[VER] Alles wat ik wilde... en meer.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

soeboenoe

[VER] Alles wat ik wilde... en meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:00

Ik ben al een tijdje bezig met mijn eigen boekje schrijven (het is overigens in geen enkele manier op mijzelf betrokken, het is pure fictie) en wil er ook serieus mee naar een uitgever gaan, maar wil eerst even wat meningen van jullie weten :) (de namen kloppen nog niet, ben er nog niet helemaal tevreden over, mochten jullie nog suggesties hebben voor de hoofdpersoon laat het me erg graag weten!)
Komt een stukje, ik ben al wel een stuk verder maar wil gewoon reacties peilen voor ik meer post! *fingers crossed*

Hoofdstuk 1

“Lieve Daniëlle…” al frutselend aan het laken probeer ik de woorden in de juiste volgorde te zetten. “Je bent echt het meest fantastische mens dat ik ooit heb gekend en ik geef heel veel om je maar… mijn gevoel is veranderd. Ik denk dat het over is…”

Er viel een stilte in het bed waar net de liefde overvloedig aanwezig was. Ze keek me aan of ze water zag branden. Ik keek haar strak aan en de tranen rolden over de rand van mijn ogen mijn wangen op en dropen op het laken. Je zag de lakens mijn tranen absorberen en langzaam droogde de tranen op, zoals mijn liefde voor haar opgedroogd was.
Ze keek me nog steeds vol ongeloof aan en langzaam begon het tot haar door te dringen... Je zag de tranen opwellen en ze veegde ze weg nog voordat ze haar zachte wangen raakten.
“Waarom?” Is het enige wat ze zei.
Ik keek naar de rondingen van haar lichaam onder de dekens en besefte dat het me niks meer deed… De magie was ervan af en de vlinders in mijn buik waren gestorven. “Jij bent een Fantastische vrouw Daan..” “Noem me niet zo…” “Daniëlle… Je moet niet denken dat ik niks meer voor je voel... Je bent nog steeds erg speciaal voor me. Maar nu op een andere manier…”.
Ze sloeg de dekens weg en begon zich aan te kleden zonder nog maar een woord tegen me te spreken. Ik keek naar haar en dacht aan alle momenten die we hadden meegemaakt, hoe we het voor elkaar hebben gekregen dat niemand het doorhad, zelfs haar man niet. Hoe we het leeftijdsverschil getrotseerd hadden. En eigenlijk voelde ik me op dat moment zo slecht dat ik walgde van mezelf... Ik heb zo veel van haar gehouden dat het bijna pijn deed, hoe kan het dan zo zijn dat het nu over is? Dat mijn gevoel me in de steek liet, háár in de steek liet. Ik hoorde een van haar kinderen huilen en werd weer teruggeroepen naar de realiteit.
Ze was de kamer al uit en ik lag daar nog, alleen, in een kil, koud bed… Ik begon me aan te kleden en liep zachtjes naar beneden, waar zij Floor een bordje eten gaf. Weer keek ze me niet aan en ze zei tegen me: “Je moet gaan, Cas is er in 20 minuten…”. Ik knikte en liep naar boven om mijn laatste spullen te pakken en er zeker van te zijn dat ik niks zou vergeten, want als Cas erachter zou komen zou haar wereld instorten en dat is het laatste wat ik zou willen.
Ik klikte mijn oorringetjes dicht en liep weer naar beneden. Ik zei dat ik nog wilde praten, maar het enige antwoord wat ik kreeg was: “10 minuten”. Ik zag dat ze gehuild had en ik wilde een arm om haar heen slaan, maar het leek me het beste om dat maar niet te doen.
Ik pakte mijn jas van de bank en trok mijn schoenen aan. Ik keek nog een keer in haar richting en zei: “je moet weten dat je altijd speciaal voor me blijft”. Ik liep de voordeur uit en liet die zachtjes weer terug vallen in het slot. Ik kneep hard in de sleutel in mijn zak die ik van haar gekregen had. De tranen sprongen me weer in m’n ogen. Ik stapte op mijn fiets en met een laatste blik op haar huis reed ik snel weg voor hij thuis zou komen.

Hoofdstuk 2

Thuis, daar had ik nu helemaal geen behoefte aan. Ik reed naar een plek waar ik echt helemaal alleen kon zijn en rustig na kon denken. Ik zette mijn fiets op zijn standaard en ging in het vochtige gras zitten. Hoe kon ik houden van iemand anders? Hoe heeft ze ooit van mij kunnen houden? Genoeg vragen, maar de antwoorden bleven uit… Ik ging liggen en voelde de met dauwdruppels bedekte grassprieten langs mijn oren gaan. Ik dacht aan hoe ze altijd mijn haar achter mijn oren streek en dan zo lief naar me keek. Mijn ogen werden weer vochtig, mijn zicht troebel en de tranen vermengden zich met de avonddauw…

Het liep al tegen zevenen en ik besloot toch maar naar huis te gaan.
Mijn moeder vroeg al ongerust waar ik zo lang gebleven was. “Nablijven” mompelde ik en liep meteen door naar mijn kamer. Ik plofte neer in op mijn bed en zette de verwarming op 4 zodat het net een sauna leek en het leek of ik de rode wangen en ogen van de warmte had.
En daar viel ik in slaap, zo moe van alle opwinding en emoties, ik kon alleen maar slapen..

