[DIGI]Droom Fries en Dressuur paard!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[DIGI]Droom Fries en Dressuur paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:19

Oke ik wist geen betere titel :+

Ik wil graag tips voor mijn digitale tekeningen, ik maak ze met de muis, dus wees lief voor me :o .

1.Dressuur paard, met lange manen:
Afbeelding

2. Droom Fries:
Afbeelding

Ik wil graag tips voor de vacht, hoe ik die echter kan laten lijken, en graag tips voor een goed tekentablet! ;)

LeonieL

Re: [DIGI]Droom Fries en Dressuur paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:51

Hee.
Het begint al wat te worden. MAAR
vergeet niet dat een digitale pad of digitaal programma geen wondermiddel is. Als je met gewoon potood niet zo goed kan tekenen, zal je dat met een digitaal programma ook niet lukken.

Ik kan je maar 1 tip geven. ofnou, toch 2!
1. Ga oefenen met diepte. kleurverschillen etc.
2. kleur het niet zo slordig in. Haartjes zijn goed. maar die zitten ook wat netter .

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs,

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:58

Mmm nou ik vind een teken pad en een muis toch best een verschil uitmaken hoor, ik heb in de apple winkel een bamboo pad geprobeerd en dat is al veeeeel makkelijker dan met de muis. Ik kan met potloden best goed overweg, maar ik wil digitaal gaan tekenen omdat ik dan veel keuzes heb uit penselen. Maar bedankt voor je tips.
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 30-06-10 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:00

Ik heb het idee dat je jezelf best goed vindt?
Voor zover ik nu kan zien is het niet heel speciaal, weinig diepte en weinig verschil met kleuren. De onderste is te donker. Veel blijven oefenen.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:09

Nee, maar Leonie zij dat als je niet met potloden overweg kan, je ook niet op de computer een mooie tekening kan produceren ;) . Integendeel, ik vind dat ik nog heel veel moet leren :j .

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:18

Maar in mijn ogen is dit nog geen correcte (mooie...) tekening. Ga je nog een teken tablet kopen? Wordt wat makkelijker dan met muis.
Ben wel benieuwd naar een tekening op papier!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:32

@Ik zal zo wat (potlood)tekeningen in mn profiel neer zetten. Ik krijg een teken tablet voor mijn overgang :) .

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:40

ZusJacobs schreef:
Maar in mijn ogen is dit nog geen correcte (mooie...) tekening.

daarom zoek ik tips :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:25

Volgensmij zijn jouw paardjes een beetje emo. :7
Mag van mij wel iets minder voorpluk, juist rond het oog kun je heel goed de botstructuur laten zien.

Ik denk dat je beter eerst op papier kunt beginnen, dan krijg je meer inzicht in ''het paard an sich'' en krijg je meer technieken onder de knie.

Voor muistekeningen vind ik ze lang niet slecht overigens! :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 12:56

Angelita schreef:
Volgensmij zijn jouw paardjes een beetje emo. :7

_O- Nou ik vind een emo voorpluk heel mooi hoor! :Y) Mijn eigen fjord heeft ook zo'n kuif :o .

Ik kan de anatomie (ik heb tekenles gehad in annotomie :b , natuurlijk is het nog niet perfect, maar genoeg tijd om het te verbeteren ) op papier veel beter dan op de computer hoor, alleen die muis vind ik het erg moeilijk om alles mooi recht te krijgen en dat soort dingen }>

Verder bedankt! :D
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 30-06-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:17

Dat je 10 en haalt op school wil niet zeggen dat je echt goed kan tekenen.
Een 10 word namelijk (bijna) nooit terecht gegeven.
Kan je niets meer leren, doe je alles perfect? (heb het nu over je potloodtekening)
En ook een paar lessen in de anatomie betekenen niet dat je alles perfect doet.

Je hebt hier niet zo'n potloodwerk geplaatst.
dus mijn comment. is puur op de digitale werken.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:25

LeonieL schreef:
Kan je niets meer leren, doe je alles perfect? (heb het nu over je potloodtekening)

Je hebt hier niet zo'n potloodwerk geplaatst.
dus mijn comment. is puur op de digitale werken.

Sorry maar dit vind ik een beetje hokjes-proppen.. IK ZEG TOCH DAT IK WIL LEREN! :\ En anders zou ik dit echt niet op bokt zetten hoor, als ik alles perfect deed. En als meerdere mensen zeggen dat je goed kan tekenen (voor je leeftijd) mag je dat zelf niet vinden, mag je je eigen werk dan niet waarderen? Als iets goed is hoeft iets niet perfect te zijn. Ik vergelijk mezelf niet met mensen die 50 jaar tekenen, ik moet nog veel leren, mag ik mag toch zeker iets wat ik zelf maak mooi vinden? En ieder heeft z'n eigen smaak, en ik heb mn post ook aangepast omdat ik het zelf ook eigendunkerig vond klinken. Maar ik wil nog wel tips hoor, want dan kan ik mijn werken verbeteren ;) .

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:38

thoraklover schreef:
Mmm nou ik vind een teken pad en een muis toch best een verschil uitmaken hoor, ik heb in de apple winkel een bamboo pad geprobeerd en dat is al veeeeel makkelijker dan met de muis. Ik kan met potloden best goed overweg, maar ik wil digitaal gaan tekenen omdat ik dan veel keuzes heb uit penselen. Maar bedankt voor je tips.

