[VER] Sixteen and pregnant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

[VER] Sixteen and pregnant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:08

Op school moeten we voor Nederlands een klein boekje schrijven, maar ik wil toch ook graag verder schrijven en ben benieuwd wat jullie er van vinden. De tekens kloppen (nog) niet allemaal denk ik, excuus daarvoor. Een reactie zou leuk zijn, maar hou het a.u.b wel netjes. (:
--

‘NEE! NEE! NEE! Mam ik laat het niet weg halen, dit is mijn kind.’
‘Jennifer dit kan niet, jij kan geen kind opvoeden in je eentje. Wat zullen de mensen in het dorp hier wel niet van je denken?’
‘Het kan me niet schelen wat mensen van me denken. Ik laat mijn kind niet weghalen klaar.’
‘En je kan net zolang doorgaan met erover te zeiken maar ik doe het NIET!’
‘Je zet ons ten schande Jennifer, zo kunnen je vader en ik ons nergens meer vertonnen. Waar denk je wel niet dat je mee bezig bent?’
‘Ik zet jullie ten schande? Laat me niet lachen. Ik ben jullie kind en dit is mijn kind en ik kan het niet in me hoofd halen om mijn kind weg te halen. Jullie wouden mij toch ook niet weg laten toen jij zwanger was op je 17e?’
‘Ja, maar ik wil je niet je jeugd af laten nemen door dat kind.’ ‘Wil je nu zeggen mam dat ik je jeugd heb verpest? Fijn omdat dan ook te weten..’
‘Zo bedoelde ik het ook weer niet Jen. Ik wil niet dat jij mist wat ik soms ook heb gemist, maar dat neemt niet weg dat ik niet van je hou.’ ‘Noem me geen Jen! Dus eigenlijk komt het er gewoon keihard op neer dat ik niet gewenst was?’
‘Pfff wat ben je weer moeilijk bezig. Dat maak jij er van meisje, dat heb ik nooit tegen je gezegd. Je was niet gepland, maar wel gewenst. ‘Waarom ben ik nou weer moeilijk bezig? Sjongejonge ik ben altijd de gene die alles fout doet en jij nooit, nee nooit. Ik ga kiezen voor dit kind, voor hem of haar zorgen en jij kan daar niks aan veranderen!’

In mijn gedachte ging ik terug naar Italië, terug naar mijn Jason. Ik zie hem voor me. Zo mooi, zo perfect, zo geweldig. Nu ik er aan denk krijg ik al mijn gevoelens voor hem terug. Ik mis hem zo erg. Hij gaat zachtjes met zijn hand door mijn haar en onze lippen raken elkaar. Na die mooie kus kijken we elkaar aan en giechel ik een beetje van geluk. Hij is zo lief, gewoon mijn Jason. Waarom moesten we terug gaan naar Nederland? Waarom moet dit mij gebeuren? Mijn Jason, ik moet hem terug zien. Ik moet terug naar Italië. Ik moet hem gaan vertellen over ons kind, maar ik ben zo bang, zo bang dat hij me in de steek zal laten. Hij boos op me word. Me afwijst en me alleen voor laat staan. Ik had nooit zo dom moeten zijn. Mensen hebben gelijk als ze zeggen dat ik niks waard ben.

‘Jennifer, er is telefoon!’ Ik ren zo hard als ik kan naar beneden in de hoop dat het Jason is..’ ‘Met Jennifer’
‘Haai mop, met Nanc.’

Ik was teleurgesteld, al die tijd dat ik thuis ben heeft Jason nog niks van zich laten horen en ik had zijn nummer niet want hij zou mij echt bellen, dat had hij belooft.
Zou hij me vergeten zijn? Zou hij een ander hebben? Zou hij me niet meer willen?
Hij had me gezegd dat hij van me hield maar de twijfel kwam er nu toch wel meer en meer. Ik ben ook zo dom om zwanger te worden en dan ook nog is van iemand die zover woont pfff.

‘Jennifer ben je er nog?’ ‘ Eeeh ja, ja tuurlijk.’ ‘haha oké ik dacht al, maar ik wou vragen of je zin had om dit weekend wat te doen?’

