Ik heb getwijfeld om hier nou echt een topic over te maken, omdat ik niet zeker wist of het nou echt UK-waardig is. Ik plaats namelijk eens wat anders. Normaal zou ik hier een schilderij/tekening plaatsen die al helemaal netjes af is, en waar lang aan gewerkt is. Maar wat ik zelf altijd interessant vind, is om te zien wat er nou precies 'achter' de maker van het werkstuk schuil zit! En dan bedoel ik niet direct het stappenplan van een bepaald werk (dan zou het al snel een WIP zijn) maar weer een stapje verder. Wat zijn de ruwe ideeën, en de gedachtes erachter.
Soms zijn de dingetjes die je even snel snel direct uit de emotie en uit het moment maakt, zonder het uit te denken, zonder regels, gewoon dat wat even in je opkomt, ZOveel interessanter.
Het leek me gewoon wel leuk om te laten zien van wat er nou vooraf gaat bij bepaalde schilderijen, en wat er uit komt als de maker gewoon los en vrij werkt.
Mij lijkt het tenminste persoonlijk erg interessant om dit van andere kunstenaars e.d. te zien.
Daarom plaats ik hier mijn zogenaamde 'snelschetsen.' Ik heb niet bewust rekening gehouden met bepaalde technieken, verhouding, regels etc. Dit zijn gewoon schetsen door de jaren heen, die van het moment zelf zijn.
Het enige doel wat ik had, was wederom emotie uitbeelden.
Dit is een kleine schetsserie waarbij ik vooral met de emotie pijn, spanning en angst heb gewerkt.

Ik ben benieuwd of ik bepaalde indrukken kan achterlaten met enkel en alleen een simpele schets. Ik hoop namelijk toch een een sterk gevoel uit te kunnen beelden zonder al te veel werk.
Als dit een indruk op je maakt, of je een bepaald gevoel brengt, dan zou ik graag willen weten welk en (als je het zou kunnen beantwoorden) welke elementen zorgen voor de indruk die het achter laat?

omdat ik op minder heftige werken al behoorlijk pittige reacties kreeg. 
Maar ik vind je tekeningen ondanks het onderwerp oppervlakkig en leeg. Voor mijn gevoel zit er verder juist geen gevoel in, behalve dan het ongewone onderwerp.
, maar door de 'onverschillige' gezichten komt de emotie niet zo tot z'n recht, snap je?