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:10

Misschien als er meer staat?

Hoofdstuk 3

“Goedemorgen Nederland en welkom bij Ruud de Wild! Er komt nu een geweldig nummer dat al voor eeuwen in de hitlijsten staat, lijkt het wel! Het gevoelige nummer van die fantastisch band die helaas al een tijd uit elkaar is, hier is ie dan mensen: Volumia, Het is over!”

Ik zette mijn wekkerradio uit en mij ogen deden zeer van het huilen heel de nacht door, ik heb denk ik 2 uurtjes geslapen en zelfs in mijn dromen zat ze nog steeds in mijn hoofd…
En vandaag ook nog eens les van ‘r.. Ik stapte met lood in mijn schoenen mijn bed uit en begon me aan te kleden en mijn haren te borstelen. “auw!” Die verrekte klitten ook altijd, ik laat mijn kop nog kaalscheren als het zo blijft! Ik liep naar de badkamer en begon mijn zwarte ogen van de uitgelopen mascara af te vegen en maakte ze meteen daarna weer veel te zwaar op om mijn wallen en zwarte kringen maar te verbergen. Gelukkig, iedereen sliep nog. Ik maakte een boterham klaar voor tussen de middag op school, maar eigenlijk wist ik al dat ik die niet op ging eten en gaf hem maar aan de hond. Ik pakte een mandarijn en ik kon toch nog wel een beetje genieten van de zure smaak van de partjes. Het was vijf voor half acht en ik ging mijn tanden poetsen om daarna naar school te rijden voor mijn lessen gym van de eerste 2 uur.
Ik liep de kleedkamer binnen en ik had totaal geen zin om te gymmen dus ik zei maar tegen Mevrouw Allen dat ik ongesteld was en of ik aan de kant mocht gaan zitten. Ze bedreep het wel, maar ja, dan moest ik maar helpen met opbouwen en afbreken. De les begon en zoals gewoonlijk stond iedereen nog te lachen, praten of te chagrijnen. Ik zat op de vensterbank en keek naar buiten, de stem van Mevr. Allen totaal langs me heen gaande.
Het leek of de twee uren sneller gingen dan normaal, want ik heb niks meegekregen van die twee uur. Ik wist welke les nu zou komen en ik wist dat die de ergste zou zijn van de hele dag. Ik zou haar weer onder ogen moeten komen en zonder ook maar iets te laten merken zou ik haar les moeten volgen. Ik zou niet meer mogen kijken naar haar mooie rondingen en dan een knipoog krijgen waarvan ik bloosde. “Saar?! HALLO!! Saar!! Is er wat?” “Huh?? Wat? O, sorry.. nee er is niks, ben alleen heel erg moe”. “Ik zou maar opschieten als ik jou was! Mevrouw de Graaff houdt niet zo van laatkomers” en met die woorden en een knipoog liep Mevrouw Allen langs me het hokje van de gymleraren in.
Ik liep zo langzaam mogelijk naar wiskunde toe, maar in de deuropening stond niet Daniëlle.. Nee, Mevrouw Weenink stond er en ik vroeg waar Mevrouw de Graaff was. “Die heeft zich vanochtend ziek gemeld, dus moet ik nu surveilleren bij jullie”. Meteen kreeg ik een brok in mijn keel en vroeg of ik naar de wc mocht.
“Ze is er echt kapot van.. Ze is er zelfs ziek van.. Betekende het dan echt zoveel voor haar?”
Ik moest Meneer de Graaff hebben, ik MOEST weten wat er aan de hand was en hoe het met haar ging! Ik rende naar het hokje waar hij zou moeten zitten, maar hij was er niet.. Ik liep naar John de conciërge toe, vroeg waar Cas de Graaff was en hij bleek in de lerarenkamer te zijn. Ik rende naar de lerarenkamer toe, maar besefte dat het wel heel raar over zou komen als ik hals over kop binnen zou komen stormen en hem het hemd van het lijf zou vragen over zijn vrouw die “alleen” mijn wiskundedocente was. Ik liep maar weer terug naar mijn lokaal en volgde de plaatsvervangende les geschiedenis van Mevrouw Weenink.

