Met een moeder die gek is op honden kwam ik er natuurlijk niet onder uit. Zeker niet toen mijn nieuwe hobby 'kleien' werd. Na 2 paardjes en een halve draak begon ik aan mijn moeders grote liefde; een wolf. Nog nooit eerder had ik dit dier getekent, laat staan gekleid. Het was dus een hele opgave, zeker zonder foto's van een wolf. Dus heb ik mijn eigen hond maar als model gebruikt, en heb ik 4 uur lang achter deze wolf gezeten. En nog is hij niet klaar.
Het is gemaakt met Fimo klei, dat in alle kleuren te verkrijgen is, en kneedbaar blijft totdat je het in de oven zet. Het handige van Fimoklei is dat je gewoon 2 losse kleistukjes zachtjes aan elkaar kan drukken, en het blijft nog steeds goed zitten, ook na de oven.
Het begon allemaal met zilverfolie, wat de basis is voor mijn klei figuren zodat de klei niet te snel opgaat.
Dit was al binnen 5 minuutjes af.

Daarna bedenkte ik het met een willekeurige kleur klei, en kneede ik er de juiste vorm in. Ongeveer een uur later zat deze vorm erin.

Toen kwam een heel lastig onderdeel, de kop. Even naar het toilet gegaan, wat te drinken gepakt, en aan de slag gegaan. Ik was 2 uur bezig, en corigeerde meteen romp en de hals.

Daarna kwam een andere lastige vraag. Hoe krijg ik in piepnaam die staart harig? Uiteindelijk voor deze manier gekozen.

Waardoor het geheel er na 3 uur werk zo uit kwam te zien.

En deze ochtend weer verder gegaan aan de poten, die nog behoorlijk lastig waren, hoewel ik er nog maar 1 af heb. En voor ik het wist zat ik alweer een uur te freubelen. Helaas heb ik daar nog geen foto van.

Voor mijn 3de kleidier ooit, en mijn eerste wolf, vind ik hem nu toch al heel mooi. Wel wil ik nog even vermelden dat hij nog word geverfd.

Tips en kritiek is áltijd welkom.
Groetjes,
Leonie
ik kan wel andere dingetjes maar dieren zo goed kleien als jouw sjees