Is er animo voor videoshoots?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Is er animo voor videoshoots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:22

Aangezien ik nu een nieuwe camera heb met Full HD filmfunctie erop, wil ik wel wat meer dan alleen fotoshoots.
Daarom kwam ik op het idee om 'videoshoots' te maken. Ik kom bij je opnemen en vervolgens monteer ik de beelden tot een filmpje. Je kan zelf de muziek uitzoeken die eronder komt en je krijgt het filmpje op een cd thuis gestuurd.

Is hier interesse in? Zoja, hoeveel zou je er maximaal aan uit willen geven (rekenhoudend met grote investering van tijd in het monteren)?

Een voorbeeldje, helaas is youtube een kwaliteit killer.

Groetjes Nicky :)

Sheran

Re: Is er animo voor videoshoots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:24

Ik zou het wel leuk vinden maar ik zou er niet iemand speciaal voor vragen, ik maak liever zelf filmpjes zodat ze daarna helemaal naar mijn smaak zijn :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:28

Lijkt me echt superleuk! :) Geweldig filmpje ook.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:30

Dat is leuk zeg! Lekker origineel ook :D Heb eigenlijk geen idee hoeveel zoiets zo moeten kosten. 20 euro ofzo? Weet niet hoe groot het formaat van het filmpje is. Dat maakt natuurlijk wel verschil.
Misschien als je later steeds beter word dat je dan natuurlijk wel meer kunt vragen. Wel heel leuk filmpje! :D
Laatst bijgewerkt door _Aniek op 05-03-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:30

Ik vind het heel leuk!! Ik zou zeggen rond de 25 euro exclusief reiskosten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:36

Ik denk dat er best animo voor is. Alleen zal de kwaltiet wel veel beter moeten zijn dat het filmpje wat je nu heb (vooral de stukken die je rijd) Dus met een professionele camara. En niet een foto camara met een filmstand. Of zo'n klein film camaraatje.. Net als dat je geen foto shoots doet met een compact camara maar met een spiegelreflex. Dus als de kwaliteit helemaal goed is, Dan zou ik daar best 30 euro voor willen betalen..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:38

Daarom heb ik er ook bij gezet; youtube is een kwaliteit killer. Films worden wel degelijk opgenomen met een degelijke camera (Nikon D3100) en in Full HD :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:41

Hier nog een videograaf, ik wil iedereen alvast voorbereiden dat 1 filmpje al 3 uur editen kan zijn ;) . Ikzelf vind het geweldig als iemand mij eens kan filmen want dat lukt niet met mezelf. Het klinkt duur, maar ik zou er zeker 100 euro voor vragen, zeker als je hele mooie kwaliteit kan leveren (dus ook mooi editing/After Effects). Je materiaal en nabewerking zijn gewoon kostbaar. Voor een fotoshoot vraagt men al rond de 60 euro. Waarom dan niet voor een filmpje?

@Nini_Roosje, als je een DSLR heb met filmfunctie is dat helemaal goed hoor, krijg je mooie scherptediepte van.

@ __Nicky, staat er 1080i of 1080p in de Nikon? Ikzelf heb een D90 en daar film ik niet mee want daar is de filmfunctie echt nog bagger van :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:43

Waar zou ik dat kunnen vinden? :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:47

Leuk idee, maar schaf dan wel een statief aan zodat je beeld niet zo zwabbert (zie je vooral in het begin). Verder zitten er heel veel stukjes tussen die out of focus zijn. 100 euro zou ik hier zeker niet voor geven (is de kwaliteit me nog niet goed genoeg voor + de boel wat te saai) ;) maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zulke filmpjes van hun paard willen hebben. Misschien te combineren met een fotoshoot? :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:57

In je instellingen. Als je filmt, staat er bij de modus, 720i, 720p, 1080i, 1080p

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:13

Zal ik even moet kijken, batterij ligt nu aan de oplader ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:17

Ik denk dat je hie rbest wat voor kan vragen, MITS je goede kwaliteit kan leveren, en een eigen stijltje ontwikkeld. ik heb er verder geen verstand van, maar dit filmpje ziet eruit alsof ik het zelf ook zou kunnen maken. Met tekenen en fotografie creeer je een eigen stijl, probeer dat ook met filmen en het monteren.
waardoor het ook écht iets word wat andere mensen herkennen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:57

De vraag was toch, wat wij hier voor willen betalen? 100 euro zou ik hier niet voor betalen hoor :n Voor zo`n prijs verwacht ik wel meer kwaliteit in de afwerking e.d. Zoals deze nu is zou ik hier 30 euro voor willen betalen. Als je meer ervaring hebt kan je het altijd nog verhogen :D
Ik vind het wel een mooi filpje! Zeker de passende beelden bij de muziek!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:48

Leuk filmpje op zich, ik zou alleen als eigenaar zijnde het trek en plukwerk niet in mn filmpje willen zien :o
Ja oke hypocriet want je doet het, maar als je dan zoveel geld betaald heb ik liever 'lieve' beelden. Als je begrijpt wat ik bedoel.

