[DIGI] photoshopped

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

[DIGI] photoshopped

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 07:41

Hallo!

Ik ben al enige jaren voor mijn werk bezig met photoshop. Dit bestaat voornamelijk uit het retoucheren (opknappen) van oude foto's, kleine bewerkingen en af en toe wat groter werk.

Maar ook prive werk ik graag met photoshop. en dan voornamelijk retoucheren, het ontwerpen van posters, flyers, cd hoezen e.d.

maar het leek mij leuk om ook eens wat meer te tekenen met dit programma.

Nu heb ik dus voor het eerst een paard geschilderd/getekend in photoshop. Ben zelf best tevreden, maar hoor graag wat anderen nog als verbeterpunten zien.

dit is Jenny:

Afbeelding

Ik werk met photoshop CS5 en een wacom tekentablet.

Brand maar los!

Anoniem

Re: [DIGI] photoshopped

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:14

De vormen/verhoudingen zien er goed uit. Wat me wel opvalt is dat vergeleken bij de manen de rest erg glad is (geen textuur/beharing zichtbaar).

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 20:54

daar heb je gelijk in. heb wel wat textuur in de bles gegeven, maar verder idd niet. zal eens kijken hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:56

Waauw! :oo Voor de eerste keer is hij echt super gaaf gedaan! :j

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:17

bedankt! :D

ik zal de originele foto ook eens opzoeken en ernaast zetten. moet wel zeggen dat er aardig wat werk in zit hoor! da's me niet in 1 avondje gelukt.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:21

Wauw! Ik vind hem prachtig! _/-\o_
Ben het wel met Nouks eens dat het verschil in textuur tussen zijn manen en de rest van het lichaam best opvalt. In de bles heb je al wel de haartjes laten zien, misschien dat je dat in de rest van het lichaam ook kan doen. Verder vind ik hem echt geweldig, diep respect dat je zoiets kan maken! +:)+

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:49

dit is de foto die ik als voorbeeld heb gebruikt:
Afbeelding

de kleuren kloppen niet helemaal, en ook met de schaduwen heb ik wat fouten gemaakt....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:50

Geweldig!!!
Maak je ze ook voor andere ? Ik zou heel graag zo'n bewerking hebben van ponylief :+

Hij is echt super mooi en realistisch!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:15

Elin_ schreef:
Geweldig!!!
Maak je ze ook voor andere ? Ik zou heel graag zo'n bewerking hebben van ponylief :+

Hij is echt super mooi en realistisch!

bedankt! :o

ik heb nog geen andere gemaakt, dus ik durf nog niet te zeggen of ik dit als opdracht ga aanbieden. (wel ben ik werkzaam als fotografe, en maak ik dus posters/flyers op bestelling...)

ik ga eerst nog maar eens oefenen! (dan weet ik of dit geen "one hit wonder" was)

maar wie weet! als ik zover ben, laat ik het zeker even aan je weten!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 03:34

Dat paard ken ik :))
Of beter gezegd: kende, Jenny leeft niet meer...
Moest even achter m'n oren krabben, maar zag toen de link in je onderschrift, Jolijn!

Mooi gemaakt hoor :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 08:03

Wauw, wat een prachtige bewerking van Jenny!
Vind de bewerking eigenlijk nog mooier dan de orgininele foto!
Maak je ook een bewerking van haar vriendinnetjes? O:) (en dan met name Katinka?)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 09:08

@ Letizia: tnx! :D, en jawel, ben ook weer aktief op bokt. Na Wydia heb ik enkele jaren niet meer gereden, maar ja....... bloed kruipt waar het niet gaan kan natuurlijk!

@ Ntlie_ : je hebt PB. ;)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:09

Ik vind hem heel netjes voor de eerste keer. :)
Welke tools heb je gebruikt? Ik zie inderdaad ook het glade van de vacht(hoe heb je dat gedaan? blur of smudge tool? of iets anders?) En dan de manen die wel veel textuur hebben. De verhoudingen kloppen volgens mij wel alleen het oog lijkt niet helemaal te kloppen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:30

ik heb voornamelijk de smudge tool gebruikt om de verschillende kleuren netter in elkaar te laten overlopen. vandaar die gladde vacht. Het wel geprobeerd om er wat meer textuur in te krijgen, maar ik kreeg dat niet netjes. De manen had ik idd wat meer kunnen verzachten zodat het meer 1 geheel word.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:36