Met een muis kan je toch ook echt goede DA's maken (ik maak ze ook met de muis, wel goed in tekenen met potlood maar een pad daar ken ik gewoon niet aan wennen) en je kan de anatomie met een muis ook net zo goed asl met een pad

Dus daar zit echt weinig verschil tussen, je hebt talent of je hebt het niet, dit is gewoon wat gepruts.

Veels te grof, je ziet meer haar als paard, de haren zijn veels te fel en slecht afgewerkt vergeleken met de vacht eronder. Meer oefenen oefenen en oefenen

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:48

RhealLover schreef:
thoraklover schreef:

Met een muis kan je toch ook echt goede DA's maken (ik maak ze ook met de muis, wel goed in tekenen met potlood maar een pad daar ken ik gewoon niet aan wennen) en je kan de anatomie met een muis ook net zo goed asl met een pad

Dus daar zit echt weinig verschil tussen, je hebt talent of je hebt het niet, dit is gewoon wat gepruts.

Veels te grof, je ziet meer haar als paard, de haren zijn veels te fel en slecht afgewerkt vergeleken met de vacht eronder. Meer oefenen oefenen en oefenen

Tja iedereen zijn eigen talenten. Ik vind een teken pad toch wel degelijk beter tekenen, met de muis wil echt niet bij mij.

Kun je me dan ook uitleggen hoe ik de haren beter kan afwerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:49

JEETJE wat een reacties :oo

Beetje concluderen dat de TS zichzelf heel goed vindt... Who cares zeg... Ga ergens anders lopen mokken en je frustraties uiten. Net alsof zulke reacties niet arrogant overkomen.

Sowieso zegt de TS nergens dat een tablet een wonder middel is, en dat ze kan tekenen zie je echt wel aan deze tekeningetjes hoor :) .... ! De verhoudingen en 't kleur gebruik is allemaal best ok. De textuur is grof, maar dat is dus 1 van de dingen die je heel goed met een tablet op zou kunnen lossen. Ook de manen zou je veel mooier uit kunnen laten vloeien door de drukgevoeligheid van een pen. Dat kan ook wel met een muis maar kost heel wat meer geklooi.
Maar om dit af te doen als 'zomaar wat gepruts' terwijl iemand hier z'n best op heeft gedaan :?

Ts, wat ik je als tip zou willen meegeven is dat de je lijnen wat scherper moet houden. Wat dunnere lijnen, en geen 'zachte' lijnen gebruiken. De zachte lijnen moet je alleen voor de schaduwen ed. gebruiken. De harde lijnen voor de details zoals het neusgat ed. :j Dit geldt ook voor de contouren van 't paard, 't zou tien keer beter zijn als het randje van 't paard niet zo 'vaag' is, daarnaast ben je op de eerste wat vlekjes vergeten weg te gummen.

Vind vooral de 2e erg mooi :) Achtergrond is ontzettend wijs, en lekker met kleuren geklooid.
En trek je niets aan van iedereen die zich geroepen voelt om je tot op het bot af te zeiken ofzo :?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:55

@Menino; Bedankt, aan dat commentaar heb ik wat! Ik ga hier zeker mee aan de slag!

Ik voelde me er ook best wel moeilijk bij dat dit topic niet zo'n leuke wending genomen had.. :=

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:01

LeonieL schreef:

Dit was niet bedoeld als afkraken hoor,
Maar gewoon in het algemeen.
Heb je trouwens die andere digi afgemaakt.? (Die vond ik wel iets beter als deze.)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:09

LeonieL schreef:
LeonieL schreef:

Heb je trouwens die andere digi afgemaakt.? (Die vond ik wel iets beter als deze.)

Umm nou ik vind dat dik gedrukte toch wel afkrakkerig klinken. En nee, die andere heb ik nog niet afgemaakt.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:17

Inderdaad... mijn eerste lekenreactie was ook "hey das nog best knap gedaan op een pc!". Ik zou er op een pc namelijk niets van bakken omdat mij lijkt dat je lang niet het gevoel hebt als met een echt potlood. Misschien zit ik daar helemaal naast er kun je op de pc met allerlei technieken/software/hardware ook heel levensgetrouwe tekeningen maken, maar ik vind de reactie evengoed wat hard overkomen. Wat nou als de tekeningen niet perfect zijn? Ik zie de TS nergens pretenderen dat ze geweldig is en alleen om tips vragen. Ik vind het knap hoor.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:37

Dankjewel Jana_en_Ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:54

LeonieL schreef:
LeonieL schreef:

erg aardig is het ook niet, en toegevoegde waarde had het niet echt :) ..
nouja, maakt verder ook niet meer zoveel uit..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:57

Het is allemaal nog erg grof.
Maar als je het echt leuk vind kun je natuurlijk overwege om een pad te kopen.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:02

norski schreef:
Het is allemaal nog erg grof.
Maar als je het echt leuk vind kun je natuurlijk overwege om een pad te kopen.

Ook een tip hoe ik het minder 'grof' kan maken? Als je commentaar geeft wil ik wel opbouwend commentaar! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:07

In welk programma teken je, TS?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:41

Adobe Photoshop Elements