Ik werd helemaal gek van mezelf. Ik kon niet langsgaan, niet bellen, niet sms’en.. Ik zou toch niks terugkrijgen via de sms en als ik binnen zou komen zou ze me toch meteen de deur uitwerken.. Misschien hield ik dan toch meer van haar dan ik me realiseerde…
Ik ga gewoon langs! Ik maak me veel te veel zorgen.. Ik wil het uitpraten, ik MOET het uitpraten! Ik meldde me ziek bij John en sprong op mijn fiets naar haar toe. Ik deed de deur open met de sleutel die ik nog steeds had en liep naar binnen toe. En daar zag ik haar zitten op de bank, rode ogen en natte wangen. Ze keek op en even zag ik een twinkeling in haar ogen, maar die verdween snel en ze wendde haar ogen af. Ik liep zachtjes naar haar toe, ging naast haar zitten en omarmde haar. Ze greep me vast en begon op mijn schouder uit te huilen. Ik wreef zachtjes en teder over haar rug en streelde haar mooie haar. Zo hebben we voor mijn gevoel wel uren gezeten en het kon me niet lang genoeg duren. Ze stopte met huilen en legde haar hoofd op mijn schouder, ik streelde nog steeds haar mooie, zachte haren. Ze vroeg waarom ik gekomen was, “omdat ik van je hou, dat weet je toch…”, “maar het was over tussen ons?” Ik dacht even na hoe ik dit het beste kon vertellen. Ik nam haar hoofd tussen mijn handen en drukte mijn lippen zacht op de hare. Het voelde zo goed, zo vertrouwd. Ze legde haar hoofd weer op mijn schouder en ik legde mijn arm om haar schouders en drukte haar tegen me aan.
Toen hoorde we de voordeur open en dichtgaan en we schrokken, want het kon niemand anders dan Cas zijn.. Ik stond snel op en deed of ik in mijn tas aan het zoeken was naar iets wat ik haar nog moest geven. Hij kwam binnenlopen en keek me verbaast aan. “Wat doe jij hier?!” “Ik eh.. moest Mevrouw de Graaff haar boek nog teruggeven” en ik keek vluchtig haar richting in en ze knikte, “Ja dat klopt, die ben ik gisteren vergeten tijdens de bijles, dankjewel Saar”. “Je had hem toch ook aan mij mee kunnen geven, dan had ik hem ook mee kunnen nemen”. “Ja, sorry meneer daar had ik even niet aan gedacht”. En ik gaf Daniëlle mijn eigen boek om de leugen in stand te houden. Hij ging naast haar op de bank zitten en keek of ze koorts had, hij vertrouwde het allemaal niet met die rode kleur van haar. “Ik ga maar weer eens” zei ik om niet uit mijn rol te vallen en liep richting de voordeur terwijl ik hun op de achtergrond nog hoorde mompelen.

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:20

Jij bent echt mijn reddende engel vanavond. Ik zit hier op mn werk me te vervelen tot een uur of 8 en nu
kon ik mooi dit lezen... Hoofdstuk 4,5,6,7,8,9 en 10 worden vanavond zeker niet meer geplaatst? :+

(Sorry, ik ben geen schrijfster dus ik kan je geen tips geven over hoe het geschreven is, maar het leest wel lekker weg)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:10

Het leest lekker weg, ook een leuk thema voor een boek! Ben benieuwd hoe het verder gaat :j

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 21:04

prince_kiss schreef:
Jij bent echt mijn reddende engel vanavond. Ik zit hier op mn werk me te vervelen tot een uur of 8 en nu
kon ik mooi dit lezen... Hoofdstuk 4,5,6,7,8,9 en 10 worden vanavond zeker niet meer geplaatst? :+

(Sorry, ik ben geen schrijfster dus ik kan je geen tips geven over hoe het geschreven is, maar het leest wel lekker weg)

Dankjulliewel! :D
Zal ik iedereen dan een plezier doen en nog wat hoofdstukken plaatsen? :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 21:07