Hoe doe je dat eigenlijk?
Ik ben ook geinteresserd in photoshop enzo, maar teken je erover? Of maak je echt een hele nieuwe tekening?
Ik vind het heel mooi gedaan :D. Ik gebruik the smudge tool etc, niet zo veel. Ik heb geleerd dat het mooier is als je zelf de kleurverschillen maakt. Dus door de doorzichtigheid aan te passen en zo lichte kleuren over laten lopen in een donkere kleur van dezelfde tint.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:25

Leuk Jolijn, rijd je nu ook weer?
Ik heb btw nog een hele mooie arabier, voor als je nog wat oefen materiaal zoekt O:)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:41

WOW! als je alleen ff naar de neus kijkt lijkt het donders realistisch :O
echt heel mooi gedaan :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:11

Letizia schreef:
Leuk Jolijn, rijd je nu ook weer?
Ik heb btw nog een hele mooie arabier, voor als je nog wat oefen materiaal zoekt O:)

Ik rijd idd weer. ik rijd een merrietje van 32 ( :j ) lekker stapritjes door het bos, dan nog een merrietje van ongeveer 25 (een heerlijk pittig paardje) en ik wil a.s. woensdag gaan beginnen met het longeren en werken met een 23 jarige hengst (spannend!!)

allemaal haffies natuurlijk!

Nath gaat kijken of ze nog een mooie foto heeft van katinka, dan ga ik dat maar eens proberen. Dan wietje nog, en dan moet ik toch wel op de goede weg zitten met het gefotoshop, denk je niet? :) wie weet kan ik er straks nog geld voor gaan vragen!

met jou ook alles goed?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:16

katia1993 schreef:
Hoe doe je dat eigenlijk?
Ik ben ook geinteresserd in photoshop enzo, maar teken je erover? Of maak je echt een hele nieuwe tekening?
Ik vind het heel mooi gedaan :D. Ik gebruik the smudge tool etc, niet zo veel. Ik heb geleerd dat het mooier is als je zelf de kleurverschillen maakt. Dus door de doorzichtigheid aan te passen en zo lichte kleuren over laten lopen in een donkere kleur van dezelfde tint.

ik teken de contouren over. (tja, ben erg lui... ) de kleuren en details maak ik na met een foto ernaast. daarnaast probeer ik door middel van verschillende lagen en verzadigingen een realistischer effect te creeeren. en ik laat de kleuren dmv de smudge tool nogmeer in elkaar overlopen. ben hier alleen een beetje te enthousiast mee geworden. :o

ik ga proberen om de volgende met wat meer "vachtstructuur" te maken. moet alleen nog even uitvogelen hoe....

Yvonne_V schreef:
WOW! als je alleen ff naar de neus kijkt lijkt het donders realistisch
echt heel mooi gedaan

tnx! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:23

Jolijn, vind je het goed als ik hem doorstuur naar m'n tante, vind ze vast leuk :)

Met mij alles goed hoor, nog altijd druk in de paarden :)
Waar staan de hafjes?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:41

tuurlijk mag dat! als ze het grote bestand wilt, geef je maar een brul.

de paardjes staan in veere. het is bij haflingerhof de heksenketel. (jaja, ik ga met strizzi aan de slag!)
ruim 20 jaar geleden hebben ze mij daar op een paardje gezet, en sindsdien was ik verkocht. nu rijd ik dus weer op hetzelfde paardje als 20 jaar geleden! wel een gek idee hé?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:45

Leuk zeg!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:08

Zorgen jullie wel dat jullie ontopic blijven? Alles wat niet met de tekening te maken heeft kun je per PB bespreken. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:11

Waaaauw!
Echt onwijs mooi! <3
Kan je geen simpele turtorial maken, van hoe je dit deed?
Ik probeer namelijk al heel lang een paard in PS te maken, maar ik kom niet verder dan, iets dat heeeeel ver weg op een paard lijkt...

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:54

LoveUggs schreef:
Waaaauw!
Echt onwijs mooi! <3
Kan je geen simpele turtorial maken, van hoe je dit deed?
Ik probeer namelijk al heel lang een paard in PS te maken, maar ik kom niet verder dan, iets dat heeeeel ver weg op een paard lijkt...

pfff... ik zou wel willen, maar ik ben bang dat ik daar geen tijd voor heb. In het magazine photoshop advanced kan je veel tips opdoen over het tekenen en schilderen van mensen en dieren. daar haal ik ook een hoop uit.