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:03

Nee maar ik neem aan dat dit alleen een voorbeeldfilmpje is en niet zoals ze daadwerkelijk de verkoop in gaat gooien. Ik denk best dat er animo voor is. Je maakt er toch een beetje een persoonlijk portret van als ik het zo bekijk en niet gewoon een los-vast filmpje. Ik vind dat je het goed ondersteunt met je muziek. En inderdaad, het filmen is één ding, het nabewerken een tweede. Ik zou ook eerder rond de 100,- gaan zitten. Voor 20 euro is het zonde van je tijd. Dan kun je net zo goed een krantenwijk gaan lopen bij wijze van spreken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:02

ik denk ook dat richting de 100 euro een goede prijs is hoor,

alleen ben ik het wel met de andere eens dat ik de kwaliteit van dit filmpje niet fantastisch vindt. En ik vraag me af wat je iemand dan voor 100 euro moet bieden, een gemonteerd filmpje of ook de losse stukken film erbij. Ik zou het zelf namelijk bv. wel heel leuk vinden om goede stukken film te hebben om zelf te monteren :D

Maargoed, het idee is echt leuk hoor... En ik ben een vrij kritisch persoon (en ik heb een poosje een opleiding gevolgd voor beeldtechniek :Y) ) :') Maar bij mij roept dit filmpje nou niet bepaald iets op van ' Dat wil ik ook van mijn paard laten maken ' :D Ik kan niet inschatten hoe de grote menigte daar over denkt, maar mocht mijn mening een beetje represenatief zijn (wsl niet :') ) zou ik wel eerst wat meer gaan oefenen (anderzijds is het weer een goede manier om te oefenen door het ' aan te bieden' hmmm :D ).
Maar er zijn zeker paardenfilmpje waar ik dat wel bij heb van , ' Had ik maar zo'n film van Yv :~ ' .... En mocht je echt goed worden is het echt een goed concept (ik heb er ook wel eens over na zitten denken :') ik vind film namelijk een vééél boeiender medium dan fotografie, en ik heb een stuk of 3000 foto's van mijn knol _O- ) dan is het ook echt iets gaafs en veel leuker dan foto's vind ik :) En daarnaast onderscheid je je ook nog eens van de 3409 amateur paardenfotografen die je hier op bokt hebt :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:31

als ik jou was zou ik nog lekker gaan oefenen eerst voordat je er geld voor gaat vragen, ik vind dit al zeker wel een leuk filmpje!! prima beeldkwaliteit ook. probeer alleen wat meer variatie in je montage te brengen, met wat andere beelden erbij, stukje wei/stal, naar de poetsplaats dat soort beelden, dit hoeven geen lange beelden te zijn, gewoon korte stukjes in het begin. en misschien faden van zwart naar beeld in het begin met een voorstukje erbij,snap je wat ik bedoel?
maar ga vooral zo door! want het is super leuk om dit soort beelden van je lieveling en jezelf te hebben!! zoals Menino al zegt: foto's genoeg op de pc maar beeld is ook kei leuk!! en o zo sprekend!
succes verder!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:38

Leuukk! Lijkt mij wel leuk om is wat bewegende beelden van mijn paard te hebben in degelijke kwaliteit :P Mijn zijn allemaal heel wazig :P En monteren ben ik zelf ook nie goed in :)
Is volgens mij wel degelijk animo voor ja ! Over prijzen heb ik echt geen idee sorry :P
Lukt dat wel om alles te filmen op 1 dag? Heb geen idee hoeveel er echt gefilmd is voor een filmpje van 2 minuten.
En ik ga ook akkoord met Kenyada :D Zo een beetje vanalles, maar dit was echt wel leuk, straalde rust uit ! Idd sprekend :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 13:42

Bedankt allemaal :)
Even voor de duidelijkheid, ik ben nu bezig met een aantal niet betaalde dingetjes om wat meer te oefenen. Dit was het eerste filmpje wat ik had gemaakt met mijn nieuwe camera en gewoon in iMovie. Er komt een nieuw bewerkingsprogramma aan :D

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:45

Ik wil wel graga de resultaten zien hehe :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:51

Ik vind het hartstikke leuk uitzien!
Als ik nu nog een paard had, had ik zeker interesse gehad!

Ik heb verder geen verstand van technische blabla, en ik hoef dat ook niet. Ik vind het gewoon een mooi filmlpje, lekkere sfeer en vooral de liefde tussen ruiter en paard die wordt uitgestraald vind ik mooi om te zien. Dan boeit het me echt niet of af en toe de focus ergens anders ligt.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:51

Ik vind het idee leuk, zou het zelf leuk vinden om een filmpje te laten maken, maar eerlijk gezegd niet voor 100 euro.
Hoeveel wel weet ik niet precies, hangt er ook een beetje vanaf hoe lang het filmpje zou worden e.d.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:13

Het idee is zeker leuk, maar wat er bij komt kijken qua kosten is ook belangrijk.

Uit nieuwsgierigheid, wat vinden jullie van de video's in mijn onderschrift?

Zijn huis-tuin-en-keuken filmpjes die ik voor mezelf heb gemaakt, maar ben toch benieuwd :D Ter info: Snow 2010 is de meest recente.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:18

Heb summer & snow gekeken, vind het begin van snow leuk :P Alsof ge een roofdier zijt :D
Maar daarvoor hebt ge toch op verschillende dagen gefilmd nee?