Hoofdstuk 4

We zijn ondertussen een paar weken verder en alles leek normaal en goed. Maar stiekem zat me nog iets dwars… Ik had ook nog gevoelens voor die andere persoon.. Maaike Hogenveen… een erg aantrekkelijke jonge stagiaire geschiedenis en nog eens erg charmant ook! Dus besloot ik maar eens voor het bureau te gaan zitten om wat beter contact te leggen met haar. Natuurlijk mocht Daniëlle er niet achter komen.. dat zou haar hart voor de tweede keer breken... En het ging echt weer super tussen ons! We hebben zelfs een keer in de werkplek wiskunde staan zoenen omdat ik per ongeluk tegen haar aanliep en ze me tegenhield en meetrok! We leken net een stel verliefde tieners (of nou ja zíj leek op een tiener, ik was het al), glimlachen op de gangen, per ongeluk expres tegen elkaar oplopen en dan lachen, elkaar heel lang aan- en nakijken.. Ja, we leken hét perfecte verliefde koppel.. Maar er was wel een probleem aan dat geflirt... Het was open en bloot in de gangen en eigenlijk als je er op ging letten had je het zo door.. En dát was nou juist het grote probleem! NIEMAND mocht het weten, dan zou zij haar baan verliezen, veel boetes krijgen en wat voor haar het ergste was: Cas en de kinderen verliezen.. Dus besloot ik om het er eens met haar over te hebben, we hadden na school afgesproken bij haar thuis onder het mom van: Wiskundebijles. Zo zouden we een smoes hebben als Cas thuiskwam en had ik een smoes voor mijn ouders. En om eerlijk te zijn kwam er niet veel van wiskunde terecht, ik wist niet dat je hemel op aarde kon voelen als twee mensen de liefde met elkaar deelden.
“Daan?” “Ja.” “zullen we eens ophouden met dat maffe geflirt in de gangen van school.. Straks worden we nog ontdekt..”. Ik streek een haarlok uit haar gezicht en ze keek me verwonderd aan. “Vind je het niet prettig dan?” “nou dat is niet zozeer het probleem, maar denk eens aan de consequenties als ze het ontdekken van ons.. Als we nou op school gewoon doen of we elkaar niet kennen en doet alsof je me eigenlijk een irritante tiener vind, dan gaat niemand dingen denken..” “Als het echt moet..” “Ja, Daan dat lijkt me wel verstandig, en ook geen gekus, gepluk en gefriemel meer op school, hoe jammer ik dat ook vind. Maar dan blijft het speciaal voor ‘onze’ momenten”. En ik gaf haar een kus, die overging in een lange romantische liefdevolle zoen en langzaam maar zeker voelde ik haar handen een weg zoeken naar de sluiting van mijn bh en ik friemelde aan de knoopjes van haar polo…

Moe van voldoening lagen we in elkaars armen op de bank nog nagenietend van het liefdesspel. Ik rilde want het was behoorlijk fris deze dagen en we vonden het een slim plan om ons weer aan te kleden, aangezien “wiskunde bijles” niet echt in zulke poses gegeven wordt…
Het liep al tegen een uur of acht eer ik naar huis ging omdat Cas toen thuiskwam en ik bedankte Daniëlle voor de bijles en dat ik nu zeker wist hoe ik van twee coördinaten en Y=ax+b een formule moest maken. Thuis vonden ze het merkwaardig hoeveel wiskunde bijles ik kreeg en dat mijn resultaten nog steeds niet boven de 6.5 uitkwamen. Als ze eens wisten…

Ondertussen was ik ook gezellig aan de klets geraakt met Maaike die toch wel een erg boeiende persoon was. Ze woonde in Den Bosch was 21 jaar oud en was nog single. Veel geschiedenis maakte ik niet in de les, want Maaike en ik zaten continu te kletsen over van alles en nog wat. En na een paar weken had ik het eindelijk zover! Ja, ja ze vroeg of ik een keer langs kwam voor een kop koffie! We spraken af op een zaterdag middag, we zouden ook nog even door het centrum van Den Bosch lopen en daarna zou ik weer naar huis gaan. Ik had alleen een klein probleempje over het hoofd gezien… Daniëlle en ik hadden diezelfde middag afgesproken omdat Cas dan een dag weg zou gaan met school… En aangezien we elkaar niet meer zo vaak zagen na school (omdat mijn ouders toch wilde dat ik niet meer zo veel wiskunde bijles zou krijgen en meer aan mijn andere huiswerk ging doen) zou ze er niet blij mee zijn… Misschien dat ik dan toch maar een andere zaterdag met Maaike af moest spreken, want ik had toch ook wel erg veel zin in een hele middag alleen met Daantje.
Ik had de mail van Maaike al ingetypt en de tekst al bedacht toen de telefoon ging en ik nam op met; “hallo met Saar den Koning” “hee lief! Ik moest je gewoon even spreken! Die zaterdag hè.. die wij hadden gepland?” “ja” “die kan niet doorgaan.. ja, Cas zei dat het de zaterdag erop was dus wilde ik voorstellen om het die zaterdag erop te doen. Als je dan kan?” “ Tuurlijk! Voor jou máák ik gewoon tijd!” “ Fijn! Heb er echt zin in! O en kun je morgenavond wel eventjes komen? Cas is toch even een uurtje weg.” “ oké, zie je morgen om 7 uur!”
Dus hoefde ik mijn middagje met Maaike niet af te zeggen en ik wiste de tekst uit het vakje “e-mail adres”.

Hoofdstuk 5

“Een hele goedemorgen en je luistert naar Giel Beelen! Het is weer zaterrrrdag en dat wil zeggen dat je lekker weekend hebt! Lekker even niet werken en heerrrrlijk relaxen! Hier komt een nummertje dat niet bij iedereen geliefd is maar ach wat vind ik dit toch een heerlijk nummer! Krezip met I would stay!”