En op dat moment barste ik in tranen uit. Ik hield het niet meer, ik kon dit niet meer, niet meer alleen. Ik wil naar hem, ik wil naar Jason.
Ookal wil hij me niet of ons kind niet, toch wil ik dat hij weet dat ik een kind van hem bij me draag.
En daar was weer die lieve aardige stem;
‘Jen, gaat het wel? Moet ik even naar je toe komen?’
‘Ja doe maar, ik zie je zo.’ Ik hing op en deed de deur open en daar stond me moeder me aan te staren ik rende zo hard als ik kon de trap op naar me kamer en viel in me bed neer. De tranen stroomde en bleven stromen.
Ik hoorde zachte voetstappen op de trap die naar boven kwamen. Zachtjes werd mijn deur open gedaan en liep Nancy mijn kamer in.

‘Ah meisje toch, wat is er toch aan de hand?’
‘Ik kan dit niet meer, dit voor je verzwijgen.. ik.. ik ben zwanger, zwanger van hem.’
‘Hem?’ Vroeg Nancy zachtjes. ‘Ja hem! Jason, Mijn Jason.’
Het was even een moment stil. We staarde elkaar aan en toen zag ik al hoe Nancy haar gezicht stond.
‘Oh nee, Jen nee! Dit moet je weg laten halen.. dit kan niet, nee dit kan niet.’
‘Hou je mond, alsjeblieft. Ik heb al zovaak gezegd dat ik het niet weg laat halen. Ik vermoord niet iets wat in mij zit, waar zit jij met je hersens man?’

Mijn moeder liep binnen en staarde ons aan, ze wist het! Ze wist waar we het over hadden. Ze keek me boos en fel aan en liep stampvoetend weg. Nancy keek me aan en de tranen stroomde weer over mijn wangen. Zachtjes veegde Nancy ze van me wang weg en keek me aan, maar in plaats van dat ik doorhad dat Nancy me tranen weg veegde zag ik Jason voor me.

‘Jen, hoe heeft dit kunnen gebeuren? Waarom heb je me dit niet eerder verteld’?
‘Omdat.. omdat ik het niet durfde, het niet kon. Ik was bang, zo bang voor jou reactie. Wat denk je van mijn moeder? Mijn vader? Wat die er van vonden. Hoe die reageerde?’
‘Dat weet ik niet Jen, maar ik snap ze wel. Je bent nog zo jong en..
Voor ik Nancy uit kon laten praten had ik mijn woordje al klaar.
‘Ik wil het hem zo graag vertellen. Hem vertellen dat ik ons kind bij me draag. Dat ik van hem hou en met hem oud wil worden, samen een gezinnetje vormen. Desnoods ga ik bij hem in Italië wonen. Of komt hij hier wonen in Nederland. Ik wil hem bij mij hebben, bij ons kindje.. Mijn lieve knappe geweldige perfecte Jason.’

Nancy schudde me wakker uit mijn droom, die perfecte mooie droom.
‘Sjezus Jen, het is wel heel erg met jou en die oh zo geweldige Jason van je. Kan het misschien ook iets minder?’
‘Wat? Waarom? Ik ben verliefd op hem, ik hou van hem, ik heb een kind van hem!’
‘Je laat het weg halen,oké Jen?’ ‘Hoevaak moet ik het nou nog zeggen? NEE! NEE!
Ik luister niet naar jou, ik luister naar mijn hart. Naar wat ik zelf wil. Niet meer wat een ander van me wil.’ Pfff oké, Maar ik heb je gewaarschuwd meis.’ ‘Dat weet ik maar, ik wil dit, ik ga dit aan.’

Nancy stond op en liep zonder gedag te zeggen weg en langzaam sterfte de voet stappen uit. Ik was weer alleen, zoals ik me al die tijd nu voelde. Alleen helemaal alleen! Ik wist wat ik ging doen, ik ging terug naar Italië.

‘MAAAAAAM!’
Me moeder rende de trap op, ze dacht vast dat er iets heel erg fout was gegaan ofzo.
Ik zag een geschrokken gezicht wat zich om de hoek stak en me bang aan keek.
‘Wat is er? Is er iets ergs gebeurt?’
‘Is papa ook thuis?’ Me moeder keek me heel verbaasd aan. ‘uh ja hoezo?’
‘Wil je hem ook even voor mij roepen?’ ‘Moest je daarom zo hard schreeuwen?
‘Ja! Roep hem nou gewoon even!’ ‘Oké doe maar even rustig.’
En daar kwam hij mijn vader, hij keek me aan. ‘Wat is er aan de hand?’
‘Ik wil terug.’ Me vader keek me aan alsof hij het wel snapte maar het niet wilde snappen. ‘Waarnaar toe?’ ‘Naar Italië, Naar Jason. Ik moet het hem vertellen.’
‘Geen sprake van jongedame. Daar komt helemaal niks van in!’ Boos keek ik mijn vader aan maar, mijn moeder trok haar mond ook nog even open. ‘Ik vind het best een goed idee. Zo leert ze ook nog wat en kan ze het hem ook vertellen, dat is wel belangrijk William.’
Mijn vader keek ernstig en ze liepen samen mijn kamer uit en ik hoorde ze praten. Hij was het er duidelijk niet mee eens, maar dat kan mij niks schelen.
Met gepiep ging mijn deur weer open en liep mijn moeder ernstig kijkend de kamer weer in.

