranje oid doorheen
moet voor de diepte in de oren..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:29

Afbeelding
al wat beter?

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:39

Ik vind hem heel mooi, zou willen dat ik het kon haha.
Alleen ook ik vind de kop de hoekig/symetrisch.
De kop is denk ik iets te kort en te breed.

Die ogen zijn wel om in te smelten <3 WAUW

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:46

hij is iets breder inderdaad.. maar durf m niet teveel in te korten.. bang dat ik m verknal (al mag ik eigenlijk niet zeuren want heb alle stappen opgeslagen) lastig goede verhoudingen te tekenen vanaf je kleine telefoonschermpje (kan usbkabel nie vinden)

Ik ga eerst de nek en stukje schouder en rug erin brengen en dan ga ik kijken of de kop iets smaller lukt idd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:48

Zo, gevonden. :))

Allereerst: wat een leuk hondje :D geweldig ras ook.

Ook hier hetzelfde over de kleuren; ik zal niet het hele verhaal gaan herhalen, want het komt 'n beetje op hetzelfde neer. Ook in wit kunnen (lichte) kleuren zitten. Je hebt hier erg veel zwart gebruikt (niet gek, het hondje ís grotendeels 'zwart') maar je ziet duidelijk dat, bijv onder de ogen het zwart ervoor zorgt dat je geen echte diepte meer ziet in de vacht. Hetzelfde zie je bij de witte wenkbrauwen.

Over diepte in de oren; ik zou gaan voor verschillende tinten roze, rood, misschien oranje of wat geel (deze kleur oogt doordat het één tint is wat doods) voor de overloop aangevuld met bijv. donkerblauw/paars voor de écht donkere stukken helemaal 'in' het oor. Zeker met die blauwe oogjes en die zwarte vacht denk ik dat wat blauw/paarsige lowlights hierbij best mooi staan, maar je kan er qua kleuren natuurlijk een hoop zelf mee knutselen.

Het hoofdje lijkt nu nog wat hoekig, maar misschien oogt het al anders als er straks een lijfje aan zit :) verder vind ik enigszins ongelijke oren niet storen, niemand heeft symmetrische oren. Je zou het kopje nog iets kunnen versmallen inderdaad, die hoekjes er een beetje af en dan denk ik dat het al een hoop scheelt.

Verder vind ik het koppie al goed gelukt, zeker het snuitje (wat ik zelf altijd een rotstuk vind :+ ). Ben wederom erg benieuwd wat je er van gaat maken!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:54

grappig Fiffill..

door het andere topic heb ik namelijk de oortjes al iets bijgewerkt.. van vind je ervan?
(persoonlijk vind ik de flauw kleuren namelijk mooi.. maar ik wil hem natuurlijk wel laten
spetteren dus beetje rotzooien met kleur moet kunnen)

Ik heb al zoveel mogelijk grijs geprobeerd te gebruiken, onder de ogen is hij ook in en in zwart..
vandaar dat ik de rest al wat heb geprobeerd te higlighten. De onderkleur van de bles is lichtgrijs.
Ik durfde lichtblauw niet aan moet ik je bekennen (omdat ik de kleur ook ECHT niet kan vinden in
het echt.. en ik vind glans supermooi maar die heeft de pup nog niet)

De oortjes gedaan:

Afbeelding

Bedoel je zoiets Fiffill?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:12

Dat ziet er al een stuk beter uit! Meteen meer diepte in de oortjes. :j Ook al is het nog vrij voorzichtig, je ziet het verschil.

Grijs is ook zo'n kleur die ik vaak probeer te vermijden; púúr grijs bedoel ik daarmee, grijs is namelijk wel te 'mengen' door andere kleuren te gebruiken (of toch wat grijs gebruiken maar dat combineren met wat meer kleur).

Dat hij onder zijn oogjes diepzwart is wil nog niet zeggen dat je met een tekening geen kleur kan toevoegen, daar is het een tekening voor en geen foto tenslotte. :D Je hoeft natuurlijk niet meteen allerlei knalkleuren erdoor te gooien ('t is ook maar net wat je eigen smaak is natuurlijk), maar vaak wordt een tekening er met wat meer kleur net wat levendiger door. Het is natuurlijk ook smaak, je hebt mensen die vasthouden aan een kleurpalet van bruin, zwart en wit (bijv) maar vaak oogt dat vrij tam of je moet echt heel veel verschillende tinten gebruiken (en dan zul je zien dat je uiteindelijk ook meer naar roodbruin of geelbruin gaat neigen, of wat meer blauwzwart).

En natuurlijk is 'mijn' methode niet dé methode :) maar een beetje kleur in je werk kan imo nooit kwaad.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 23:18

nee zeker niet.. vind het al knap dat ik mezelf aan zo'n haarbal waag :P

Ik wil ook meer met kleur gaan werken.. en ben idd voorzichtig. Heb mn tekenpalet
van vriendlief gehad paar weken terug en daarvoor had hij al gevraagd of ik eens
een husky voor hem wou tekenen.. en 2 weken later KOOPT meneer een husky..
nja.. dan hoef ik niet te googlen natuurlijk.

Maargoed hij vond hem al lijken alleen moest er zwart in de oren (jongens.. hij heeft
helemaal geen grijs/zwart in zn oren.. anders moesten ze schoongemaakt worden ben
ik bang hahaha)

Dus ik denk als ik lichtblauw ga gebruiken met off-white dattie zegt "mijn hond is niet geel/blauw hoor.."
Zijn vacht is wit.

:')

Zelf vind ik de ogen en de neus het mooist.. al moet ik zeggen dat de neus wel opvalt voor mij.. wellicht
omdat hij erg "strak" is. Al met al mag ik niet klagen denk ik.. aangezien dit de eerste hond is die ik ooit
getekend heb (zelfs nooit op papier gedaan) en heb mn tablet net 2 weekjes. Waarvan ik misschien 6
avonden fanatiek aan het tekenen ben geweest :=

Vind het erg leuk, en wil ook graag leren en verbeteren.. dus ben blij met alle tips :D
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 19-06-11 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:20

Haha mijn respons zou zijn 'dan doe je het toch lekker zelf' :')