Ik rekte m’n eigen eens flink uit en had helemaal zin in vanmiddag! Lekker met Maaike de stad in en daarna nog eventjes bij m’n schatje langs. Dit kon gewoon niet beter!

“prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt!” Oei, ik moest opschieten! De trein ging zo. En Maaike zou me van het station halen en het was zo’n 15 minuutjes met de trein. Dus als ik deze zou missen duurde het weer een half uur langer voor ik haar zou zien… Ik rende de trein binnen en nog geen 10 seconden naderhand sloten de deuren zich achter me. Het was een volle trein, dus ik liep de hele trein maar door op zoek naar een plaatsje. Ik liep een volgende coupé in en mijn hart zat in mijn keel van de schrik. Daar zat Daniëlle met aanhang.. En blijkbaar had zij mij ook gezien, want ze zwaaide enthousiast. Floor kwam al naar me toe gerend met haar armpjes omhoog “Sa, Sa!” Ik wist niet waar ik moest kijken, want de donkere ogen van Cas keken mij vernietigend aan. Ik had Floor ondertussen op mijn arm genomen en liep in hun richting. Daan vroeg meteen of ik wilde gaan zitten, maar toen ik vluchtig Cas’ richting inkeek zei ik dat dat niet zo’n goed idee was. Ik ging wel verder zoeken naar een plekje om te zitten. En eindelijk toen ik een plekje had gevonden om te zitten riepen ze af dat het volgende station het centraal station Den Bosch was. Al die moeite voor 3 minuutjes zitten! Maar ja, met Maaike door Den Bosch heen wandelen was 10 keer leuker.
Ik voelde de trein snelheid minderen en toen werd ik toch wel een beetje zenuwachtig. Stel dat ze er niet is! Stel dat ze het vergeten is! Maar toen de trein tot stilstand kwam en ik uitstapte zag ik haar lachende gezicht al door de menigte heen. Ik liep rustig haar richting uit en we begroette elkaar met 3 kussen op de wang.

De dag Den Bosch was supergezellig! We hebben Bossche Bollen op en ik zat natuurlijk weer helemaal onder de slagroom.. Wel was het heel lief hoe ze de slagroom van mijn gezicht afveegde met haar servet. Ik baalde eigenlijk een beetje dat ik al weg moest want de tijd was gevlogen… Het leek of ik er nog maar net was, maar ik feite was ik er al een uur of 4 – 5.
We hadden geen tijd om uitgebreid afscheid te nemen, want de trein stond al klaar en ik haastte me de trein in. Ze stond naast mijn raampje en ze keek lachend naar binnen, ik deed alsof ik haar 3 kussen op de wang gaf en ze deed precies hetzelfde terug en plotseling was de zin om een avondje met Daantje door te brengen als sneeuw voor de zon verdwenen…
Ik zat in de trein te bedenken hoe ik het snelste weg kon komen, maar tegelijkertijd voelde ik me ook weer slecht omdat ik weer tegen haar moest liegen.
*bzzz* *bzzz* *bzzz* Ik had een sms, “hee Lieverd! Ik kijk uit naar vanavond! Als je wil kun je blijven eten (als je nog niet gegeten hebt dan ;) ) Ik zie je om 7 uur wel verschijnen als je niet blijft eten en anders misschien tot zo! O ja! De kinderen zijn naar de oppas dus die zullen we niet horen! Xx Daan”. Die had dus hele andere plannen dan gezellig een filmpje kijken… En daar stond mijn hoofd nu helemaal niet naar. Ik denk dat ik me er maar onderuit moet kletsen en dat we niet al te veel moeten frummelen… “Onze volgende halte is Centraal station Tilburg”