‘Ik heb even met je vader overlegd en hem tot bedaren gebracht. Hij is er niet blij mee en het er totaal niet mee eens maar hij doet het voor jou, maar als het aan hem lag ging je niet.’
‘Dus ik mag gaan? Mag naar hem?’ ‘Ja lieverd dat zeg ik je net, wij zullen je reis en alles betalen.’

Mijn moeder keek me met een liefdevolle blik aan en liep weg. Ik was zo blij.
Ik had me voorgenomen om morgen mijn koffer in te pakken en zo snel mogelijk naar Italië te vliegen, op weg naar mijn Jason. Mijn dag kon gewoon niet meer stuk.
Het hele idee dat ik hem weer zou gaan zien, dat maakte me zo ontzettend blij en gelukkig. Zou de kleine in mijn buik dat ook merken of voelen? Ondertussen was ik druk bezig met een koffer te zoeken en mijn kleren bij elkaar te pakken. Ik wilde nu gaan maar goed ik moest nog even geduld hebben in de hoop dat ik morgen een lastminute ticket heb en overmorgen kan gaan vliegen. Ik voelde over mijn buik en praten er zachtjes tegen. ‘Het komt allemaal goed met ons, met jou, met mij, met Jason.’

Biancaa

Re: [VER] Sixteen and pregnant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:13

Ik vind het wel een mooistuk, ik zou alleen naar de spelling kijken. Je schrijft nu heel erg in spreektaal en niet in schrijftaal (wouden= wilden. me moeder= mijn moeder etc) Je had het pregnant al aangepast zie ik ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:01

Let op dat je niet van tijd verandert. Je begon in tegenwoordige tijd en ging later verder in verleden tijd. Even kiezen dus :)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:31

Mooi onderwerp, daar wil ik ook ooit nog over schrijven :). Probeer alleen wel je dialogen wat duidelijker te maken, als ze nu met elkaar praten is het vrij lastig om te volgen. Als je elk stuk dat iemand weer wat zegt een enter doet en achter het stuk wat details zet maakt het de dialoog voor mijn gevoel levendiger. Kijk eens hoe andere schrijvers het hebben aangepakt.
Verder echt top +:)+ ik ga je verhaal zeker volgen..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:35

Biancaa schreef:
Ik vind het wel een mooistuk, ik zou alleen naar de spelling kijken. Je schrijft nu heel erg in spreektaal en niet in schrijftaal (wouden= wilden. me moeder= mijn moeder etc) Je had het pregnant al aangepast zie ik ;)

Oke, ja de spelling weet ik is niet geweldig. Mijn docente gaat het nog nakijken wegens mijn dislexie.
ja had ik al aangepast. :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:37

Chris schreef:
Let op dat je niet van tijd verandert. Je begon in tegenwoordige tijd en ging later verder in verleden tijd. Even kiezen dus :)

Klopt, naja was meer bedoeld als flashback zegmaar.. maar ben vergeten het schuin neer te zetten..
maar bedankt voor de tip! ik zal het zeker onthouden.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:38

kurida1 schreef:
Mooi onderwerp, daar wil ik ook ooit nog over schrijven :). Probeer alleen wel je dialogen wat duidelijker te maken, als ze nu met elkaar praten is het vrij lastig om te volgen. Als je elk stuk dat iemand weer wat zegt een enter doet en achter het stuk wat details zet maakt het de dialoog voor mijn gevoel levendiger. Kijk eens hoe andere schrijvers het hebben aangepakt.
Verder echt top +:)+ ik ga je verhaal zeker volgen..