7 uur precies stond ik aan de deur en het leek of ze het geroken had, want ik hoefde nog niet eens aan te bellen.. Ik kreeg een lange lieve kus en ze trok me bekant mee maar binnen. Ze begon meteen aan mijn jas te frummelen... Ik duwde haar een stukje van me af en ze keek me verontwaardigd en verwonderd aan. Ik ritste mijn jas open en hing ‘m aan de kapstok. Ik liep langs haar de woonkamer in en ging op de bank zitten. Ze kwam naast me zitten en ze was nog steeds verwonderd. “Is er iets Saartje?” “Nee, ik ben gewoon heel erg moe”. Ze keek beteuterd en we gingen maar een filmpje kijken. De Titanic, en wat zaten we te janken met z’n tweeën! Ik kroop helemaal tegen haar aan en besefte dat ik eigenlijk wel heel blij met haar moest zijn. Ik ging bij haar op schoot zitten en gaf haar zachte kusjes op haar wang, langzaam naar haar mond toe. Ik voelde haar rillen van genot en ze ging met haar handen over mijn rug heen. We zoenden nog een hele tijd en hielden te tijd helemaal niet in de gaten. We streelden elkaar over het haar en gezicht en het was zo’n mooi intiem moment dat we niet merkten dat de voordeur open en dicht gegaan was. Cas kwam de woonkamer binnenlopen en zag ons zo zitten, elkaar zoenend en strelend. “WISKUNDEBIJLES ZEKER! WISKUNDEBIJLES MIJN REET!”. Hij was woest, hij liet alles wat hij in zijn handen had vallen en stormde op Daniëlle af. Hij pakte haar bij de polsen beet en sloeg haar in het gezicht. “Hoe kun je mij en de kinderen dit aan doen Daan!!” “Besef je wel wat je doet!!” “Cas alsjeblieft! Laat me het nou uitleggen! Het was..” “Nee, het was JOUW schuld zeker niet dat dat kind hier binnen is en en..!”. Toen viel er een stilte… Een stilte die zo pijnlijk was, zelfs nog pijnlijker dan het moment ervoor. Daniëlle en Cas stonden elkaar roerloos aan te kijken en hij besefte dat hij haar geslagen had en zij besefte dat ze hem nu kwijt was. Ze begon te huilen en hij liep weer naar buiten toe. We hoorden dat hij de auto startte en wegreed. Ik liep naar haar toe en omhelsde haar. Ze draaide zich om naar mij en keek me met vreemde ogen aan. Het enige wat ze kon zeggen was: “nee.. nee..”.
Je zag de afdruk van Cas’ hand rood worden op haar wang, ik zei dat ik wel hier kon blijven als ze dat wilde. Maar dat leek haar toch niet zo’n goed idee, stel dat ie terug kwam.
Ja, en dat was ook meteen mijn grootste zorg… STEL dat ie terugkomt.. wat zal ie haar dan nog meer aandoen?.. Maar ik ging maar naar huis toe omdat tegen haar zin in blijven ook niet echt een goed idee was…

Hoofdstuk 6

En daar zat ik dan… Alleen achtergelaten door mijn man die waarschijnlijk de kinderen al opgehaald heeft… Wat moet ik nu doen?
Ik wreef over de wang waar Cas me net geslagen had. Hij had me geslagen… Je zag gewoon de afschuw in zijn ogen. Hoe kon dit zo komen? Ik was op alles voorbereid, hoe heeft het zo fout kunnen gaan…
Ik hoorde de voordeur opengaan en dacht dat het Saar was dus draaide ik mijn gezicht weg van de deur. Ik hoorde de voetstappen dichterbij komen en draaide me toch maar om aangezien zij niks fout had gedaan.
“Stel je voor dat hij ons anders gev.. CAS”!! Ik rende naar hem toe en liet me in zijn armen vallen. Zo stonden we daar, allebei met gemengde gevoelens. Ik keek hem aan en zag de tranen over zijn wangen rollen en op zijn bloes druppen. “Daniëlle… waarom…?”
“Ik hou van haar Cas.. Meer dan je je voor kunt stellen…” “En de kinderen dan.. En ik? Heb je daar wel eens aan gedacht..?” “De kinderen zullen het nooit weten.. van Saar en mij.. En ik heb zo vaak aan jou gedacht Cas.. zó vaak.. Maar ik hou te veel van haar om afscheid van ‘r te nemen..” “Je houdt dus meer van haar dan van mij?” “nee Cas… Zie niet alles meteen zo zwart-wit!.. Ik houd van jullie allebei zoveel dat ik van jullie allebei geen afscheid kan nemen..”

Biebabeloeba

Re: [VER] Alles wat ik wilde... en meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:54

Leuk, maar ik vind het wel vreemd dat de tiener meer volwassen doet dan Daan. Zeker als ouder en leerkracht zou zij verantwoordelijker moeten zijn, maar ze komt heel kinderlijk over.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:51

Klopt heb je gelijk in, maar dat heeft een achterliggende gedachte :) later in het verhaal kom je erachter waarom.
Verder in het verhaal komt ze ook heel anders over :)
Laatst bijgewerkt door soeboenoe op 05-11-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:02

Hmm, ik vind het ene leuk verhaal. Maar misschien handiger soms de namen bij de stukjes te zetten wie het ''is''? Want de eerste paar hoofdstukken waren het Saar en het laatste dan weer Danielle, misschien dat net iets beter aangeven?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:12

Dankje, ja daar had ik het ookal over met iemand over de Pb.. Maar vraag me af of dat wel zo mooi staat. Ik bedoel ik denk dat mensen toch wel snappen dat het laatste stuk vanuit Daniëlle geschreven is? of zou het te moeilijk zijn?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:14

Maar, dat is niet zo met alle hoofdstukken vind ik persoonlijk.

En je kan het toch misschien zo doen?

Hoofdstuk 10 - Danielle
Hoofdstuk 11 - Saar

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:16

Wat is niet zo met alle hoofdstukken?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:16

Dat je kan zien wie het ''is'' ;)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:21

oh zo :Y)
Ik zal me er eens over buigen :) Misschien de hoofdstukken titeltjes geven waarin duidelijk wordt wie het "is". Dus misschien niet expliciet de naam, maar dat het wel duidelijk is.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:58

ik vind het wel duidelijk hoor :)

meermeermeer!
ik vind het echt zo spannend! ik zou zo je boek kopen! :D

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:11

Wat een goed verhaal, fijn om te lezen en een heel ander perspectief dan ik gewend ben! Top

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:47

Het idee is wel goed, maar ik vind de uitwerking niet zo goed.

Ik heb het idee dat je door het verhaal heen raast. Je mag er van mij wel iets langer doen over de scenes. Iets meer emotie/dieptegang er in.
Als je verhaal naar een andere plek verplaatst hoeft dat niet meteen te betekenen dat het een nieuw hoofdstuk is. Nu heb je heel veel kleine hoofdstukken en dat vind ik persoonlijk juist vervelend lezen.

Ik denk, aangezien je hier sirieus mee bezig bent, meer moet verdiepen in hoe je het verhaal wil opbouwen. Kijk veel naar andere boeken hoe die zijn opgebouwd, hoe de spanning zich opbouwd, hoe er uit verschillende oogpunten geschreven wordt, hoe de emoties in het verhaal verweven wordt.

Veel succes :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:00

Dankjullie voor de reacties! Vind het echt heel leuk! :D

Yinka: het is juist de bedoeling dat het hier wat sneller gaat. Omdat dit zeg maar een hele wervelwind van emoties en gebeurtenissen weer moet geven. Later in het verhaal zal het verhaal "langzamer" gaan en zal ik meer inspelen op gevoelens en gedachten.
Ik heb een hele opbouw hier op de computer staan met wat ik waar wil en hoe ik het wil en wat ik weer wil geven. Ook heb ik erbij staan welk gevoel ik erbij wil hebben en bij het eerste stuk is dat dus dat het een "sneltrein" van emoties en gebeurtenissen moet lijken :D

Maar ik vind het erg fijn dat er zulke dingen gezegd worden! Dan kan ik daarmee aan de slag en zie ik ook dat het opgemerkt wordt! :D

Echt bedankt allemaal! :D

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:01

Oke, Ik snap wat je bedoelt :) Alleen komt het bij mij meer afgeraffeld over dan dat jij bedoelt. Misschien kan je het meer in flarden opschrijven.

Vb:

"Bla bla dramascene bla bla bla. In een waas rende ik naar buiten, de nacht in..." * einde stuk/hoofdstuk*

* nieuw stuk/hoofdstuk*
"Staar naar m'n tafel, echt stil zitten op m'n stoel lukt niet. Voorzichtig kijk naar haar bureau. Bal bla rest van de scene bla bla bla"

Dat je dus van de ene scene naar de andere scene overspringt. Zo wek je meer het gevoel dat ze in de knoop zit met haar emoties. Dat ze het ene moment intenser beleeft dan het andere. Dus dat ze bv opstaat met barstende hoofdpijn en een elledig gevoel. Het volgende moment zit ze aan tafel te ontbijten wat niet lukt omdat ze geen hap op krijgt. Het feit dat ze uit bed is gekomen, aangekleed en naar beneden is gelopen vertel je niet, is immers niet relevant om haar emoties over te brengen op de lezer.
Het is een ideetje hoor. Misschien vind je het wel helemaal niks :)

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:09

vind het erg leuk en boeiend geschreven , ben benieuwd naar meer :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:05

Vind het erg leuk geschreven alleen... of het uitgever-waardig is...

Er staat trouwens bekand ergens in een zin.... beetje Brabants :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:42

Hihi ik zal bekand eruit halen :P ik vroeg me al af of dat kon :P

Ja ik ga het binnekort opsturen, dus mocht de uitgever het niks vinden dat weten we dat ook weer :)

Yinka: ik zal eens kijken wat ik ermee kan. Maar voor nu focus ik me even op het verhaal verder op papier zetten, maar ik maak er zeker een notitie van! :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:30

Wat een fijn verhaal om te lezen! Helaas heb ik geen tips voor je, maar ik kijk met plezier uit naar het volgende deel..!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:12

Dankje :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:43

Hoofdstuk 7 (terug in tijd)