dankje. :) Dus je bedoelt als Jennifer wat zegt en daar achter wat details doe en dan enter en bv Nancy dat is beter?
dankje, haha leuk!
zal de ene keer wat langer duren dan de andere keer maar probeer zeker verder te schrijven al zal mijn spelling bellaberd blijven :o

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:39

dit is ook de eerste keer dat ik echt zo voor mijn doen goed en echt wat heb geschreven, doe ik normaal nooit.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:46

hahaha ik wil echt verder lezen!!! :P please snel een update O:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:48

esther_sonja schreef:
hahaha ik wil echt verder lezen!!! :P please snel een update O:)

haha is het zo leuk? :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:48

ps. ik ga me best doen voor een snelle update!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:57

Mooi geschreven Suus!
Nu moet je doorschrijven O:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:57

XmissdaphX schreef:
Mooi geschreven Suus!
Nu moet je doorschrijven O:)

dankje daph! <3
nu al? haha

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:00

Mooi gedaan! Leuk verhaal ook!
Zitten inderdaad wel wat grammatica en spelfoutjes in, maar dat valt bij mij niet echt op. Het is niet storend.
En die dialogen zouden duidelijker zijn als je ze doet zoals je paar posts hierboven zegt.
Ik ga het volgen, vind het echt leuk! Ben benieuwd naar het vervolg!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:03

heeel mooi verhaal helemaal toppie :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:09

Leuk stuk!
Ik zie alleen wel dezelfde foutjes als die ik in het begin maakte. Je geeft te veel info, duikt meteen midden in het verhaal. Ik weet dat het niet leuk is, maar probeer het mysterieus te houden, en langzaam op te bouwen. Als je het echt goed doet vragen er iedere keer als je een stuk plaatst wel weer een paar mensen naar jason bv, of je meer over hem wil schrijven, wie hij nu precies is etc.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:13

Eva_Jameson schreef:
Mooi gedaan! Leuk verhaal ook!
Zitten inderdaad wel wat grammatica en spelfoutjes in, maar dat valt bij mij niet echt op. Het is niet storend.
En die dialogen zouden duidelijker zijn als je ze doet zoals je paar posts hierboven zegt.
Ik ga het volgen, vind het echt leuk! Ben benieuwd naar het vervolg!

dankje! :)
ja klopt.. naja word zei dat het allemaal klopte.
hihi

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:13

shantalufyou schreef:
heeel mooi verhaal helemaal toppie :)

dankjewel. :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:14

Gypsy schreef:
Leuk stuk!
Ik zie alleen wel dezelfde foutjes als die ik in het begin maakte. Je geeft te veel info, duikt meteen midden in het verhaal. Ik weet dat het niet leuk is, maar probeer het mysterieus te houden, en langzaam op te bouwen. Als je het echt goed doet vragen er iedere keer als je een stuk plaatst wel weer een paar mensen naar jason bv, of je meer over hem wil schrijven, wie hij nu precies is etc.

bedankt. :)
oke, ja er hoort een stuk voor/hoofdstukken voor maar die hebben de andere en die zijn nog niet af..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:26

Aaaaaah op die manier, oké dat klinkt goed dan :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:27

Gypsy schreef:
Aaaaaah op die manier, oké dat klinkt goed dan :)

wat klinkt goed? dat er nog meer hoofdstukken voor zitten of? *benmoehaha* maar ik heb dit helemaal zelf geschreven.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:29

Dat er nog meer hoofdstukken voorzitten, en dat je dus niet middenin het verhaal duikt.
Dan heb ik dus verder (voorlopig) niks te zeggen. :P

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:30

haha oooh zo nee ik dook/duik niet midden in het verhaal maar de stukken ervoor heb ik zeg maar niet en was wel benieuwd wat mensen op bokt er van vonden haha.
maar alsnog bedankt voor je reacties.. leuk om te lezen dat jullie het wel leuk vinden :j

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:58

Wauw!!!!
Prachtig, ik wil zo graag verder lezen!
Ik vind dat je het heel mooi schrijft, hier mag je trots op zijn!

edit; dit moet je trouwens wel als eerste hoofdstuk doen.
Dit is juist mooi. Je komt er midden in, waardoor ik verder wil weten wat er allemaal voor is gebeurd. Wat je dus in flashbacks terug kan laten komen.

Super mooi!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:08

Ik vind de dialogen soms wat moeilijk te volgen en ik zie hier en daar wat spelfouten. Voor de rest vind ik het goed geschreven!