12 augustus, de eerste schooldag, 5 vwo. Wat was ik blij dat ik eindelijk weg was uit de vierde klas na die beschamende actie van mij.. Hopelijk blijft ze me er niet te lang mee confronteren.. Hoe kon ik zo dom zijn om het haar te vertellen! Ik WIST dat ze een man en kinderen had, waarom vertel ik het haar dan!! Maar dit jaar gelukkig geen les meer van haar en gewoon zorgen dat ik haar zo veel mogelijk ontloop buiten onze gesprekken om. “Saar den Koning?” “ja, hier!” “kom je rooster maar ophalen.” En met lood in mijn schoenen liep ik richting die banketstaaf van een mentor. Hij was het meest lelijke mens dat je je voor kon stellen en dan tien keer zo erg. Ook moet je er bij hem niet vanuit gaan dat je ook maar een enkele menselijke emotie te zien krijgt, want dan kun je nog lang wachten. De heer B. van Brome, mijn mentor voor de komende 2 jaar… Hij had geen vrouw en kinderen, maar was naar eigen zeggen getrouwd met zijn grafische rekenmachine. Ik pakte mijn rooster aan en wierp er een vluchtige blik op. “bah, 3 dagen tot vier uur naar school!” “Mevrouw den Koning, wilt u gewoon op uw plek gaan zitten en je mond houden, we zijn niet gediend van je commentaar.” Ik deed wat me opgedragen werd en ging netjes naast Elke zitten. Elke was de enige die ik een beetje kende. Ja, buiten die twee poedersuiker achter in de klas om… daar had ik al 2 jaar ruzie mee. Mirjam en Desirée, de twee giechelkutten van de klas. Ik keek de klas zo eens rond en vroeg me af hoe dit jaar zou gaan verlopen. Heel de klas was omgegooid en mijn vrienden zaten in andere klassen dan ik. We hadden hoogstens een cluster uurtje samen, maar tijdens de algemene lessen zat ik opgescheept met dit zooitje. En dan heb ik zo meteen ook nog die afspraak met Mevrouw de Graaff om te praten over “mijn probleem”, mijn dag kon niet meer stuk… Wat bezielde mij ook het haar te vertellen! Nu denkt ze vast dat ik een of ander raar geobsedeerd kind ben dat haar stalkt of zo… Ze was wel heel lief toen ik het vertelde dat wel… Maar ik wist toch dat ze getrouwd was en een kind had! Ik wist het gewoon! En dat ze geen gevoelens voor mij zou hebben was ook niet moeilijk te raden geweest… En toch moest ik het haar vertellen, met mijn stomme kop! “Mevrouw…?” “ja?” “nou… ik wil u al heel lang iets zeggen…”“je kunt alles tegen me zeggen, dat weet je toch.” “ja, maar het ligt nogal gevoelig…”
Die woorden… die verdomde woorden bleven maar door mijn kop spoken iedere keer als ik haar zag of als ik weer met haar moest praten. Het administratieve gedeelte was zo gebeurd tijdens het mentoruur, dus mochten we gaan. Ik liep een beetje beduusd door de gangen heen omdat ik wist wat er zo meteen zou komen… Hetzelfde liedje als vorig jaar, gesprekken over hoe ik me voel, hoe ik ermee om zou moeten kunnen gaan en wat nog meer. Ik plofte neer op een stoel tegen de verwarming in de hal en pakte mijn rooster er nog eens bij. Dit jaar hadden we een nieuwe voor wiskunde, ene Gewaard. Blijkbaar had onze mentor genoeg van onze klas tijdens de wiskunde les, ach wie weet is deze knakker wél menselijk. De zoomer ging en ik had nu mij gesprek met Mevrouw de Graaff dus stond ik op en begon langzaamaan richting haar en het gesprek te lopen. Gesprekken met lange stiltes, pijnlijke stiltes, gesprekken die mij teisterden. Waarin de zachte geur van haar parfum mijn zintuigen prikkelden, haar ogen mij zorgzaam en lief aankeken, waarin ik mijzelf moest blootleggen aan haar. Ze stond al te wachten voor het lokaal, met zoals gewoonlijk twee koppen thee en haar mapje waar ze alles inschreef. Ik probeerde te lachen, maar aan haar gezicht te zien was ze niet heel vrolijk. “Zo, ik heb de tafel en stoelen al goed gezet voor ons, ga maar zitten” en ze deed een poging tot glimlachen. Ik nam plaats tegenover haar en pakte mijn kop thee. Ik keek haar wat ongemakkelijk aan, ik wist nooit wat voor houding ik mezelf moest geven bij dit soort gesprekken. Ze begon het gesprek zoals iedere leraar dat aan het begin van het jaar deed. “Hoe gaat het met je? Hoe vind je je nieuwe klas?” en “leuke vakantie gehad?” zijn aloude klassiekers. Na deze vragen netjes beantwoord te hebben en ook netjes twee van de drie vragen met een wedervraag beantwoord te hebben ging ze over op het serieuzere werk. “Hoe voel je je nu?” Was meteen een harde binnenkomer. “Stom” antwoordde ik eerlijk. “Stom dat je hier zit, of..?” “Nee, stom dat ik het verteld heb. Maar dat heb ik u al eerder verteld.” “Dat klopt en ik heb jou ook al eerder gezegd dat je je zeker niet stom hoeft te voelen, dat je alleen wel moet weten dat ik jouw gevoelens richting mij niet kan beantwoorden.” “Klopt.” Zei ik toen nors.